Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh systému OSD dat pro výcvik údržbového personálu malého dopravního letounu
Plačková, Veronika ; Jiří, Duda (oponent) ; Koštial, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje oblast údajů provozní vhodnosti, která je zavedena jako součást typové certifikace letadel. Na začátku práce je popis OSD dat, jejich vznik a zavedení. V práci jsou dále rozebrány veškeré předpisy, které jsou s touto problematikou spjaty se zaměřením na výcvik personálu údržby. Část práce je věnována popisu letounu Evektor EV-55 Outback, pro který je vytvářen výukový materiál, a popisu palivového systému tohoto letounu. Na konci práce je uveden návrh výukového materiálu pro teoretický typový výcvik personálu údržby a příklad závěrečného testu.
Problematická místa ve výuce ochrany přírody
ŘÍHOVÁ, Libuše
Cílem diplomové práce je zmapovat problematická místa ve výuce ochrany přírody na základních školách a vytvořit vhodný výukový materiál, který by pomohl žákům tyto oblasti lépe zvládnout. Součástí výzkumu byla analýza školních vzdělávacích programů a učebnic přírodopisu a zeměpisu pro 2. stupeň základních škol. Do analýzy bylo zapojeno 26 školních vzdělávacích programů a 24 učebnic. Z této analýzy vyplynulo, že výuka ochrany přírody na základních školách je vymezena poměrně neurčitě a stroze a nejčastěji je zaměřena na chráněná území, případně chráněné druhy. Ochraně přírody jako takové jsou v učebnicích většinou věnovány pouze dvě strany. V návaznosti na výzkum Říhové (2019), Vodehnalové (2019), Tvrdé (2016) a analýzy ŠVP a učebnic, bylo vybráno několik témat, respektive problematických míst ve výuce ochrany přírody. Tato místa byla posléze ověřena dotazníkovým šetřením mezi učiteli 2. stupně ZŠ. Dotazníkového šetření, které proběhlo elektronickou formou pomocí aplikace Office Forms v lednu 2022, se účastnilo 41 respondentů napříč všemi kraji ČR. Většina učitelů překvapivě uvedla, že tato témata považují za důležitá a ve výuce se jim věnují, ovšem nejspíš ne v takovém rozsahu v jakém by bylo potřeba. Někteří totiž uvádějí, že by ocenili vyšší časovou dotaci, aby zvládli pokrýt všechny oblasti této problematiky. Nejméně se učitelé ve výuce věnují eutrofizaci. Z výše zmíněných důvodů byl vytvořen vhodný didaktický materiál, který zahrnuje veškerá důležitá témata ve výuce ochrany přírody na ZŠ. Výzkum byl podpořen Grantovou agenturou JU GAJU 042/2022/S.
Problematická místa učiva ekologie na základní škole z pohledu učitelů
PŘIBYL, Karel
Cílem diplomové práce je zmapovat problematická místa učiva ekologie na základní škole a vytvořit výukové aktivity, které by tato místa pomohly lépe zvládnout. Teoretická část práce shrnuje situaci učiva ekologie v rámci přírodo-pisu na základních školách. V praktické části práce bylo provedeno dotazníkové šetření mezi učiteli přírodopisu s cílem vytipovat kritická místa ekologie a ná-sledně byl realizován rozhovor s vybranými účastníky dotazníkového šetření. K problémovým místům učiva ekologie byly vytvořeny výukové materiály.
Plánování učiva ve výchově ke zdraví
Navrátilová, Klára ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záhořová, Karolína (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na plánování učiva ve výchově ke zdraví. Cílem práce bylo navrhnout modelové hodiny vybraného tematického celku výchovy ke zdraví na vybrané základní škole. Modelové zpracování hodin bylo připraveno na základě analýzy školního vzdělávacího programu školy, která se zaměřovala na aktuálnost dokumentu a začlenění učiva výchovy ke zdraví ve volitelných předmětech. Dílčím cílem práce bylo také zjistit, zdali jsou učitelé výchovy ke zdraví obeznámeni s koncepcí výchovy ke zdraví ve škole. Mimo jiné bylo dílčím cílem zjistit aktuální stav implementace výchovy ke zdraví v edukační realitě. K získání informací byla využita analýza školního vzdělávacího programu, pozorování a rozhovory. Výsledkem práce je dvanáct modelů hodin tematického celku sexuální výchova. Během analýzy bylo zjištěno, že školní vzdělávací program sledované školy obsahuje špatné informace, je neaktuální a některé učivo vzdělávacího oboru v dokumentu zcela chybí. Ve výběru volitelných předmětů se nenachází předmět zaměřený na výchovu ke zdraví, částečné prolnutí ovšem můžeme shledat u dvou nabízených volitelných předmětů. Rozhovory a pozorováním bylo zjištěno, že učitelé výchovy ke zdraví nejsou obeznámeni s koncepcí výuky výchovy ke zdraví. Během výuky spíše nejsou dodržovány fáze výuky a taktéž se v...
