Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohledy na mediální gramotnost v České republice
Holíková, Hana ; Lovaš, Karol (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
Bakalářská práce je tvořena dvěma částmi. Částí teoretickou, která vysvětluje pojmy použité k realizaci práce a popisuje její teoretický základ, a částí praktickou ve formě psaných rozhovorů s respondenty z oblasti mediálního vzdělávání. Teoretická část představuje žánr rozhovoru a popisuje jeho možné metody, přibližuje požadavky mediální výchovy obsažené v rámcových vzdělávacích programech a doporučených očekávaných výstupech a představuje projekty zaměřené na mediální gramotnost. Praktickou část práce tvoří rozhovory s Přemyslem Dandou, PhDr. Janem Jirákem Ph.D., Michalem Kaderkou a PhDr. Radimem Wolákem.
Problém kyberšikany na základní škole (didakticko-metodické zpracování tématu mediální výchovy)
SVOBODOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá problémem kyberšikany na základní škole a jeho zařazením do výuky mediální výchovy. Teoretická část je rozdělena do dvou částí. V první části se zabývá specifiky mediální výchovy tak, jak jsou definovány v RVP ZV. Dále zmiňuje v současné době aktuální doporučené očekávané výstupy, které v oblasti mediální výchovy zahrnují i problematiku bezpečného užívání internetu a mobilních telefonů ve výuce. Druhá část je věnována kyberšikaně s ohledem na její aktuálnost a odlišnost od šikany klasické. Důraz je kladen na způsoby prevence, možná řešení i na seznámení se skutečnými příběhy. Praktická část nejprve popisuje okolnosti vzniku vyučovacích hodin, následuje konkrétní zpracování šesti na sebe navazujících vyučovacích jednotek a následné zhodnocení průběhu výuky, které je podložené zpětnou vazbou a připomínkami žáků. Cílem mé práce je ukázat možný způsob realizace výuky kyberšikany v rámci mediální výchovy a také poukázat na důležitost zavádění této problematiky do výuky na základní škole.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.