Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Není divadlo jako divadlo
ZÍKOVÁ, Pavlína
Cílem práce je poukázat na možnosti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání se zaměřením na literární text a divadelní představení. V teoretické části je práce zaměřena na divadlo, divadlo pro děti a divadlo hrané dětmi v historickém i současném kontextu a upozorňuje na některé metody dramatické výchovy vhodné pro práci s literárním textem v mateřské škole. V praktické části jsou uvedeny, popsány a vyhodnoceny přínosy pro předškolní děti na základě tří zhlédnutých divadelních představení a následně je s dětmi v mateřské škole vyzkoušena práce s dramatizujícími technikami. V diskusi je porovnáno využití divadla a metod dramatické výchovy, která vychází z divadelních metod.
Vedení žáků 1. stupně ZŠ k divácké gramotnosti
Fidrmucová, Barbora ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Teoretická část se věnuje divadlu pro děti, co se jeho návštěvami děti učí, jaké jsou možnosti návštěv divadel, jejich výběr a jaké metody z dramatické výchovy lze využít při reflexi divadelních představení. Práce je také zaměřena na zařazení návštěv divadla v Rámcovém vzdělávacím programu a možnosti vzdělávání učitelů v této oblasti. Praktická část diplomové práce probíhá formou průzkumu mezi učiteli různých škol a věkových kategorií, kdy bude zkoumáno, jak učitelé s žáky reflektují jednotlivá divadelní představení a zda je to pro žáky efektivní a pomáhá to k jejich rozvoji divácké gramotnosti. Výzkum se snaží zjistit, jak učitelé s dětmi v rámci reflexe pracují a zda mají zájem tuto jejich práci obohatit o další metody.
Divadlo pro děti a jeho využití a vliv v pedagogické praxi
Bromová, Adéla ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na divadlo pro děti a jeho využití a vliv na pedagogickou praxi. Teoretická část pojednává o divadle pro děti a jeho historii, o vlivu pedagoga a specifiku divadla pro děti, ale i odlišnosti dětského diváka od diváka dospělého. Dále se teoretická část zaměřuje na emoce a emoční inteligenci, což s divadlem úzce souvisí. Výzkum v praktické části je zaměřen na Pohádka ptačí od Karla Čapka a pedagogy mateřských škol, jak s tématem tohoto představení ve svých TVP pracují.
Divadlo Minor po roce 1989 do současnosti
Sochorová, Veronika ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Jiřík, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaobírá Divadlem Minor po roce 1989, konkrétně proměnami inscenačního stylu této pražské divadelní scény, orientující se zejména na tvorbu pro dětské publikum. Skrze tvorbu dominujících režisérů Divadla Minor (Karel Makonj, Jan Jirků, David Drábek, Jiří Adámek), můžeme vypozorovat výrazné inscenační linie, které utváří profil Minoru. Hlavním cílem autorky je pokusit se ony inscenační linie podrobit reflexi, tedy nalézt opakující se inscenační principy, jež výše uvedení režiséři užívají a předvést je na profilových inscenacích. Samotným analýzám režijních stylů jednotlivých tvůrců předchází historický exkurz Divadla Minor, jenž vymezuje charakter divadla. Součástí práce jsou životopisy reflektovaných režisérů, seznam inscenací od roku 1990 s daty jejich premiér i fotografický materiál k rozebíraným inscenacím.
Fenomén divadelního diváka předškolního věku
Molčíková, Kateřina ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; LJUBKOVÁ, Marta (oponent)
Tato diplomová práce se soustředí na dětského diváka ve věku od 3 do 7 let a na jeho schopnost přijímat a reflektovat divadelní dílo v prostředí mateřské školy a ve společnosti svých vrstevníků. Vychází z ročního projektu Fenomén divadelního diváka předškolního věku, který proběhl v pěti mateřských školách Středočeského kraje. Tento projekt zaznamenává, analyzuje a reflektuje. Na základě získaných zkušeností zkoumá, zda existují nějaké mantinely divadelní tvorby určené dětem předškolního věku a prezentované v nedivadelním prostředí jejich vlastní mateřské školy. Na základě dramatických principů použitých v šesti vybraných inscenacích a závěrů vyplývajících z reakcí dětského publika zkoumá, zda a jak jsou umělci při tvorbě představení limitováni zralostí diváků této věkové kategorie a prostředím předškolního zařízení. Práce má prokázat, že hraní divadla v mateřských školách má smysl a že při přípravě představení není vhodné ani žádoucí slevovat z nároků, které na sebe klademe jako tvůrci představení určených dospělému nebo smíšenému publiku.
Se třídou do divadla.
