Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití parkovacího domu jako energetického zdroje
Novotný, Zdeněk ; Baxant, Petr (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou využití vybraných parkovacích domů pro energetické využití. Úvodní část je věnována technologii Vehicle-to-Grid (V2G) a konceptům parkovišť navržených pro energetické účely, které umožňují využití dané technologie. Teoretická část také obsahuje základní princip a realizaci bezdrátového nabíjení elektrických vozidel, přehled rychlonabíječek a v poslední části je přiblíženo parkovaní v Brně. Praktická část obsahuje porovnání 4 možných scénářů, u kterých docházelo k postupnému nárůstu jednotlivých nabíjecích stanic. Výstupem každého scénáře je pak vybíjecí a nabíjecí kapacita, kterou by každý parkovací dům mohl poskytovat.
Moderní trendy elektromotorů pro silniční vozidla
Michálek, Matěj ; Bílek, Vladimír (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
V rámci bakalářské práce byla provedena rešerše cílená na historii užití elektrických pohonů a rozdělení elektrifikovaných pohonných soustav u silničních vozidel, aplikaci elektrických strojů při konstrukci silničních vozidel a na používané druhy elektromotorů zajišťujících pohon elektromobilů. Praktická část práce zahrnovala vytvoření modelu elektromotoru vozu Toyota Prius v programu Ansys Maxwell 2D. Na vytvořeném modelu motoru byly provedeny simulace a následná analýza trakčních charakteristik.
Tvorba digitálneho dvojčaťa vozidla z dát získaných počas jazdných skúšok
Polnický, Vít ; Štětina, Josef (oponent) ; Ušiak, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním podélné dynamiky vozidla na základě naměřených dat během jízd s elektrickým vozidlem. Kromě tvorby modelu v softwaru GT-SUITE se práce věnuje zpracování signálů z řídicích jednotek vozidla. Vybrané signály slouží pro tvorbu účinnostní mapy, vnější otáčkové charakteristiky elektromotoru a v neposlední řadě i charakteristik baterie vozidla. Pro určení OCV a vnitřního odporu baterie byl sestaven model baterie v softwaru MATLAB Simulink, kde byly pomocí aplikace Parameter Estimator odhadnuty požadované veličiny. Pro simulaci v prostředí GT-SUITE byly zpracovány z naměřených dat rychlostní profily. Validace modelu bylo dosaženo porovnáním výsledků s naměřenými hodnotami.
Control algorithms for e-car
Hrazdira, Adam ; Fiedler, Petr (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
The aim of this work is to design and implement energy consumption optimization control algorithms for electric vehicle. The main objective is to optimize the power-split-ratio between the main power source (batteries) and the super-capacitors during the driving cycle. The driving power profile is estimated and predicted using 3D geographic data and vehicle model. In the first part, vehicle components modelling is introduced. Then, moving average based algorithm and dynamic programming algorithm are presented. Simulations and analysis are provided to show algorithms' benefits. In the last part, Java implementation and also Android operating system application are described.
Design městského jednostopého vozidla na elektrický pohon
Hrubý, Václav ; Siebert, Petr (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem designu městského jednostopého vozidla na elektrický pohon. Finální produkt vyniká jednoduchým tvarováním, ojedinělým konstrukčním řešením a možností vyklopení sedla. Dalším zajímavým prvkem je možnost rozšíření dojezdu pomocí přídavné baterie, nebo propojení s mobilním telefonem. Svými vlastnostmi stojí koncept na pomezí elektrických motorek, skútrů, kol a koloběžek.
Řízení spotřeby elektrické energie pomocí stochastické optimalizace
Sekula, Jakub ; Popela, Pavel (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Cieľom práce je optimalizácia nabíjania batérií v aute poháňanom elektrickým motorom pomocou riadenia výkonu nabíjačky za účelom zníženia celkových nákladov. V práci budeme uvažovať aj scenár využívania elektrickej energie v bateriách vozidla na chod domácnosti, a to z dôvodu rozdielnych cien energií v priebehu dňa a v noci, kedy sa batérie zvyčajne nabíjajú. Vzhľadom k nejasnosti javov ako trasy, ktorú vozidlo prekoná, výkonu vyžadovaného v domácnosti, či počasia, budeme využívať stochastickú optimalizáciu. Vieme totiž štatisticky predpokladať s akou pravdepodobnosťou k jednotlivým javom dôjde.
