Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Problematika první a poslední míle v městské dopravě
Večerka, Marek ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou první a poslední míle v městské dopravě. Definuje obecně problematiku první a poslední míle a poskytuje přehled dostupných řešení. Zároveň krátce nahlíží na budoucnost v podobě autonomního řízení. Jednotlivé řešení jsou popsána a následně vztažena na kontinent Evropy. Dalším krokem je zmapování a zanalyzování dostupných možností ve Statutárním městě Brno. Výsledkem této práce je vyhodnocení aktuálních dostupných řešení a návrh pro další řešení problematiky první a poslední míle.
Víceúčelový objekt Chotovice - stavebně technologický projekt
Trynkl, Lukáš ; Selník, Petr (oponent) ; Mohapl, Martin (vedoucí práce)
Řešení technologicko projektu víceúčelového objektu v Chotovicích. Obsahuje: Projekt zařízení staveniště, technologický předpis, časový plán a položkový rozpočet stavby.
Optimalizace poloh železničních zastávek v úseku Znojmo-Okříšky
Kubina, Jiří ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce „Optimalizace poloh železničních zastávek v úseku Znojmo-Okříšky“ se zabývá posouzením stávajícího stavu umístění železničních zastávek a železničních stanic ve zmíněném traťovém úseku z hlediska docházkové vzdálenosti k zastavěnému území obcí. Jsou-li docházkové vzdálenosti neuspokojující, nabízí práce řešení v podobě přeložení železniční zastávky do vhodnější polohy nebo vybudování nové zastávky podle platných zákonů a norem. Dále práce navrhuje přístupové komunikace k přeloženým nebo nově zbudovaným zastávkám. Práce předkládá konstrukční řešení nově budovaných zastávek. Práce se rovněž zabývá stávajícím obsloužením obcí linkovou autobusovou dopravou a zohledňuje ho při rozhodování. V práci jsou uvažovány pouze drobné úpravy geometrické polohy koleje.
Proměny a růst malého města v časech normalizace - příklad Benešova u Prahy
Houzar, Jakub ; Zdichynec, Jan (vedoucí práce) ; Najbert, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá proměnou Benešova u Prahy z devítitisícového města venkovského charakteru na centrum široké oblasti Podblanicka s téměř dvojnásobným počtem obyvatel. Změna neprobíhala snadno. Obyvatelé, ale i úřady řešili spoustu problémů od nevyhovující dopravní a obchodní sítě po nedostatečnou kapacitu ve školských zařízeních. Během 20 let (70. a 80. léta 20. století) prošel Benešov obrovskou proměnou patrnou již na první pohled. Panelová sídliště rostla na okrajích města i v hustě zastavěných, pro účely stavby asanovaných oblastech. Asanaci neušly ani místní historické památky. Dnešní podoba města je tak do velké míry odrazem patnácti až dvaceti let plánovací a stavební činnosti ve sledovaném období. Jak se měnil Benešov během sledovaného období dvaceti let? Jakou proměnou prošly všechny části města (centrum, okraje města)? Podařilo se nabídnout nově příchozím i starousedlým obyvatelům dostatečné kapacity (bytové, pracovní)? Jak se Benešov vypořádal z hlediska obslužnosti (školství, doprava, byty, obchodní síť) s téměř dvojnásobným počtem obyvatel? Jaký byl každodenní život v přestavovaném Benešově? Na tyto otázky se snaží odpovědět následující studie pomocí práce...
Hodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti dopravy
TELECKÝ, Martin
Disertační práce se zabývá problematikou hodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti dopravy. Veřejná doprava patří mezi odvětví náročná na veřejné finanční zdroje. Předkládaná problematika disertační práce se zabývá oblastí analýzy hodnocení finančního zdraví podniku z pohledu účetnictví v oblasti veřejné dopravy, konkrétně veřejné linkové a městské autobusové dopravy. Cílem práce je diskuse a návrh propočtu prokazatelné (kompenzační) částky v rámci financování veřejné linkové a městské autobusové dopravy na základě nařízení vlády č. 493/2004 Sb. a vyhlášky č. 296/2010 Sb. a způsobech proplacení dotací u regionální dopravy. Prokazatelná ztráta (kompenzační částka) vyjadřuje "dotaci", která náleží dopravnímu podniku ze zajištění dopravní obslužnosti. Analýza dané problematiky vypovídá o finančních odchylkách, které mohou vzniknout v průběhu dopravního roku na základě sestavení výchozího a skutečného finančního modelu, to je dle struktury ekonomicky oprávněných nákladů a výnosů. Výchozí finanční model předpokládá odhady výše nákladových a výnosových položek a skutečnost je realizována dle metod stanovených ve vnitropodnikové směrnici dopravního podniku. Výsledek práce lze použít jako komplexní pohled na problematiku, ale zejména jako možný doporučující a kontrolní prvek financování podniku. S tím souvisí i vymezení klasifikace nákladových a výnosových položek ovlivňujících výši dotace a návrh efektivního zařazení do jednotlivých skupin ekonomicky oprávněných nákladů na základě jejich vypovídací schopnosti. Disertační práce zahrnuje regresní rovnici, která slouží jako informativní náhled pro výpočet průměrné minimální výše kompenzační částky stávajících dopravních podniků, ale též pro účely stanovení předpokládaných kompenzací v rámci budoucího výběrového řízení ve veřejné linkové a městské autobusové dopravě. Práce zároveň nabízí stručnou metodiku, která identifikuje předpokládané provozní náklady ze zajištění dopravní obslužnosti a přiřazuje je do příslušných skupin ekonomicky oprávněných nákladů.
