Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 441 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Rozpoznávání a klasifikace emocí na základě analýzy řeči
Černý, Lukáš ; Atassi, Hicham (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se soustředí na klasifikaci emocí. Práce pojednává o parametrizaci zvukových souborů pomoci segmentálních a suprasegmentálních metod s ohledem na jejich další použití. Tato databáze obsahuje mnoho zvukových nahrávek s emocemi. Z těchto zvukových nahrávek jsou vytvořeny data, které jsou rozděleny do dvou částí. První část je použita pro trénik a druhá pro klasifikaci. Práce je soustředěna hlavně na samoorganizující sítě. Tato práce obsahuje programy v Matlabu, které mohou být použity pro parametrizaci jakékoliv databáze. Parametrizovaná data jsou předložena samoorganizující síťi ke klasifikaci. Dosažené výsledky jsou prezentovány na konci diplomové práce.
Vliv emoční stimulace na signál EEG
Vaněčková, Tereza ; Ronzhina, Marina (oponent) ; Bubník, Karel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem emocí a jejich vlivu na signál EEG. Je zde popsána metoda elektroencefalografie, způsob snímání signálu, jeho vlastnosti, frekvenční pásma a faktory mající vliv na tento signál. Následuje vysvětlení pojmu emoce a jejich projevů, teorie vzniku emocí, dimenze, klasifikace emocí a lateralizace emočního prožitku. Dále jsou zde uvedeny výzkumy, které nejvíce ovlivnily tuto práci. Praktická část popisuje návrh měření, princip výběru stimulů, metodiku snímání signálu EEG přístrojem Emotiv EPOC a hodnocení pomocí dotazníku Self-Assessment Manikin. Je zde také objasněn výběr parametrů signálu EEG pro detekci emočních stavů. Dále jsou zde uvedeny metody, které byly využity při zpracování dat. V závěrečné části jsou shrnuty dosažené výsledky, jejich vyhodnocení a nástin možného pokračování ve studiu emočních stavů.
Hluboké učení pro klasifikaci textů
Kolařík, Martin ; Harár, Pavol (oponent) ; Povoda, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem současných metod strojového učení používaných pro emoční klasifikaci textových dat a testováním různých architektur neuronových sítí na problému binární klasifikace textů na pozitivní a negativní. Výstupem práce je návrh vlastní architektury hluboké konvoluční neuronové sítě, která je optimalizovaná pro problém a dosáhla úspěšnosti 79,9 procent. Navrhovaná metoda není závislá na použitém jazyce a je možno ji aplikovat i při využití méně detailně vytvořených vstupních trénovacích databází. Trénovací a testovací množina dat se skládala z kratších amatérských filmových recenzí v češtině a angličtině. Skripty byly psány v programovacím jazyce Python, využita byla knihovna pro modelování neuronových sítí Keras a výpočetní knihovna Theano. Kvůli zvýšení rychlosti výpočtu byly početní operace prováděny přes architekturu CUDA na grafické kartě. Součástí práce je také přehled teoretického základu pro práci s konvolučními neuronovými sítěmi a historie neuronových sítí.
Odezva biologických signálu na multimediální obsah
Ondrášková, Lucie ; Chmelař, Milan (oponent) ; Bubník, Karel (vedoucí práce)
V této práci je vysvětlen pojem emoce, dimenze emocí a jak emoce souvisí s centrální nervovou soustavou. Dále jsou zde popsány výzkumy, které byly inspirací pro tuto práci, základní druhy emocí a jejich fyziologické odezvy. Následují způsoby monitorování signálů vyvolaných emocemi. Praktická část se zabývá snímání signálů z periferie lidského těla, konkrétně EDA, EMG, EOG a PPG. Jako stimuly k vyvolání těchto signálů byly použity fotografie, hudba a film. Signály byly zpracovány pomocí vytvořeného programu v Matlabu. Programem získané konkrétní hodnoty byly statisticky zpracovány.
Databáze emoční řeči
Hlavica, Michal ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Atassi, Hicham (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je rozebrána teorie emocí, to jak emoce vznikají a jak jsou fyziologicky vyjádřeny lidským tělem. Jak se tyto fyziologické projevy a emoce vůbec promítají do lidské řeči. Dále je popsán proces tvorby řeči a základní prozodické a akustické parametry hlasového projevu relevantní pro výzkum. Je zde také popsána teorie tvorby databází zvukových nahrávek, což je kvalitní podklad pro databázi samotnou. Ta je totiž také součástí této práce a jedná se o nahrávky stříhané z televizních pořadů a seriálů. Dalším velice důležitým bodem je popsání softwarového nástroje pro subjektivní hodnocení databází, který byl vytvořen jako součást této práce. Byl vytvořen v jazyce C++ za pomoci kompilátoru Builder C++. Také je zde provedena krátká analýza ukázkových nahrávek pro každou emoci. Tato analýza se zabývá základní frekvencí, intenzitou a prvními třemi formanty.
