Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudební pohádka v mateřské škole
ADAMOVIČOVÁ, Nicola
Bakalářská práce se zabývá hudební pohádkou interpretovanou dětem předškolního věku. Na začátku byly stručně definovány pojmy související s daným tématem. Zmíněna byla také dramatická výchova, díky jejímž metodám byla hudební pohádka předkládána dětem předškolního věku. Poté byl vymezen samotný předškolní věk a vzdělávací oblasti z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Praktickou část tvoří dvě hlavní výzkumné otázky, na které byly zjišťovány odpovědi pomocí kvalitativního výzkumu, a to metodami otevřeného kódování a strukturovaného rozhovoru. Významnou roli hrála dramatizace hudební pohádky, při které vybrané respondentky aktivně pozorovaly reakce předškolních dětí. S každou respondentkou byl veden individuální strukturovaný rozhovor. Rozhovory byly následně pomocí otevřeného kódování kategorizovány a analyzovány. Z kvalitativního výzkumného šetření vyplývá, že se dětem interpretovaná hudební pohádka líbila a rovněž byly naplněny všechny vzdělávací oblasti z RVP PV v souvislosti s daným tématem.
Kniha Jób jako řecká tragédie
STAŇKOVÁ, Ivana
Práce se zabývá komparací řecké tragédie, biblické knihy Jób a divadelního scénáře. První část charakterizuje vývoj antického dramatu, mýty, tragédie a jejich vzájemný vztah. U řecké tragédie jsou vypsány hlavní body, které tvoří její strukturu. Na tyto body tragédie je nahlíženo optikou Aristotela a pětistupňovým schématem dramatu. Podrobný rozbor dvou řeckých tragédii srovnává oba dva pohledy na struktuře tragédie Král Oidipus a Antigona. Druhá část popisuje vývoj starověké mudroslovné literatury, podrobný rozbor knihy Jób a následné vyhledávání hlavních bodů řecké tragédie v biblickém textu. Třetí část práce je věnována komparaci divadelního scénáře inscenace Jób s řeckou tragédii.
Pohyb v matematice
Muchová, Zuzana ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
V této práci se zabývám využitím pohybových aktivit v hodinách matematiky. Za použití metod dotazníku a experimentu jsou zpracovány kapitoly, jež nabízí řadu pohybových aktivit. Některé z nich jsou již v současné době realizovány v hodinách matematiky u učitelů 1., 2. a 3. ročníků ZŠ, jiné jsou součástí učebnic určených pro tuto věkovou kategorii. Navíc přidávám i nabídku dalších pěti možných pohybových úloh, jež jsou evidovány a vyhodnocovány v rámci šesti experimentů. Cílem této diplomové práce je ukázat, že pohyb je neoddělitelný od života dítěte ve věku 6 - 9 let a nabídnout možné pohybové aktivity pro rozvoj matematických schopností a dovedností.
Využití literárního textu v dramatickém projektu
Novotný, Michael ; Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Název Využití literárního textu v dramatickém projektu Abstrakt Tato práce se ve své teoretické části zabývá vymezením pojmů dramatika, prostředky, techniky a metody tvořivé dramatiky. Dále pak možnostmi využití literárního (pohádkového) textu v práci s dětmi předškolního věku V praktické části pak zpracovává projekt, který využívá pohádkového textu v dramatice při vzdělávací nabídce v mateřské škole. Aplikuje různé dramatické, pocitové, smyslové, pantomimické a jiné hry v období měsíce února. Následně vyhodnocuje tento projekt po stránce účinnosti prostředků, technik a metod tvořivé dramatiky na osobnost dětí předškolního věku. Klíčová slova Tvořivá dramatika, literární text, předškolní věk, hra, dramatizace, předškolní vzdělávání, mateřská škola.
Dramatizace literárních děl v Národním divadle po roce 1990
Václavíková, Alžběta ; Janoušek, Pavel (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dramatizací literárních děl, které byly uvedeny v Národním divadle po roce 1990. Srovnává prozaické texty s nově vzniklými divadelními texty. Také se zaměřuje na proměnu interpretací jednotlivých děl, které nastala v důsledku dramatizace. U každého rozpracovaného díla také vždy uvádí významné okolnosti týkající se inscenace.