Příprava dětí na plánované operační zákroky
Suchová, Jitka ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce bylo zjistit, nakolik jsou děti připravovány na operační zákroky a jakým způsobem. Pro tento výzkum byly vybrány děti z oddělení dětské chirurgie Oblastní nemocnice Kolín, v období únor - červen 2018. V teoretické části jsou popsány rizikové faktory vzniku anxiózních poruch v dětství, jsou definovány: úzkost a úzkostnost, strach, fobie, situační úzkost, psychická odolnost. Ve výzkumu bylo použito smíšené metody. Technikou byl písemný dotazník. V případě nejasných odpovědí bylo použito upřesňujícího ústního dotazování. V praktické části byly využity dva druhy dotazníků. Jeden je určený pro hospitalizované děti ve věku 7-15 let a druhý pro jejich rodiče. Výzkumem bylo zjištěno, že sedmnáct dětí, z celkového počtu sedmdesáti, nebylo informováno vůbec, nebo až těsně před zákrokem. Všechny tyto děti byly neklidné, případně až hysterické, křičely a plakaly. Děti, které byly na operaci nějakým způsobem připravovány, ji snášely celkem dobře. Můžeme tedy tvrdit, že většina dětí byla nějakým způsobem připravována a většinou se jednalo o rozhovory s rodiči. Edukační materiál využíván nebyl, protože v současné době žádný ani neexistuje.
Vzdělávací intervence u dětí s PAS v mateřské škole
Kudrnková, Lenka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se týká výchovně vzdělávacích metod, uplatňovaných pedagogy mateřských škol, v nichž jsou vzdělávány děti s poruchou autistického spektra. V teoretické části práce jsou popsány poruchy autistického spektra, jejich etiologie, klasifikace a diagnostika. Dále popis systému předškolního vzdělávání dětí s autismem a spolupráce s dalšími partnery (SPC, asistent pedagoga, rodiče dětí, ZŠ). Uvedeny jsou zde také výchovně vzdělávací metody a pomůcky, které jsou při výchovně vzdělávacím procesu používány. Praktická část se formou kvalitativního výzkumu věnuje nejužívanějším metodám, pomůckám a úrovni spolupráce pedagogů s ostatními, pro zdravý rozvoj dítěte potřebnými, osobami. Na vše je nahlíženo z pohledu pedagogů mateřských škol v Praze, ve kterých jsou děti s autismem vzdělávány.
Tvorba výukového materiálu v prostředí 3D simulátoru
SYROVÁTKA, Radim
Cílem práce bylo vytvořit výukový materiál na tématiku ochrany obyvatelstva za použití interaktivního 3D simulátoru. Pro vytvoření výukového materiálu bylo důležité vytvořit povodňový scénář pomocí analýzy různých povodňových zpráv. Sestavený scénář byl následně nasimulován prostřednictvím 3D simulátoru, v němž bylo nutné pracovat se skriptovacím jazykem, vytvořeným speciálně pro vytváření scénářů povodní, který pracuje v enginu Unity a byl použit programovací jazyk C# ("C sharp"). Součástí výukového materiálu měly být otázky z oblasti povodní doplňující celou problematiku. Tato možnost byla znemožněna ze strany vývojářů programu, a proto byla pro tyto otázky dodatečně zvolena forma dotazníků, čímž byla zjišťována informovanost studentů oborů ve studijním programu Ochrana obyvatelstva na Ústavu radiologie, toxikologie a ochrany obyvatelstva Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výsledky dotazníkového šetření byly zpracovány formou grafů pomocí programu Microsoft Excel 2010. Pro zhodnocení dobré informovanosti studentů byla dle Paretova principu stanovena hranice 80 % správných odpovědí. U samotného 3D simulátoru by bylo vhodné provést úpravy týkající se manipulace s osobami a dopravními prostředky, ale také vyřešit problémy s ukládáním simulovaného scénáře, kdy docházelo k jeho přeskupení a následné nemožnosti provedení požadovaných kroků scénáře. Informovanost studentů nepřesáhla stanovenou hranici 80 % správných odpovědí, a tudíž předpokládám, že původní záměr s umístěním otázek do výukového materiálu by byl přínosný a řešená problematika by byla doplněna o důležité informace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.