Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 202 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Povědomí o sexualitě - sexuální výchova na základních a středních školách
Rachová, Kateřina ; Chlebounová, Irena (vedoucí práce) ; Šolc, Roman (oponent)
(ČJ) Tématem této bakalářské práce je výuka sexuální výchovy na základních a středních školách v Česku a vybraných zahraničních státech. V práci jsou popsány základní pojmy týkající se sexuality a sexuální výchovy. Cílem práce je zhodnotit a porovnat, jakým způsobem je sexuální výchova v různých zemích realizována. Dále se práce zaměřuje na to, jakým způsobem jsou žákům v předmětu sexuální výchova předávány informace a jaké jsou cíle tohoto předmětu. Následně jsou zde také popsány základní metody výuky sexuální výchovy a přístupy k této problematice v různých zemích. V závěru práce jsou shrnuty výsledky a navržena doporučení pro zlepšení kvality výuky sexuální výchovy na základních a středních školách v Česku.
Informovanost pubescentních dívek o menstruačním cyklu
Koukolíková, Magda ; Skřenková, Jana (vedoucí práce) ; Poncová, Renata (oponent)
Menstruační cyklus je přirozený proces v životě téměř každé ženy. Z tohoto důvodu by měl být na edukaci a osvětu o menstruačním cyklu kladen větší důraz. Informovanost o menstruaci a menstruačním cyklu pozitivně ovlivňuje fyzické i psychické zdraví dívky. V této době existuje mnoho zdrojů informací o menstruaci a menstruačním cyklu, včetně knih, časopisů, webových stránek a mobilních aplikací. Je však důležité, aby dívky měly přístup ke spolehlivým zdrojům informací, pro zisk přesných a ucelených informací. Tato bakalářská práce je koncipována jako teoreticko-praktická. Teoretická část popisuje změny během pohlavního dospívání dívek, fyziologii a poruchy menstruačního cyklu, intimní a menstruační hygienu a způsoby vzdělávání dívek v oblasti menstruačního cyklu. Praktická část se zaobírá rozborem anonymního dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 106 dívek ve věku 11-15 let. Před samotným rozdáním dotazníků byl zákonným zástupcům rozdán informovaný souhlas s dotazníkovým šetřením a z důvodu nízkého věku a citlivosti tématu respondentek byla striktně zachována anonymita dívek. Dotazník byl rozdělen na dvě části. V první části dotazníku byla zjišťována vlastní zkušenost dívek o menstruačním cyklu a jakým způsobem byly o menstruačním cyklu informovány. Ve druhé části dotazníku dívky odpovídaly na...
Hodnocení tělesné zdatnosti dětí staršího školního věku na vybraných pražských školách
Bláhová, Petra ; Panská, Šárka (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Práce se zaměřuje na hodnocení tělesné zdatnosti žáků, kteří jsou ve věku 12 a 13 let. Hlavním cílem je vyhodnocení tělesné zdatnosti žáků na všeobecném gymnáziu a základní škole se sportovními třídami. Součástí práce bude provedeno testování dle standardizované testové baterie UNIFITTEST (6-60) a dále vytvoření dvou modifikovaných testů s vlastní hodnotící tabulkou. Výsledky testů jednotlivých tříd budou porovnávány se standardizovanými nebo modifikovanými tabulkami a hodnoceny dle bodových norem. V dotazníkovém šetření budou zjištěna data ohledně mimoškolní pohybové aktivity, dle kterých bude stanoven trénovaný jedinec. Ten byl vymezen jako jedinec trénující 2x týdně minimálně 3 hodiny. Dle dotazníku jsou zjištěny také základní antropometrické údaje pro měření BMI. Všechny tyto aspekty byly dány do souvislostí a bylo prokázáno, že sportovní třídy základní školy dosahovaly ve většině testů lepších výkonů než třídy všeobecného gymnázia. Porovnáním statistických dat bylo prokázáno, že výsledky jsou sice rozdílné, ale na hladině statistické významnosti jsou u některých testů zanedbatelné. KLÍČOVÁ SLOVA Zdatnost, motorické testy, flexibilita, síla, rychlost, vytrvalost, dospívání
Druhy religiozity dnešní vysokoškolské mládeže
VINCÍKOVÁ, Petra
Práce se zabývá religiozitou české mládeže. Teoretická část pojednává o religiozitě, jejích druzích a ovlivňujících faktorech. Dále popisuje historické kořeny sekularizace v České republice a současný postoj české mládeže k víře. Vymezuje období dospívání a popisuje náboženskou socializaci v rodině a ateismus české mládeže. Praktická část se na základě kvalitativního výzkumu vedeného formou polostrukturovaných rozhovorů zabývá druhy religiozity vysokoškolské mládeže. Interpretuje postoje dospívajících k víře a jejich zkušenosti s nadpřirozenem.