Vliv dopravní polohy a dopravní obslužnosti na zaměstnanost v regionu Písecko
HRONOVÁ, Aneta
Hlavním cílem bakalářské práce je ověření a vysvětlení vztahu mezi zaměstnaností a dopravní obslužností v daném regionu. Sekundárním cílem je popsat závislost mezi kvalitou dopravní infrastruktury a zaměstnaností v daném regionu. Pro první cíl je určen předpoklad, který říká, že obce s horší dopravní obslužností mají vyšší míru nezaměstnanosti. Toto zkoumání je doplněno dotazníkovým šetřením, které by mělo seznámit s názorem obyvatelstva a doplnit výsledky zkoumaných dat. V této práci jsou využity kvantitativní i kvalitativní metody. Kvantitativní metoda v podobě regresivní analýzy. Zkoumá závislost míry nezaměstnanosti na počtu dopravních spojů. Z kvalitativních metod je použit již zmíněný dotazník. Na závěr, práce obsahuje návrh opatření ke zlepšení stávajícího stavu.
Dopad 1. vlny pandemie Covid-19 na dopravní obslužnost obcí Česka
Procházková, Kristina ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Randák, Jakub (oponent)
Pandemie Covid-19 postihla v krátkém čase celý svět. Velký dopad zaznamenal dopravní sektor. Veřejná doprava byla zasažena onemocněním Covid-19 už v době vypuknutí nemoci. Práce sleduje konkrétně období února a dubna 2020. Jedním z hlavních problémů byla klesající poptávka po veřejné dopravě. Tato bakalářská práce má za cíl zjistit dopad pandemie Covid-19 na frekvenci autobusových a vlakových spojů v obcích Česka. Tohoto cíle je dosaženo pomocí analýzy dat získaných z centrálního jízdního řádu IDOS. Na mikroregionální úroveň analýza nahlíží z pohledu populační velikosti obcí a z pohledu specifik jednotlivých krajů. V další rovině se analýza věnuje spojení jednotlivých krajských měst a nakonec je hodnocen dopad pandemie na mezinárodní dopravu. V obecné části se bakalářská práce zabývá postupy a omezeními zaváděnými proti šíření onemocnění ve světě a v Česku a dále popisuje způsob zajišťování a financování veřejné dopravy a specifika dopravní obslužnosti. Data ukazují, že větší absolutní i relativní pokles spojů byl ve větších městech, ale dopad úbytku spojů byl citelnější v malých obcích. Mezikrajské spojení pokleslo více než obslužnost obcí, mezinárodní doprava se prakticky zastavila.
Analýza dopravní obslužnosti pardubického mikroregionu
Staněk, Jan ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Diplomová práce přináší komplexní pohled na dopravní obslužnost v sledovaném regionu v zázemí Pardubic, a to jednak z pohledu nabídky veřejné dopravy a jednak z poptávky obyvatel po ní. Jedním z klíčových cílů práce je nalezení vlivu dopravních i nedopravních charakteristik na výběr druhu dopravního prostředku využívaného k dopravě do zaměstnání a škol na úrovni obcí. Kromě analýz založených na sekundárních datech je součástí práce i dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení a to především ve vztahu k předchozím analýzám. Právě porovnání dvou pohledů, založených na objektivních statistických datech na straně jedné a na subjektivních pohledech obyvatel sledovaného regionu na straně druhé, je jednou z hlavních hodnot předkládané práce.
Problematika první a poslední míle v městské dopravě
Večerka, Marek ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou první a poslední míle v městské dopravě. Definuje obecně problematiku první a poslední míle a poskytuje přehled dostupných řešení. Zároveň krátce nahlíží na budoucnost v podobě autonomního řízení. Jednotlivé řešení jsou popsána a následně vztažena na kontinent Evropy. Dalším krokem je zmapování a zanalyzování dostupných možností ve Statutárním městě Brno. Výsledkem této práce je vyhodnocení aktuálních dostupných řešení a návrh pro další řešení problematiky první a poslední míle.
Analýza dopravní obslužnosti správního obvodu ORP Znojmo veřejnou hromadnou dopravou
HORÁK, Josef
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou dopravní obslužnosti veřejnou hromadnou dopravou ve vybraném území SO ORP Znojmo. V práci jsou použity dopravně-geografické metody výzkumu. Zkoumána je dopravní obslužnost v různých časových horizontech pracovního dne a víkendu. Pro analýzu byla využita data z jízdních řádů a aplikace IDOS, která byla zpracována do tabulek a kartograficky znázorněna. Hlavním cílem je analýza dopravní obslužnosti veřejnou hromadnou dopravou v jednotlivých obcích sledovaného území a její prostorová diferenciace. Dílčím cílem je vysvětlení příčin rozdílu v kvalitě dopravní obslužnosti a zda na dopravní obslužnost má vliv dopravní poloha obcí v dopravní síti a populační velikost obcí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.