Řídicí jednotka a systém napájení formule Student
Klement, Dominik ; Szabó, Zoltán (oponent) ; Steinbauer, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje návrhu centrální řídicí jednotky a napájecího systému pro monopost soutěžící v soutěži Formule Student Electric. Řídicí jednotka zpracovává data ze senzorů umístěných na monopostu, tyto data vyhodnocuje a následně ovládá periferie. Napájecí systém integrovaný v řídicí jednotce reguluje vstupní napětí na větve, které napájí další jednotky monopostu.
Induction Motor Analysis Using Reduced Order Model
Halašta, Vítězslav ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
This master's thesis deals with analyzing an induction machine using reduced order modelling. Firstly, optimal electric machines for electric vehicles with state of the art manufacturing technologies were described and compared with emphasis on the possible use of the induction machine. Further, different hybrid and electric vehicle types were presented alongside possible powertrain configurations. Optimization and surrogate modelling was described. Fast analysis of an induction machine using space-vector theory, specifically reduced order modelling, was adopted and studied. Code in Python was created to automate this modelling procedure and obtain an efficiency map as a final result. The conclusion offers results from a multi-source comparison of electrical machines. In addition, reasons why the induction machine might be a significant player in electric vehicle propulsion, are expressed. The interesting findings regarding the modelling are also summed up in the conclusion part alongside possible future directions of eventual follow-up theses.
Nezávislý nízkonapěťový trakční asynchronní pohon
Matucha, Tomáš ; Skalický, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením zpřesněného matematického modelu trakčního pohonu s asynchronním motorem malého jmenovitého napětí (28 V), který je napájen z akumulátorů. Model vytvořený v programu MATLAB – Simulink je složen z modelů motoru, střídače a zátěže, které jsou vzájemně propojeny a doplněny o vektorové řízení. Výsledný model umožňuje do simulací zahrnout celou řadu jevů, jež se běžně zanedbávají, ale podstatně ovlivňují chování pohonu zejména při použití motoru malého jmenovitého napětí. Jedná se o vliv sycení magnetického obvodu motoru, vliv teploty a povrchového jevu na odpory vinutí, dále vlivy nelinearit střídače jako jsou úbytky napětí na spínacích prvcích, ochranné doby a zapínací a vypínací doby tranzistorů střídače. Velká pozornost byla věnována určování ztrát v jednotlivých částech pohonu. V rámci práce bylo vytvořeno laboratorní pracoviště, na němž byla ověřena správnost modelu. Laboratorní pohon je možno řídit pomocí mikroprocesoru nebo pomocí MATLABu ve spojení s aplikací dSPACE. Na laboratorním vzorku byl analyzován vliv kompenzací nelinearit střídače a kolísání napětí stejnosměrného meziobvodu na vyšší harmonické větvového proudu. Bylo řešeno také řízení motoru zajišťující minimální Jouleovy ztráty.
Design nákladního automobilu s elektrickým pohonem
Blahynka, Roman ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nákladního automobilu s bateriovým elektrickým pohonem. Prezentovaný návrh představuje řešení zohledňující technické náležitosti vozidla, ergonomické potřeby posádky a estetické požadavky na vzhled moderního dopravního prostředku. Vzhledem ke zvolenému pohonu se jedná o řešení navrhované s výhledem 10 až 15 let do budoucna. V souladu se stanovenými cíli vozidlo nabízí neotřelý vzhled, který se snaží konkrétními prvky charakterizovat elektrický pohon, zahrnuje technická řešení, která jsou již k dispozici nebo jsou v současné době vyvíjena, a optimalizuje ergonomii používání pro maximální pohodlí a bezpečnost uživatelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.