Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Control algorithms for e-car
Hrazdira, Adam ; Fiedler, Petr (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
The aim of this work is to design and implement energy consumption optimization control algorithms for electric vehicle. The main objective is to optimize the power-split-ratio between the main power source (batteries) and the super-capacitors during the driving cycle. The driving power profile is estimated and predicted using 3D geographic data and vehicle model. In the first part, vehicle components modelling is introduced. Then, moving average based algorithm and dynamic programming algorithm are presented. Simulations and analysis are provided to show algorithms' benefits. In the last part, Java implementation and also Android operating system application are described.
Design městského jednostopého vozidla na elektrický pohon
Hrubý, Václav ; Siebert, Petr (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem designu městského jednostopého vozidla na elektrický pohon. Finální produkt vyniká jednoduchým tvarováním, ojedinělým konstrukčním řešením a možností vyklopení sedla. Dalším zajímavým prvkem je možnost rozšíření dojezdu pomocí přídavné baterie, nebo propojení s mobilním telefonem. Svými vlastnostmi stojí koncept na pomezí elektrických motorek, skútrů, kol a koloběžek.
Řízení spotřeby elektrické energie pomocí stochastické optimalizace
Sekula, Jakub ; Popela, Pavel (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Cieľom práce je optimalizácia nabíjania batérií v aute poháňanom elektrickým motorom pomocou riadenia výkonu nabíjačky za účelom zníženia celkových nákladov. V práci budeme uvažovať aj scenár využívania elektrickej energie v bateriách vozidla na chod domácnosti, a to z dôvodu rozdielnych cien energií v priebehu dňa a v noci, kedy sa batérie zvyčajne nabíjajú. Vzhľadom k nejasnosti javov ako trasy, ktorú vozidlo prekoná, výkonu vyžadovaného v domácnosti, či počasia, budeme využívať stochastickú optimalizáciu. Vieme totiž štatisticky predpokladať s akou pravdepodobnosťou k jednotlivým javom dôjde.
Řídicí jednotka a systém napájení formule Student
Klement, Dominik ; Szabó, Zoltán (oponent) ; Steinbauer, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje návrhu centrální řídicí jednotky a napájecího systému pro monopost soutěžící v soutěži Formule Student Electric. Řídicí jednotka zpracovává data ze senzorů umístěných na monopostu, tyto data vyhodnocuje a následně ovládá periferie. Napájecí systém integrovaný v řídicí jednotce reguluje vstupní napětí na větve, které napájí další jednotky monopostu.
Induction Motor Analysis Using Reduced Order Model
Halašta, Vítězslav ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Bárta, Jan (vedoucí práce)
This master's thesis deals with analyzing an induction machine using reduced order modelling. Firstly, optimal electric machines for electric vehicles with state of the art manufacturing technologies were described and compared with emphasis on the possible use of the induction machine. Further, different hybrid and electric vehicle types were presented alongside possible powertrain configurations. Optimization and surrogate modelling was described. Fast analysis of an induction machine using space-vector theory, specifically reduced order modelling, was adopted and studied. Code in Python was created to automate this modelling procedure and obtain an efficiency map as a final result. The conclusion offers results from a multi-source comparison of electrical machines. In addition, reasons why the induction machine might be a significant player in electric vehicle propulsion, are expressed. The interesting findings regarding the modelling are also summed up in the conclusion part alongside possible future directions of eventual follow-up theses.
Nezávislý nízkonapěťový trakční asynchronní pohon
Matucha, Tomáš ; Skalický, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením zpřesněného matematického modelu trakčního pohonu s asynchronním motorem malého jmenovitého napětí (28 V), který je napájen z akumulátorů. Model vytvořený v programu MATLAB – Simulink je složen z modelů motoru, střídače a zátěže, které jsou vzájemně propojeny a doplněny o vektorové řízení. Výsledný model umožňuje do simulací zahrnout celou řadu jevů, jež se běžně zanedbávají, ale podstatně ovlivňují chování pohonu zejména při použití motoru malého jmenovitého napětí. Jedná se o vliv sycení magnetického obvodu motoru, vliv teploty a povrchového jevu na odpory vinutí, dále vlivy nelinearit střídače jako jsou úbytky napětí na spínacích prvcích, ochranné doby a zapínací a vypínací doby tranzistorů střídače. Velká pozornost byla věnována určování ztrát v jednotlivých částech pohonu. V rámci práce bylo vytvořeno laboratorní pracoviště, na němž byla ověřena správnost modelu. Laboratorní pohon je možno řídit pomocí mikroprocesoru nebo pomocí MATLABu ve spojení s aplikací dSPACE. Na laboratorním vzorku byl analyzován vliv kompenzací nelinearit střídače a kolísání napětí stejnosměrného meziobvodu na vyšší harmonické větvového proudu. Bylo řešeno také řízení motoru zajišťující minimální Jouleovy ztráty.
Design nákladního automobilu s elektrickým pohonem
Blahynka, Roman ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nákladního automobilu s bateriovým elektrickým pohonem. Prezentovaný návrh představuje řešení zohledňující technické náležitosti vozidla, ergonomické potřeby posádky a estetické požadavky na vzhled moderního dopravního prostředku. Vzhledem ke zvolenému pohonu se jedná o řešení navrhované s výhledem 10 až 15 let do budoucna. V souladu se stanovenými cíli vozidlo nabízí neotřelý vzhled, který se snaží konkrétními prvky charakterizovat elektrický pohon, zahrnuje technická řešení, která jsou již k dispozici nebo jsou v současné době vyvíjena, a optimalizuje ergonomii používání pro maximální pohodlí a bezpečnost uživatelů.
Modelování elektrických prvků vozidel
Kósa, Valentin ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou elektrických vozidel. Úvodem poskytuje přehled o možných zdrojích elektrické energie a typech pohonů aplikovatelných pro elektrická vozidla. Hlavní části práce je vytvoření modelu vozidla s pohonem a se zdrojem energie v programu Simulink. Výsledný model vozidla obsahuje model superkondenzátoru a synchronního motoru s permanentním magnetem. Vozidlo v modelu je představováno pomocí zátěže elektrického pohonu. V závěru práce jsou na vytvořeném modelu provedeny simulace jízd a následně jsou výsledky analyzovány.
Vliv pohonné soustavy na jízdní dynamiku vozidla
Haniška, Jan ; Semela, Marek (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je posoudit vliv koncepce hnacího ústrojí vozidla na jeho jízdní dynamiku. Posuzování je provedeno za pomoci dat získaných při jízdních zkouškách provedených s testovacími vozidly. Jako testovací vozidla byly vybrány vozy Hyundai Kona ve třech motorizacích a to s klasických spalovacím motorem, hybridním pohonem a čistě elektrickým pohonem. Provedenými zkouškami byly tzv. losí test, zrychlení, zpomalení a navíc bylo u všech vozidel změřeno těžiště. Z dat získaných při jednotlivých zkouškách byl následně posouzen vliv pohonu vozidla na jeho jízdní dynamiku.
Elektrické terénní vozidlo pro děti
Dostálová, Adéla ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na návrh elektrického terénního vozidla pro děti, jehož koncepce má připomínat závodní buggy. Pohonem tohoto vozidla bude elektromotor napájený bateriemi. Výstupem práce je celkový koncepční návrh, konstrukční navržení bezpečnostního rámu a příslušenství. Bezpečnostní rám bude podroben homologační zkoušce. Návrh buggy je podroben cenovému odhadu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.