Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,771 záznamů.  začátekpředchozí3182 - 3191dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
VZDĚLÁVÁNÍ A VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVA HL. M. PRAHY A JEJÍ SPECIFIKA
Paule, Marek ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Krejčová, Nikola (oponent)
Cílem diplomové práce "Vzdělávání a vzdělávací soustavy hl. m. Prahy a její specifika" je zhodnotit specifičnost hlavního města Prahy jako vzdělávacího centra České republiky. Práce je rozdělena do tří částí. V první části jsou vysvětleny základní pojmy spojené se vzděláváním a trhem práce a charakterizována základní legislativa a dokumenty ČR spojené s touto problematikou. V druhé části je popsána vzdělávací soustava ČR. Třetí část práce se zabývá analýzou vzdělávací soustavy hlavního města Prahy ve všech jejích stupních. Zvláštní pozornost je věnována vysokoškolskému vzdělávání, u kterého je analyzováno postavení pražských škol z hlediska oborové struktury a dojížďky do vysokých škol v rámci ČR. Závěrem práce je charakterizován vztah mezi vzdělávací soustavou a trhem práce v hlavním městě. Z analýzy vyplynulo, že Praha je vzdělávacím centrem České republiky. Její postavení je dominantní zejména z hlediska vzdělávání na konzervatořích a vysokých školách.
Analýza systému středního vzdělávání v ČR, možnosti jeho ukončování a komparace se systémy Slovenska, Polska a vybraných spolkových zemí Německa a Rakouska
Kudiveisová, Klára ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jedním z nejvíce diskutovaných témat posledních let v oblasti školství. Téma se soustřeďuje na problematiku koncepce státní maturitní zkoušky v ČR a její porovnání se systémy Slovenska, Polska, Bavorska a Rakouska. K tomuto porovnání je v práci vytvořena analýza vzdělávacích systémů uvedených zemí dle jednotných charakteristik. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozdělena do tří hlavních kapitol, které se tematicky prolínají. První kapitola diplomové práce objasňuje teoretická východiska vzdělávání, vysvětluje základní pojmy a zdůrazňuje význam vzdělávání pro společnost. Druhá kapitola následně poskytuje přehled o vzdělávacím systému ČR, popisuje základní legislativní principy a institucionální zabezpečení vzdělávání a charakterizuje vzdělávací systém se zaměřením na střední školství a jeho ukončování v podobě státní maturitní zkoušky. Třetí kapitola se věnuje popisu vzdělávacích systémů ve vybraných zemích dle stejných charakteristik použitých v kapitole druhé. Empirická část diplomové práce je prezentována poslední kapitolou diplomové práce, která srovnává a hodnotí jednotlivé vzdělávací systémy ve vybraných zemích se systémem ČR a porovnává způsoby ukončování středního vzdělávání maturitní zkouškou. Tato kapitola se zaměřuje také na problémové otázky provázející státní maturitní zkoušky u nás i v zahraničí a porovnává pozitiva a negativa těchto zkoušek tamtéž. Výsledkem této kapitoly jsou návrhy řešení v oblasti státních maturitních zkoušek.
Systém financování vysokých škol v ČR a ve vybraných zemích EU
Tomcová, Lucie ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Nový, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá popisem a analýzou systému financování vysokých škol v ČR a ve vybraných zemích EU. Nejprve se zaměřuje na význam a pojetí vzdělání a vzdělávání včetně zařazení v rámci teorie statků. V další části charakterizuje systém vysokého školství, analyzuje jeho financování a komparuje srovnávané země. Závěrečná část je zaměřena na představení a hodnocení připravovaných změn zákonů o vysokém školství, následně aplikuje získané poznatky a navrhuje možné změny systému financování v České republice.
Faktory ovlivňující mzdu v České republice
Voleman, Jakub ; Brožová, Dagmar (vedoucí práce) ; Potužák, Pavel (oponent)
Tato práce se zaměřuje na vysvětlení faktorů, které ovlivňují mzdu a její velikost. Analytickou metodou pro toto vysvětlení je Mincerova výdělková funkce a její rozšíření a variace, odhadnuté pomocí metody zobecněných nejmenších čtverců. Tyto výdělkové funkce jsou sestrojeny z dat trhu práce České republiky, konkrétně z šetření informačního systému o průměrném výdělku Ministerstva práce a sociálních věcí ČR. Hlavním zjištěním této práce je, že dodatečný rok vzdělání pracovníka vede k nárůstu jeho mzdy o zhruba 8%, takže vzdělání je jedním z faktorů, na němž mzda závisí. Dalšími faktory dále mohou být praxe pracovníka, věk nebo pohlaví, kdy výsledky odhadnutých funkcí ukazují na fakt, že ženy v České republice dosahují mzdy o 15 -- 20% nižších nežli muži. Rovněž velký vliv na mzdu má skutečnost, zda je pracovník v zaměstnání na vedoucí pozici či nikoliv.
