Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jízdní dynamika traktoru
Renza, Jaroslav ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem jízdní dynamiky traktorů v závislosti na jejich hmotnosti a stáří. V úvodní části se práce zabývá stručnou historií vývoje a teoreticky definuje základní koncepci rozboru traktoru. Dále práce obsahuje postupy při zjišťování jednotlivých veličin potřebných k určení jízdní dynamiky. Experimentální část rozebírá průběh realizovaného měření na vybraném vzorku traktorů a interpretuje naměřené hodnoty. Závěrečná analogie se zabývá vyhodnocením provedeného měření a údajů z těchto měření zjištěných.
Možnosti zjišťování vlivu elektronických stabilizačních systémů podvozku na jízdní dynamiku vozidla
Bilík, Martin ; Vémola, Aleš (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi zjišťování vlivu elektronických stabilizačních systémů podvozku na jízdní dynamiku vozidla. V úvodní části je proveden teoretický rozbor jízdní dynamiky vozidel. Dále je proveden popis některých stabilizačních systémů a situací a způsobu jejich řešení pomocí těchto systémů. V kapitole 6.2.1 je popsána metodika praktického experimentu, kterým je možné vliv stabilizačního systému podvozku vozidla na jeho jízdní dynamiku zjistit. V následující kapitole je popsán provedený experiment a jsou interpretovány naměřené hodnoty. V předposlední kapitole je provedena simulace tohoto experimentu pomocí simulačního softwaru Virtual Crash. V poslední kapitole je provedeno vyhodnocení provedeného experimentu a srovnání výsledků s výsledky pomocí simulačních programů při stejných vstupních podmínkách. V závěru jsou shrnuty výsledky této práce.
Vliv hmotnostních parametrů vozidel na jízdní dynamiku
Dušek, Otakar ; Semela, Marek (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá posouzením vlivu hmotnostních parametrů na jízdní dynamiku. V úvodní části této práce je stručně popsána historie a základní rozdělení osobních vozidel. V další části jsou pak popsány hmotnostní parametry a jízdní dynamika osobních vozidel. V experimentální části této práce je popsána metodika a výsledky provedených jízdních zkoušek (brzdná zkouška, kruhová zkouška a vyhýbací manévr). V předposlední kapitole je vypracována simulace realizovaných jízdních zkoušek, která byla provedena pomocí simulačního softwaru Virtual Crash. V poslední kapitole je provedeno vyhodnocení zjištěných výsledků z realizovaných a simulovaných jízdních zkoušek. V závěru této práce jsou stručně shrnuty dosažené výsledky.
Air Suspension Systems for Passenger Car Chassis
Mračnová, Michaela ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
The main goal of this bachelor’s thesis is to characterise pneumatic suspension systems. The introductory chapter chronicles the historical development of these systems. The thesis includes the description of the main components of pneumatic suspension systems and explains theirs functions. Furthermore, it describes the principle of the system operation and derivation of the equations expressing characteristic system properties. The last chapter presents the benefits of systems in terms of driving dynamics and comfort.
Jízdní dynamika ATV vozidla 6x6
Juhász, Vojtěch ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu jízdní dynamiky a odpružení šestinápravových ATV vozidel, která jsou stále častěji využívána armádami pro přepravu nákladu a asistenci vojsk v různých bojových situacích. Vzhledem k unikátní konstrukci třínápravového podvozku s rovnoměrným rozvorem představuje chování vozidla v oblasti odpružení značnou obtíž. Cílem práce je sestavit multibody model vozidla pomocí softwaru MSC Adams, analyzovat jízdní vlastnosti vozidla v nerovném terénu a dalších jízdních manévrech a optimalizovat charakteristiky odpružení a tlumení jednotlivých náprav s cílem zlepšit jízdní vlastnosti vozidla. Výsledky této práce poskytnou užitečné informace pro návrh a vývoj efektivnějších a bezpečnějších řešení pro vojenské i civilní účely.
Výpočtové modelování dynamických vlastností traktoru
Hejčl, Pavel ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá posouzením vlivu zadního neseného žacího stroje na dynamiku traktoru. V úvodní části jsou shrnuty poznatky používaných variant odpružení a jejich konstrukční provedení. Dále jsou popisovány aktuální možnosti nástrojů pro simulaci dynamiky traktorů a konstrukce zadního tříbodového závěsu. Hlavní část práce je věnována sestavování multibody modelu traktoru s neseným žacím strojem. Správnost sestavení virtuálního prototypu traktoru je ověřena porovnáním s technickým experimentem na skutečném traktoru. Validovaný model je dále používán k analýzám různých přesně definovaných ustálených i přechodových jízdních stavů typických pro tuto soupravu.
Air Suspension Systems for Passenger Car Chassis
Mračnová, Michaela ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
The main goal of this bachelor’s thesis is to characterise pneumatic suspension systems. The introductory chapter chronicles the historical development of these systems. The thesis includes the description of the main components of pneumatic suspension systems and explains theirs functions. Furthermore, it describes the principle of the system operation and derivation of the equations expressing characteristic system properties. The last chapter presents the benefits of systems in terms of driving dynamics and comfort.
Vliv hmotnostních parametrů vozidel na jízdní dynamiku
Dušek, Otakar ; Semela, Marek (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá posouzením vlivu hmotnostních parametrů na jízdní dynamiku. V úvodní části této práce je stručně popsána historie a základní rozdělení osobních vozidel. V další části jsou pak popsány hmotnostní parametry a jízdní dynamika osobních vozidel. V experimentální části této práce je popsána metodika a výsledky provedených jízdních zkoušek (brzdná zkouška, kruhová zkouška a vyhýbací manévr). V předposlední kapitole je vypracována simulace realizovaných jízdních zkoušek, která byla provedena pomocí simulačního softwaru Virtual Crash. V poslední kapitole je provedeno vyhodnocení zjištěných výsledků z realizovaných a simulovaných jízdních zkoušek. V závěru této práce jsou stručně shrnuty dosažené výsledky.
Jízdní dynamika traktoru
Renza, Jaroslav ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem jízdní dynamiky traktorů v závislosti na jejich hmotnosti a stáří. V úvodní části se práce zabývá stručnou historií vývoje a teoreticky definuje základní koncepci rozboru traktoru. Dále práce obsahuje postupy při zjišťování jednotlivých veličin potřebných k určení jízdní dynamiky. Experimentální část rozebírá průběh realizovaného měření na vybraném vzorku traktorů a interpretuje naměřené hodnoty. Závěrečná analogie se zabývá vyhodnocením provedeného měření a údajů z těchto měření zjištěných.
Možnosti zjišťování vlivu elektronických stabilizačních systémů podvozku na jízdní dynamiku vozidla
Bilík, Martin ; Vémola, Aleš (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi zjišťování vlivu elektronických stabilizačních systémů podvozku na jízdní dynamiku vozidla. V úvodní části je proveden teoretický rozbor jízdní dynamiky vozidel. Dále je proveden popis některých stabilizačních systémů a situací a způsobu jejich řešení pomocí těchto systémů. V kapitole 6.2.1 je popsána metodika praktického experimentu, kterým je možné vliv stabilizačního systému podvozku vozidla na jeho jízdní dynamiku zjistit. V následující kapitole je popsán provedený experiment a jsou interpretovány naměřené hodnoty. V předposlední kapitole je provedena simulace tohoto experimentu pomocí simulačního softwaru Virtual Crash. V poslední kapitole je provedeno vyhodnocení provedeného experimentu a srovnání výsledků s výsledky pomocí simulačních programů při stejných vstupních podmínkách. V závěru jsou shrnuty výsledky této práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.