Rozdíly stravování mezi žáky SŠ a jejich životní styl
Hanousková, Alice
Bakalářská práce je zaměřena na stravovací návyky žáků středních škol a jejich životní styl. Cílem teoretické části je vysvětlení problematiky stravování, zdravého životního stylu a vymezení faktorů, které tuto problematiku ovlivňují. Dále se teoretická část zaměřuje na objasnění potřebnosti makro a mikroživin pro organismus jedince v období adolescence a vyvození důsledků při nevhodném stravování a životním stylu. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu, jehož formou je dotazníkové šetření. Cílem praktické části bylo zjistit a srovnat výsledky ve stravování a životním stylu mezi žáky maturitního oboru hotelnictví a učebního oboru kuchař-číšník. Respondenty pro toto zjištění byli žáci vybrané střední školy v okrese Vyškov.
Jak žáci v pubertě vnímají své tělo
Vodehnalová, Barbora ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem lidského těla, jeho vnímáním a sebehodnocením u dospívajících dívek a chlapců na druhém stupni základní školy, přesněji u žáků šestých a devátých tříd. Cílem práce je prozkoumat problematiku například z psychologického či historického úhlu pohledu. Dále pak posoudit subjektivní vnímání těla v období puberty u vybraných žáků druhého stupně základní školy. Zároveň také porovnat rozdíly v nahlížení na vlastní tělo mezi chlapci a dívkami a mezi šestými a devátými třídami. Současně je cílem zjistit, zda je mezi žáky patrný rozdíl a zda jsou se svým tělem spokojeni či nikoli a následně odhalit případné příčiny nespokojenosti s fyzickým tělem u dospívajících jedinců a nalézt faktory, které mohou mít vliv na sebeakceptaci. Práce je členěna do dvou hlavních částí. Teoretická část pojednává o tématu dospívání a jeho charakteristikách, dále například o sebepojetí, sebevědomí či o vlivu médií na nahlížení na vlastní tělo. Praktická část pak zachycuje výsledky výzkumu zaměřeného na vnímání vlastního těla u dospívajících za pomoci kvantitativních i kvalitativních metod. Výzkumným šetřením bylo prokázáno, že existují rozdíly ve vnímání těla mezi chlapci a dívkami, ale také mezi žáky šestých a devátých tříd. Dále bylo zjištěno, že dívky jsou se svým tělem zpravidla méně...