Dramatizace české lidové písně na 2. stupni ZŠ
Suchanová, Simona ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
Bc. Simona Suchanová: Dramatizace české lidové písně na II. stupni ZŠ (diplomová práce) ABSTRAKT Tato diplomová práce se věnuje možnostem dramatizace lidových písní zastoupených v učebnicích HV pro II. stupeň základní školy. Práce ozřejmuje fenomén lidové písně, vymezuje pojem dramatizace jakožto "zdivadelnění učiva", zmiňuje psychologickou charakteristiku žáka II. stupně ZŠ a specifika pedagogické práce s ní související. Práce rozšiřuje metodické úkoly v učebnicích zastoupené o nové dramatické prvky, předkládá nové návrhy metodických úkolů pojímající dramatizaci jako další z tvořivých způsobů práce s lidovou písní. Tím by ráda přispěla ke zkvalitnění a zatraktivnění hudební výchovy na základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA česká lidová píseň, dramatizace, pubescent, hudebně pohybové činnosti, hudební výchova, dramatická výchova, II. stupeň ZŠ
Biografické snímky jako konstrukce reality
Martinů, Jakub ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Cebe, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na fenomény transmediality a adaptace a na proces adaptačního překladu knihy do performativní podoby filmu. V teoretické části práce jsou jednotlivé pojmy ukotveny do akademického prostředí a je objasněn jejich původ a historický vývoj studie těchto fenoménů. Dále jsou v teoretické části rozebrány odlišné přístupy pro zhodnocení výsledné adaptace a je vysvětleno, že při hodnocení adaptací není již tím nejzásadnějším prvkem kritérium věrnosti, nýbrž jde o přenesení celkového sdělení původního díla do nového kódu a nového média, v tomto případě filmu. Z tohoto důvodu byla pro analytickou část práce zvolena metoda komparativní kvalitativní analýzy, ve které bylo využito především kvalitativní zkoumání výskytu adaptačních posunů definovaných Katerinou Perdikaki, kterými jsou modulace, modifikace a mutace. Zkoumání byly podrobeny celkem čtyři životopisné knihy známých osobností a jejich následné filmové adaptace. Z těchto příběhů byly vybrány čtyři klíčové události, na kterých byla provedena kvalitativní komparativní analýza, aby bylo zjištěno, které adaptační posuny se v jednotlivých příbězích vyskytují a jak zásadní měly dopad na proces tvorby adaptace a výsledného performativního díla. Vzorek knih byl vybrán tak, aby byly zastoupeny autobiografie stejně jako biografie...
Téma Vánoc zprostředkované v mateřské škole prostřednictvím práce s knihou
Hýblerová, Karolína ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje zprostředkování tématu Vánoc dětem v mateřské škole prostřednictvím práce s Teoretická část je zaměřena na vysvětlení terminologie, a to pojmy čtení, četba čtenářství, čtenářská gramotnost a čtenářská pregramotnost. Následující kapitoly reflektují oblasti, které je u dětí potřeba rozvíjet, aby mohly v budoucnu kvalitně, s měním a radostí, číst; odhalují, jaký vliv mají na děti v předškolním věku pohádky a jak se s čtenářskou pregramotností může rozvíjet i emoční inteligence. Protože se mateřské školy musí řídit Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, je je kapitol věnována také analýze tohoto dokumentu v tématem práce. Protože se rozvoj čtenářské pregramotnosti buduje mimo jiné prostřednictvím čtenářských strategií a metod RWCT, je i jim věnován prostor v teoretické části. Také jejich prostřednictvím byly realizovány lekce prezentované v praktické části. Teoretickou část uzavírá kapitola s anotacemi vybraných kvalitních dětských knih s vánoční tematikou. Cílem praktické části bylo zjistit, jakým způsobem pedagogové mateřských škol dětem rostředkovávají téma Vánoc, s jakými knihami a jakým způsobem pracují. Využita byla metoda dotazníku - pandemické situaci byl distribuován online. Výsledky ukazují, že většina respondentů používá při zprostředkování tématu...
Aktivizující metody ve vyučování hudební výchovy
Nováková, Marie ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivizujícími metodami a jejich aplikací do hudebně výchovného procesu. V teoretické části se práce orientuje na konkrétní např. komiks, cadlení, vizualizace poslechu, živé obrazy nebo didaktická hra. Jejich výběr je podmíněn jednak rozsahem, který diplomová práce umožňuje, jednak vzorkem tříd, kterých jsou metody v rámci hudební výchovy základního studia využity. Výzkumná část práce se zaměřuje na zavádění aktivizujících metod do výchovně vzdělávacího procesu. Výzkum byl realizován na 1. stupni základního studia, ročníky realizaci aktivizujících metod v hodinách HV byly voleny tak, aby práce pokryla celý první stupeň základních škol. Mladší školní věk přináší specifické rysy, které jsou z hudebních schopností a dovedností žáků zásadní a umožňuje naplno aplikovat uvedené metody do vyučování hudební výchovy. Závěr práce ústí do metodických materiálů, jak s aktivizujícími metodami v hudebně výchovném procesu pracovat. Metodické listy jsou myšleny jako zdroj inspirace pro studenty učitelství, ať už v oboru hudební výchovy či jiných předmětech, které umožňují mezioborovou spolupráci.
Mikuláškovy inscenace Europeana a Trapná muka
Řezníková, Veronika ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Náplní této bakalářské práce je analýza dvou inscenací jednoho z nejvýraznějších současných českých divadelních režisérů Jana Mikuláška. Na základě vlastních divadelních zážitků, kritických reflexí v tisku a studií v odborných divadelních periodikách se autorka pokusila popsat, analyzovat a pojmenovat režijní styl Jana Mikuláška na příkladu inscenací Trapná Muka a Europeana. Vzhledem k tomu, že obě inscenace vychází z původně nedramatických textů, páce se věnuje nejen režii, herectví a hudební a vizuální stránce, ale také dramatizaci. V rozborech inscenací nejsou opomíjeny ani kontexty vzniku jak původních textů, tak také inscenací. V některých částech se práce pokouší i o lehkou kritickou analýzu určitých momentů či inscenačních prvků. Závěr práce je věnován srovnání obou inscenačních tvarů a poukazuje na odlišnosti, které i v rámci podobné režijní poetiky inscenace vykazují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.