Výzvy pro CIO
Kouřimský, Vlastimil ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaobírá problematikou vybraných trendů ICT poslední doby. Klíčovou osobou pro celou práci je CIO. Cílem práce je popsat a komentovat propojení role CIO s trendy a výzvami, které před ním v dnešní době vyvstávají. Pro dosažení tohoto cíle je nutné uvědomit si a popsat současné trendy prostřednictvím integrace průzkumů renomovaných společností, které se zabývají trhem ICT. Nepostradatelný je oborový přesah těchto studií, které se věnují technologiím. Přínosem práce je propojení byznysu a ICT na úrovni role CIO. Abstrakce od technických specifik příslušného trendu a zároveň od manažerského pohledu vytváří obrázek o výzvách pro CIO v kontextu společnosti. Úvodní část práce reflektuje pozici ICT ve společnostech a vytváří obrázek o celospolečenském propojení. Těžiště hlavní části práce tvoří kapitoly věnované jednotlivým trendům: analýza dat, analýza obsahu, social byznys, velká data, bezpečnost ICT a vzdělávání. Každá z těchto hlavních kapitol popisuje současný stav oblasti ICT a její roli ve společenském kontextu. Poslední část každé z hlavních kapitol je věnována přínosu a roli CIO pro jmenovanou oblast. Je popsán jeho vliv na výzvu, jeho hlavní spojenci a případná rizika trendu. V závěru práce je zhodnocen přínos CIO pro společnost a jeho role čelit výzvám, které pro něj ICT oblast přichystává. CIO hraje důležitou roli jako zodpovědná osoba za dané výzvy. Nicméně z práce vyplývá, že CIO není jedinou důležitou součástí soukolí, která je nezbytná pro úspěšné vytěžení maxima z každé výzvy.
Analýza systému vzdělávání ve vybrané organizaci
Škrobánková, Barbora ; Vinšová, Tereza (vedoucí práce) ; Ondrová, Eva (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat stávající systém vzdělávání zaměstnanců společnosti Visteon -- Autopal, s.r.o. Práce obsahuje teoretickou část, která popisuje důležité aspekty vzdělávání a rozvoje pracovníků v organizaci obecně. Praktická část pak analyzuje konkrétní vzdělávací systém společnosti Visteon- Autopal, s.r.o., dále obsahuje návrhy na zlepšení a dotazníkové šetření v této firmě.
Vyplatí se mít sourozence? Vliv počtu sourozenců a jejich pořadí na studijní výsledky v ČR.
Němečková, Ilona ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Chytil, Zdeněk (oponent)
Práce zkoumá vliv počtu sourozenců a jejich pořadí narození na studijní výsledky v České republice, vyjádřené výsledkem čtenářské gramotnosti a průměru známek. Za použití metody nejmenších vážených čtverců a datasetu z průzkumu PISA 2009, byl zjištěn negativní vliv rostoucího počtu sourozenců, který však hraje roli až v rodinách s čtyřmi a více dětmi. Dále se ukázalo, že je lepší být ze sourozenců relativně starší, avšak tento efekt se prokázal pouze u čtenářské gramotnosti. Významně se také prokázaly ostatní proměnné, týkající se socio-ekonomického statusu.
Dopad vzdělanosti na dlouhodobý hospodářský růst a deficity důchodového systému
Münich, Daniel ; Ondko, Peter ; Straka, Jan
Dlouhodobý hospodářský růst se nezanedbatelně promítá do zvyšování kvality života země. Významným faktorem ovlivňujícím tento růst je vzdělanost obyvatel. Vztah mezi hospodářským růstem a vzdělaností je však velmi dlouhodobý a zůstává běžnému pohledu skryt. Tyto dlouhodobé souvislosti ozřejmujeme pomocí kvantifikovaných projekcí. Využíváme pro ně nedávné empirické odhady Erika Hanusheka a Ludgera Woessmanna, prezentované mimo jiné ve zprávě OECD. Pokud by se v České republice (ČR) podařilo zlepšením vzdělávacího systému zvýšit průměrnou úroveň kognitivních dovedností patnáctiletých žáků (měřeno šetřením PISA) o pouhých 25 bodů – tedy o jednu čtvrtinu standardní odchylky celkové distribuce výsledků – během příštích 80 let by to v současné hodnotě kumulativních přírůstků představovalo dodatečný produkt ve výši více než 12 biliónů korun, tedy 357% současného ročního hrubého domácího produktu (HDP). Snížení úrovně kognitivních dovedností, ke kterému v ČR došlo během poslední dekády, naopak odpovídá obdobné ztrátě HDP. Pokud by se průměrné kognitivní dovednosti českých žáků podařilo dotáhnout až na úroveň Finska, dodatečný produkt by představoval dokonce 707 % dnešního HDP. Zvýšení kognitivních dovedností žáků rodičů bez maturity na úroveň vrstevníků rodičů s maturitou by přineslo dodatečný produkt odpovídající 152% současného HDP. Potenciální přínosy rozpočtené na jeden rok tak např. převyšují současné deficity státního rozpočtu nebo rozpočet na školství. Zvýšený růst HDP by navíc nezanedbatelně přispěl ke snížení kumulovaného salda důchodového systému.