Vliv dostupné sociální opory na studijní úspěšnost středoškolských studentů
Svobodová, Kristýna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce byla vytvořena za účelem získat a sepsat hlavní poznatky, týkající se problematiky sociální opory a jejího vlivu na školní úspěšnost studentů vybraných gymnázií, středních odborných škol a středních odborných učilišť v Plzeňském kraji. V teoretické části jsou poznatky rozděleny do tří kapitol, ve kterých jsou vymezeny základní poznatky, jež jsou opřeny o odbornou literaturu a zahraniční studie v daných oblastech. V těchto kapitolách jsou vymezeny pojmy jako sebepojetí, období dospívání, motivace, školní úspěšnost a neúspěšnost, sociální síť a tři základní složky lidského formování v podobě rodiny, školy a vrstevnické skupiny. Výzkumná část se zaměřuje na zpracování dat, jež byla získána prostřednictvím normovaného dotazníku Dotazník sociální opory pro děti a mládež (CASSS-CZ), doplněného o demografické údaje. Do dotazníkového šetření se zapojilo 310 studentů. Získaná data byla zpracována statistickými metodami korelace, popisné statistiky a statistického nástroje jednofaktorová ANOVA. Po vyhodnocení dat jsme dospěli k závěrům, že sociální opora je pro jedince a jeho školní úspěšnost důležitá. Zároveň však není její míra rozdílná s ohledem na pohlavím jedince či typ školy, kterou jedinec navštěvuje. KLÍČOVÁ SLOVA sebepojetí, dospívání, sociální opora, školní úspěšnost, motivace,...
Trávení volného času na Instagramu u dětí na 2. stupni základní školy
ŘÍHOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá trávením volného času na Instagramu u dětí na druhém stupni základní školy. V teoretické části se věnuje otázkám souvisejícími s dospíváním, se sociálními sítěmi a rizikům, které se vyskytují v online prostředí. Samostatná kapitola je zaměřena na platformu Instagram. Součástí této bakalářské práce je vysvětlení základních pojmů a kvantitativní výzkum vztahující se k Instagramu. Výzkum probíhal pomocí online dotazníkového šetření a byl určen pro žáky druhého stupně základní školy. Analýza výsledku výzkumu prokázala, že Instagram se stal jedním z fenoménů současné doby. Zjištěné výsledky jsou zohledněny v závěru.
Absence přechodových rituálů v mezních životních situacích
NOVÁKOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zabývá absencí přechodových rituálů v kontextu mezních životních situacích člověka. Cílem této práce je popsat přechodové rituály v souvislosti se součas-nou dobou, vyzdvihnout význam rituálu, dále zmapovat sociální oblasti a případně je rituálním jednáním inspirovat. Přechodové rituály by mohly pomoci zvládnout náročné životní situace a krize s nimi spojené. Konkrétně se jedná o období dospívání, terapeu-tické komunity v léčbě drogově závislých, či v sociální práci s umírajícími a pozůsta?lými. Bakalářská práce tak může posloužit jako námět nejen pro sociální práci s těmito cílovými skupinami, ale může inspirovat i další sociální oblasti i lidské počínání v běžném každodenním životě.
Vliv rodinného prostředí na životní styl adolescentů
ZEZULOVÁ, Dominika
Diplomová práce s názvem Vliv rodinného prostřední na životný styl adolescentů se zaměřuje na to, v jaké míře a jakým způsobem se rodinné klima, koníčky, zaměstnání a způsob trávení volného času rodičů odrážejí na životným stylu a způsobu trávení volného času jejich dospívajících potomků ve věku od 15 do 19 let, tedy dětí, které navštěvují střední školu či učiliště. Práce definuje pojem adolescence a zaměřuje se také na změny a nástrahy, kterými si člověk v tomto věku prochází. Dále se zabývá pojmem rodina, jejími funkcemi, její podobou v tradičním slova smyslu a její podobou v současné době. Nejdůležitější částí práce je kapitola Vliv rodinného prostředí, kde jsou detailně rozebrány zásadní aspekty rodinného dění, které na dítě působí a tím formují jeho osobnost a životní styl. Empirická část práce si klade za cíl zodpovědět následující otázky: Jak rodinné klima ovlivňuje společně strávený čas dospívajícího dítěte s rodinou? Jaký vliv na životní styl dospívajícího dítěte mají zaměstnání a způsob trávení volného času jeho rodičů? Jak stravovací zvyklosti v rodině ovlivňují životní styl dospívajícího dítěte? K realizaci výzkumu bylo provedeno šest polostrukturovaných rozhovorů se studenty ve věku od 15 do 19 let.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 202 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.