Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání standardizovaného testování a dynamické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami učení při testování Rey-Osterriethovou komplexní figurou
Baborová, Aneta ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Vídršperková, Lenka (oponent)
Diplomová práce se zabývá porovnáním standardizovaného testování a dynamické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami učení při testování Rey-Osterriethovou komplexní figurou. Jejím cílem je zjistit výhody a nevýhody dynamické diagnostiky u žáků se specifickými poruchami učení při testování výše zmíněným diagnostickým nástrojem. Podkladem pro realizaci výzkumu je teoretická část, kterou tvoří dvě velké oblasti. Těmito oblastmi jsou standardizované testování/dynamická diagnostika a specifické poruchy učení/chování. Z nich jsou pak vyzdviženy aspekty, které nejvíce korelují s empirickou částí. V případě první oblasti, tedy standardizovaného testování/dynamické diagnostiky, jde konkrétně o kritiku standardizovaného testování, dynamickou diagnostiku, teoretický rámec dynamické diagnostiky, dynamický přístup v poradenské praxi a o kritiku dynamické diagnostiky. V druhé sledované oblasti jde o druhy specifických poruch učení, o jejich sociální kontext a o specifické poruchy chování. Výzkumná data byla získána pomocí Rey-Osterriethovy komplexní figury a inteligenční škály WISC-III. Inteligenční škála WISC-III byla podstatná pro stanovení výzkumného souboru, pro interpretaci dat z pohledu kognitivního profilu a pro negativní interferenci v rámci testování pomocí Rey-Osterriethovy komplexní figury....
Možnosti využití dynamické diagnostiky v rámci podpory žáků s lehkou mentální retardací
Marečková, Eva ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na dynamické hodnocení mladších žáků s lehkou mentální retardací Testem zrakového vnímání hodnotící určité oblasti zrakové percepce. Alternativní diagnostická metoda propojená a zacílená na smysluplnou intervenci využívá diagnosticky zjištěné poznatky a výsledky u konkrétního žáka na vyhledávání adekvátní pomoci, na jeho podporu. Text v teoretické části se zaměřuje na žáka s lehkou mentální retardací, na jeho specifika a vzdělávání. Přináší základní poznatky o dynamické diagnostice, o dynamickém přístupu a jeho využití na podporu žáků se sníženým intelektem. V empirické části je kvalitativní výzkumné šetření zacíleno na ověření, zda test hodnotící vybrané aspekty zrakové percepce je vhodným nástrojem pro dynamické šetření u dětí s lehkým mentálním postižením, zda a na základě jaké formy intervence dojde u žáků, kteří byli zařazeni do výzkumného projektu, k rozdílným výsledkům v pretestu a post-testu. V závěru práce se Test zrakového vnímání jeví na základě zjištěných výsledků jako velmi účinným nástrojem pro dynamickou diagnostiku u jedinců s lehkou mentální retardací, udává v závěru spolu s doporučením nalezené vhodné formy intervence pro každého konkrétního žáka.
Využití stimulačního programu Maxík u dětí předškolního věku při prevenci poruch učení
Havránková, Lenka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zaobírá tématem využití stimulačního programu Maxík u předškolních dětí při prevenci poruch učení. Cílem práce je teoretické vymezení problematiky specifických poruch učení, deficitů dílčích funkcí a poměrně nového trendu dynamické diagnostiky. V samotném výzkumu si pokládá za cíl posouzení individuálního posunu jednotlivých dětí v předškolním věku v reakci na intervenci skrze stimulační program MAXÍK. V teoretické části je vymezena problematika specifických poruch učení z hlediska etiologie, výskytu a jejich projevů. Velkou část teoretické části tvoří kapitola zabývající se dílčími funkcemi, jejich diagnostikou, prevencí deficitů dílčích funkcí a námětů na rozvoj. V neposlední řadě jsou v teoretické části obsažena témata dynamické diagnostiky a stimulačních programů. Empirická část se skládá z kvalitativního výzkumu, který se zaměřuje na zkoumání využití a účinnosti stimulačního programu Maxík u sedmi předškolních dětí a zejména zkoumání individuálního posunu u těchto dětí. Výsledky jsou prezentovány formou kazuistik. Klíčová slova: specifické poruchy učení, deficity dílčích funkcí, diagnostika, dynamická diagnostika, stimulační programy, prevence, stimulační program Maxík

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.