Kooperace sestry a lékaře v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů
RAZIMOVÁ, Lada
Onemocnění pohybového aparátu patří v současné době k velmi častým. Postihuje všechny věkové kategorie, zahrnuje vrozené vady, úrazy, záněty, degenerativní onemocnění a další. V České republice je mnoho center, která sdružují pacienty se stejným onemocněním. Avšak centra pro ortopedické pacienty chybí. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část je zaměřena obecně na problematiku výměny kloubů, rehabilitaci a vztah zdravotníků a pacienta. Cílem práce bylo 1. Zjistit, zda informace o ošetřovatelské péči v pooperačním období poskytované v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů splňují očekávání pacientů a naplňují jejich potřeby. 2. Zjistit, zda sestry na oddělení vnímají rozdíl v zapojení pacienta do ošetřovatelské péče, podle toho, zda informační centrum navštívil nebo nenavštívil. 3. Zjistit, zda existují nějaké problémy při provozu centra z pohledu pacientů, sester na oddělení a z pohledu lékařů. Výzkumná část práce byla realizována kombinací kvalitativního a kvantitativního šetření. Pro kvantitativní šetření byla zvolena metoda dotazování technikou dotazníků pro pacienty (kteří podstoupili aloplastiku kolenního či kyčelního kloubu) v České republice a v Rakousku, a pro sestry pracující na ortopedickém oddělení a jednotce intenzivní péče v nemocnici Pelhřimov. Byly stanoveny tři hypotézy. 1. Informace o ošetřovatelské péči v pooperačním období poskytované v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů naplňují potřeby pacientů. 2. Sestry na oddělení hodnotí významný rozdíl mezi spoluprací s pacientem, který centrum pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů navštívil nebo ne. 3. Při provozu centra pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů existují problémy z pohledu sester na oddělení. Pro kvalitativní část šetření byla zvolena metoda dotazování technikou polostrukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Výzkumný soubor tvořili pacienti po aloplastice nosného kloubu. V této části jsme zjišťovali odpovědi na tři výzkumné otázky. 1. Jaká je souvislost mezi činností sestry v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů a sestry na oddělení, a spokojenosti pacientů v oblasti jejich potřeb? 2. Jaké informace pacienti v centru postrádají? 3. Hodnotí pacienti informace podané v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů jako orientační, nebo jsou významné pro snadnější zvládání pooperační péče? Výsledky výzkumného šetření byly analyzovány a zneseny do schémat. Pacienti mají narušené fyzické i psychické potřeby, tudíž smyslem spolupráce je spokojený a plně informovaný pacient. Z výsledků je patrné, že sestra v centru úzce spolupracuje se sestrami na oddělení. Šetřením bylo zjištěno, že pacienti v centru žádné informace nepostrádají. Pacienti jsou připraveni na operaci, orientují se v problematice a vědí co obnáší rehabilitace, jakožto důležité součásti pooperační fáze. Lze tedy usuzovat, že pacienti jsou připraveni pro snadnější zvládání pooperační péče. Na základě analýzy odpovědí respondentů bylo zjištěno, že nemocní podstupující aloplastiku nosných kloubů mají dostatek informací. Přestože sestry na oddělení a lékaři vnímají rozdíl mezi pacientem, který centrum navštívil a pacientem, který centrum nenavštívil, podnětem pro další šetření by mohlo být, jak pacienti vnímají rozdílnost informací podaných v centru a mimo něj. Výsledky šetření by mohly být podnětem pro vznik nových center nejen na Vysočině, ale i v Rakousku. V souvislosti s výsledky práce a na základě informací podávaných v centru, kdy pacienti hodnotí informace za dostačující, byl vytvořen informační leták. Práce by mohla sloužit jako informační materiál pro studenty studující nejen v oboru ošetřovatelství.
Využití konceptu Bazální stimulace na základní škole speciální
SIEBENSTICHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá aplikací konceptu Bazální stimulace na základních školách speciálních, tedy škol určených pro děti s těžšími formami mentálního postižení, případně v kombinaci s dalšími postiženími. Koncept Bazální stimulace vytvořil německý speciální pedagog prof. Andreas Fröhlich v 70. letech 20. století pro vzdělávání žáků s těžkým mentálním nebo kombinovaným postižením ve speciálních školách. V 80. letech 20. století jej uplatnila v ošetřovatelství prof. Christel Binstein. V této oblasti byl také na začátku tohoto století poprvé využit v České republice, a to zásluhou dr. Karolíny Friedlové.Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký způsobem lze využít Bazální stimulaci v základní škole speciální a jak ji lze začlenit do vzdělávacího programu. V souladu s tímto cílem obsahuje práce vymezení základních pojmů, stručný přehled dějin vývoje Bazální stimulace a její teoretická východiska a následně jsou představeny jednotlivé techniky, jichž koncept využívá. Zásadní pasáží je teoretické vymezení možností uplatnění konceptu ve speciálně pedagogické praxi, konkrétně v základní škole speciální. Tato část je doplněna třemi kazuistikami, které představují reálné využití konceptu Bazální stimulace ve třech základních školách speciálních v rámci celé České republiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,771 záznamů.   začátekpředchozí3182 - 3191dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.