Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aspekty ovlivňující volbu dopravního prostředku při pravidelném dojíždění do škol a zaměstnání ze Zruče nad Sázavou
Pavliš, Petr ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
The choice of means of transport at regular commuting is an issue that affect wide range of working population in Zruč nad Sázavou as well as students. The thesis explains on a representative sample of the population preference and choice of different means of transport at regular commuting to work and school from a small town Zruč nad Sázavou which is located in a relatively peripheral area. First, using statistical methods, socio-demographic, spatial and infrastructural aspects affecting the choice of means of transport are analysed. The second part of the research assesses the socio-psychological aspects of the choice of means of transport using controlled interview. Both surveys were conducted on the four main directions of commuting from Zruč nad Sázavou. Due to the peripheral location of the town and the lower extent of public transport car traffic in the form of individual trips or carpooling is more preferred for regular commuting For certain groups of people public transport still fulfills its function in providing transport services.
Aspekty ovlivňující volbu dopravního prostředku při pravidelném dojíždění do škol a zaměstnání ze Zruče nad Sázavou
Pavliš, Petr ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Volba dopravního prostředku při pravidelném dojíždění je problematika, která se dotýká širokého spektra pracující a studující populace. Na reprezentativním vzorku obyvatel se práce snaží objasnit příčiny volby různých dopravních prostředků při pravidelném dojíždění do zaměstnání a do škol z malého města v relativně periferní poloze. Diplomová práce se zabývá vybranými aspekty, které ovlivňují volbu dopravního prostředku ve Zruči nad Sázavou při pravidelném dojíždění. Získané výsledky jsou podpořeny dotazníkovým šetřením. Analýzy jsou provedeny na základě kvazi-experimentálního přístupu hodnocení jednotlivých indikátorů. V další části se diplomová práce zabývá specifikami volby dopravního prostředku na vybraných čtyřech trasách ze Zruče nad Sázavou. Provedený výzkum prokázal platnost stanovených hypotéz. Nejčastějším dopravním prostředkem užívaným pro pravidelné dojíždění na zkoumaných trasách je automobil, především pro svoji flexibilitu a rychlost přepravy. Pro určité skupiny lidí veřejná doprava stále plní svoji funkci při zajištění dopravní obslužnosti.
Dopravní chování obyvatel obcí zázemí Prahy
Pergl, Ondřej ; Novák, Jakub (vedoucí práce) ; Marada, Miroslav (oponent)
Dopravní chování obyvatel obcí zázemí Prahy Abstrakt Zázemí Prahy je dynamicky přetvářeno procesem suburbanizace, která ovlivňuje prostorovou strukturu celého regionu. Změněná prostorová struktura klade větší nároky na mobilitu obyvatel. Hlavním cílem práce je výzkum dopravního chování obyvatel zázemí Prahy, kteří své přesuny vykonávají především pomocí automobilu. Práce se zaměřuje na faktory ovlivňující dopravní chování, které jsou rozebírány v teoretické části textu. V dalším úseku jsou prezentována opatření působící proti individuální dopravě. Empirická část představuje výsledky terénního šetření, které proběhlo v jižním a jihovýchodním zázemí Prahy. Dopravní chování je zkoumáno z hlediska využívání různých druhů dopravy a účelu cest. Dále je šetření zaměřeno na spokojenost obyvatel s dopravní situací v místě bydliště a odhaluje jejich citlivost na jednotlivá opatření vedoucích ke snížení podílu individuální dopravy. Klíčová slova: mobilita, dopravní chování, suburbanizace, omezení individuální dopravy, Praha
Ekonomika sdílení dopravních prostředků (car sharing)
Prokop, Vladimír ; Škubna, Ondřej (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá problematiku sdílení dopravních prostředků, konkrétně formu družstevnického a komerčního modelu sdílení automobilů neboli car-sharing. Práce vymezuje základní pojmy z oblasti car-sharingu, zasazuje jej do konceptu ekonomických souvislostí v souladu s udržitelným rozvojem dopravy a popisuje situaci car-sharingu v České republice. Práce také v aplikační části za pomoci dotazníkového šetření posuzuje využitelnost družstevního modelu car-sharingu u studentů a mladších pracujících v českém prostředí a následně porovnává tento model s dalšími druhy dopravy z ekonomického hlediska a zjišťuje zájem o car-sharing.