Archiv+
Šana, Václav ; Hora, Jan (oponent) ; Kristek, Jan (vedoucí práce)
Návrh se zabývá konceptem archivu architektury, v širším společenském rozsahu. Cílem je přistupovat k uchovaným informacím jako k určité, relativní hodnotě, kdy jsou jednotlivé prostory koncipovány s emočním překvapením. Dochází zde k řízené kolizi starého a nového přístupu, kdy atraktivní prostory obsluhují čistě racionální mechanické, systémy. Člověk procházející archivem by měl vnímat emocionální prožitky a po vyjití z archivu vnímat informace komplexnějším způsobem.
Social Network Analysis using methods of pattern recognition
Križan, Viliam ; Burget, Radim (oponent) ; Atassi, Hicham (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with emotion recognition from texts on social media. The state-of-the-art methods of feature extraction, corpora and classifiers are described in the first section. Emotions are recognized by a classifier trained on annotated data from the microblog network Twitter. The advantage of using Twitter was the possibility to specify data collection to a certain geographical location. Geographical data allows to monitor emotional variations of population, for e.g. in different cities. The first task was to propose and develop a Baseline algorithm which classifies data to emotional classes. The classification accuracy is improved by employing a more complex SVM classifier. SVM classifiers, feature vectorizers and feature selectors are used from the Scikit library, which is written in Python. The data for classifier training were collected from the USA by the own developed mining application. The classifier are trained on data automatically annotated in the collection process. Two implementations of SVM classifiers are used. Final classified emotions that appear in different cities and in different time intervals are displayed as color markers on a map.
Softwarová podpora analýzy emocionálních stavů
Lněnička, Jakub ; Míča, Ivan (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvořit SW nástroj s grafickým rozhraním, který je využitelný pro vytváření multimodálních emocionálních databází. V úvodu se práce zabývá popisem částí lidského těla vytvářejících hlas a jejich fungováním. Dále se text věnuje problematice zpracování lidského hlasu do digitální formy, velká pozornost je věnována parametrům řečového signálu s důrazem na popis příznaků sloužících k určení vybraných emocí. Práce se dále zabývá kategorizací emocí a popisem některých z nich. V závěru práce je popsán klasifikátor K-NN, který slouží k určení jednotlivých pocitů a vytvořený program.
Emo Počasí
Drštičková, Hana ; Šlesingerová,, Eva (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Práce vznikla provázáním dvou tématických okruhů, duševního zdraví a atmosférických jevů, respektive počasí. Umělecky zkoumám především formy odcizení (alienace) a emocionální otupělosti, na něž myšlenkově navazuji tematizací izolace člověka od vnějšího prostředí a projevů lokálního počasí. Dotýkám se témat současných reprezentací počasí, například obrazů z meteorologických satelitů a v neposlední řadě se též zamýšlím nad faktem klimatické krize. Práce má formu videa dlouhého 100 minut, souboru 21 maleb anilinovými barvami na papíře, zvukové stopy pouštěné ve smyčce a doplňující literatury, textů a skic, dostupných k nahlédnutí.
Computer Games and the Human Brain
Hanuš, Marek ; Šedrlová, Magdalena (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with computer games and their influence on the human brain. The aim of the first chapter is to describe fundamental properties of the human brain and its abilities, which computer game developers consider when designing a game for their target audience. The second chapter focuses on human emotions and their manifestations, and how it might help developers comply with potential gamers’ requirements. Furthermore, the chapter describes how developers can trigger human emotions via different game aspects, in particular music, narrative, graphics and game mode, and how they use them to make the players subconsciously feel the atmosphere of the game. Besides, the influence of these aspects on the human behaviour is described. The last chapter of the theoretical part of the thesis deals with an addiction to games and the problems associated with it. The practical part of the thesis is concerned with research whose purpose was to either support or reject claims in the theoretical part. Moreover, it shows differences between genders in computer gaming and shows respondents’ preferences, which could help developers to improve the quality of their games.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 441 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.