Váňová, Michaela ; HRNEČKOVÁ, Anna (vedoucí práce) ; VOSTÁREK, Karel (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám metodami přípravy dětí na návštěvu divadelního představení a na možné způsoby jeho reflexe. V první části popisuji téma v kontextu primárního vzdělávání žáků. Z výsledků dotazníkového šetření vyvozuji závěry pro vytvoření dvoudenní dílny, cílené na učitele základních škol a studenty pedagogiky. Dále zachycuji jednotlivé části dílny společně s jejich teoretickým ukotvením a popisuji proces přípravy a jednotlivých realizací dílen, včetně vyhodnocení přínosu pro účastníky. Na závěr porovnávám plánované a dosažené cíle celého projektu a reflektuji jeho přínos pro svoji práci divadelního lektora a svou pedagogickou práci obecně.
Rozdíly loutkového divadla pro děti a pro dospělé na základě vlastních zkušeností
Valenová, Lucie ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rozdíly loutkového divadla pro děti a pro dospělé, popisuje a analyzuje je pomocí dvou autorských loutkových inscenací Batosnění a Sólo Matches. Teoretická část krátce shrnuje poznatky o psychickém vývoji dítěte, uvádí příklady současných loutkových scén v České republice a hovoří o fenoménu zvaném Theatre for the Very Young, tedy divadlo pro nejmladší. Praktická část staví proti sobě inscenaci Batosnění, jakožto zástupce tvorby pro děti a to i již zmiňované tvorby pro děti do tří let, a Sólo Matches jako projekt určený primárně dospělým divákům. Na základě práce na těchto inscenacích prezentuje zkušenosti a poznatky spjaté s jejich přípravou a získané následným uváděním. Součástí diplomové práce jsou fotografie a DVD se záznamy z představení.
Téma strachu v tvorbě pro děti
Lenártová, Andrea ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Diplomová práca rieši tvorbu pre deti, v ktorej figuruje strach buď ako výchovný, alebo ako zábavný aspekt. Cieľom je nájsť v tvorbe pre deti tieto aspekty a zhodnotiť ich vplyvy a dopady. Zaoberá sa porovnaním týchto dvoch aspektov. Zvolený problém je riešený skrz časté úvahy autorky, založenými na jej zážitkoch z detstva, prípadne na skúsenostiach získaných pri práci s deťmi. Analyzuje tvorbu pre deti ako takú a taktiež pocity strachu a úzkosti. Práca poskytuje možnosť zoznámiť sa s netradičnou tvorbou pre deti. Zistením je, že tvorba pre najmenších musí byť flexibilná viac než tá pre dospelých. Nie vždy sa to vo výsledku stretáva s porozumením. Táto práca môže pomôcť začínajúcim autorom tvorby pre deti zorientovať sa v tejto problematike a inšpirovať ich. Súčasťou je aj autorkina reflexia vlastného umeleckého výkonu a jednotlivých momentov praktickej realizácie, prostredníctvom ktorých sa autorka snaží doplniť teoretické prístupy. V texte práce sa nachádza aj fotografická príloha, na konci práce textová príloha. Časťou práce je aj disk CD-R, na ktorom sú záznamy niektorých v texte spomínaných inscenácií.
Divadlo Minor po roce 1989 do současnosti
Sochorová, Veronika ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Divadlo Minor po roce 1989 (Proměny inscenačního stylu) Diplomová práce se zaobírá Divadlem Minor po roce 1989, konkrétně proměnami inscenačního stylu této pražské divadelní scény, orientující se zejména na tvorbu pro dětské publikum. Skrze tvorbu dominujících režisérů Divadla Minor (Karel Makonj, Jan Jirků, David Drábek, Jiří Adámek) můžeme vypozorovat výrazné inscenační linie, které utváří profil Minoru. Hlavním cílem autorky je pokusit se ony inscenační linie podrobit reflexi, tedy nalézt opakující se inscenační principy, jež výše uvedení režiséři užívají a předvést je na profilových inscenacích. Samotným analýzám režijních stylů jednotlivých tvůrců předchází historický exkurz Divadla Minor, jenž vymezuje charakter divadla. Součástí práce jsou životopisy reflektovaných režisérů, seznam inscenací od roku 1990 s daty jejich premiér i fotografický materiál k rozebíraným inscenacím.
Divadlo Minor po roce 1989 do současnosti
Sochorová, Veronika ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Jiřík, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaobírá Divadlem Minor po roce 1989, konkrétně proměnami inscenačního stylu této pražské divadelní scény, orientující se zejména na tvorbu pro dětské publikum. Skrze tvorbu dominujících režisérů Divadla Minor (Karel Makonj, Jan Jirků, David Drábek, Jiří Adámek), můžeme vypozorovat výrazné inscenační linie, které utváří profil Minoru. Hlavním cílem autorky je pokusit se ony inscenační linie podrobit reflexi, tedy nalézt opakující se inscenační principy, jež výše uvedení režiséři užívají a předvést je na profilových inscenacích. Samotným analýzám režijních stylů jednotlivých tvůrců předchází historický exkurz Divadla Minor, jenž vymezuje charakter divadla. Součástí práce jsou životopisy reflektovaných režisérů, seznam inscenací od roku 1990 s daty jejich premiér i fotografický materiál k rozebíraným inscenacím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.