Dopravní chování obyvatel České republiky po roce 1989: geografické aspekty
PRENER, Jan
Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je zevrubná analýza dopravního chování obyvatel Česka po roce 1989. Bližší zaměření elaborátu se věnuje problematice geografických aspektů a změn v prostorovém rozmístění využití jednotlivých dopravních prostředků po roce 1989, a zejména v analyzované dekádě 20012011. Primárním úkolem analýzy dopravního chování obyvatel Česka je statistické šetření ze Sčítání lidu, domů a bytů v letech 2001 a 2011, na jichž základě je pomocí mapových výstupů zásadní vymezení prostorových disparit, jejich základní podmíněnosti a možný vývoj v následující dekádě. Bakalářskou práci lze považovat za dílčí výzkum dopravního systému České republiky a jeho prostorové organizace. Téma dopravního chování obyvatel je velice rozsáhlou problematikou, tudíž i přes obsáhlost této práce není možné vymezit všechny hlavní faktory, které měly vliv na dynamický vývoj dopravního odvětví v Česku. Obdobným způsobem je hodnocena i teoretická část této práce, která se snaží vnést jednoduchý a zároveň komplexní pohled na vybrané téma. Důraz kvalifikační práce je zejména kladen na kvantitativní šetření, jehož úkolem je naznačení a popis prostorových změn u vybraných dopravních prostředků, v již zmíněném intercensálním období. Nedílnou součástí této odborné práce je i jistá diskuze problematiky nad analyzovaným tématem v jednotlivých kapitolách. Tuto diskuzi lze nazvat jistou syntézou dosavadní vědecké literatury, která se dopravnímu chování věnovala a rozvíjela ho. Závěrem jsou nastíněny některé geografické aspekty podmiňující dopravní chování obyvatel u jednotlivých dopravních prostředků a možný vývoj zkoumané problematiky v dalším desetiletí.
There is no need to wait for accidents applying observation of traffic conflicts and behaviour in Czech practice
Ambros, Jiří ; Turek, Richard ; Valentová, Veronika
Contrary to traditional reactive perspective based on traffic accident occurrence, evaluation using surrogate safety measures is preferred in a proactive safety approach. Traffic conflicts have been one of such indicators; to enable their use in Czech practice, Czech traffic conflict technique and guidelines were developed. The paper presents the study requested by road agency with objective of proving the feasibility of the guidelines. The case study assessed the risk at a newly-built rural intersection on motorway exit ramp before and after a change of road marking. Methodology, observation of traffic conflicts and behaviour, its findings and practical conclusions are reported.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Analýza dopravního chování obyvatel v České republice s důrazem na využívání železniční dopravy
Divíšková, Lenka ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
V průběhu transformačního období došlo k dynamickým změnám v sektoru dopravy (změny v nabídce dopravních možností) a postupně se začalo měnit také dopravní chování obyvatel. Volba dopravního prostředku je proces, který je podmíněn mnoha faktory a může vykazovat rozdílné regionální charakteristiky. Z toho důvodu je obecným cílem práce hodnocení dopravního chování obyvatel v jednotlivých regionech Česka se zvýšeným důrazem na železniční dopravu. Analytická část diplomové práce je rozdělena na hodnocení ve dvou měřítkových úrovních. Cílem práce na národní úrovni je určit význam jednotlivých typů dopravních prostředků při dojížďce za prací. Smyslem práce je vyhodnotit konkurenci hlavních dopravních módů (železnice, autobus, automobil) a stanovit spádovou oblast každého krajského města dle využitého dopravního prostředku. V rámci tohoto cíle bude pozornost soustředěna zejména na míru využívání železniční dopravy. Vedlejším cílem práce je zhodnotit dojížďku za prací na mikroregionální úrovni v rámci okresu Příbram. Analýza bude provedena na bázi jednotlivých obcí v zázemí Příbrami a bude detailně hodnotit mobilitu obyvatel. Tato analýza by měla přinést doporučení pro využívání jednotlivých dopravních módů a jejich případnou optimalizaci.
Modelování dopravního chování na trase Praha - Brno: aplikace výběrového experimentu
Šilerová, Markéta ; Melichar, Jan (vedoucí práce) ; Kaprová, Kateřina (oponent)
Cílem práce je modelovat poptávku studentů po dopravě na trase Praha-Brno a Brno- Praha, tj. zjistit, které atributy a v jaké míře ovlivňují studenty při volbě dopravního prostředku. Vzhledem k tomu, že studenti mají zpravidla nižší příjmy a více volného času než spotřebitelé jiného ekonomického statusu, dá se očekávat, že budou upřednostňovat veřejnou dopravu před osobní automobilovou dopravou a že jejich prioritou budou spíše nízké cestovní náklady na úkor času stráveného na cestě. V současné době existuje mnoho studií, které se zabývají oceňováním času, a to především v USA a v západní Evropě. V posledních letech byla věnována pozornost empirickému šetření pro ocenění atributů cestování také v ČR, avšak žádná z nich se nezaměřuje na hodnotu cestovního času pro specifický segment studentů. K zodpovězení výzkumné otázky aplikuji metodu výběrového experimentu, která se opírá o Lancasterovu teorii hodnoty a teorii náhodného užitku. Prostřednictvím dotazníkového šetření získám potřebná data, která jsou následně analyzována a interpretována.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.