Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv internetu na vzdělávání
Kozmová, Marie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Předkládaná práce se soustředí na změny, které se odehrály ve vzdělávání vlivem internetu od jeho nástupu až po současnost a predikuje další možný vývoj využívání internetu ve vzdělávání. Zaměřuje se na vzdělávací potřeby člověka v informační společnosti a úlohu lektorů při překonávání digitální propasti. Dále se podrobněji zabývá změnami některých kognitivních funkcí člověka, které přímo souvisí se vzděláváním. Zvláštní pozornost je věnována nové teorii vzdělávání v prostředí sítí, konektivismu, a konkrétním způsobům vzdělávání na internetu. Kriticky je nahlíženo na osobní vzdělávací prostředí, masivní otevřené online kurzy, otevřené vzdělávací zdroje a koncept školy 2.0. Stručně jsou představeny nejznámější webové aplikace a nástroje vhodné pro využití ve výuce.
Fenomén digitální propasti v době rozvoje demasifikovaných médií
Pečiva, Martin ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Závěrečná práce se zabývá zmapováním využití síťových médií jako jednoho z nástrojů politické komunikace během událostí, které jsou nazývány arabské jaro (arabské revoluce). Vychází z hypotézy, že někteří lidé v nedemokratických zemích dokážou efektivně nakládat s informacemi a dokážou je efektivně šířit mezi sebou a za hranice své země pomocí síťových médií. To vše i přes to, že v těchto režimech existuje cenzura, omezení nebo blokace internetu. Přináší poznatky o tom, že využití síťových médií spočívá v tom, že pomáhají informovat okolní svět o dění v zemi, ve které probíhají protesty nebo nepokoje. Sociální sítě nesloužily k organizaci a koordinaci protestů, jak jim bylo v médiích často přičítáno. Síťová média fungovala spíše jako alternativní informační kanál směrem ven ze země.
Typologie uživatelů Facebooku
Musilová, Marta ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Hlavním cílem této práce je validace typologie uživatelů online sociálních sítí navrhované Brandtzægem, která je založena na míře aktivity a odlišnostech v používání funkcí nabízených Facebookem. Vychází z teorie digitální propasti, konkrétně se zaměřuje na propast participační. Ta vyjadřuje stav, kdy ne všichni jedinci mají stejnou možnost podílet se na tvorbě obsahu, což poté může vyústit v znevýhodnění některých skupin. Druhým východiskem je teorie sociálního kapitálu, neboť online sociální sítě pomáhají k jeho akumulaci a zjednodušují správu jedincových kontaktů. Byla zjištěna přítomnost čtyř typů, tři z nich byly totožné s navrhovanými: Sporadičtí uživatelé, Pozorovatelé a Pokročilí uživatelé. Čtvrtým typem byli Sdíleči, kteří vykazovali společné znaky s Diskutéry, proto je považuji za jejich variaci. V mém vzorku chyběli Socializátoři. Dále bylo zjištěno, že s mírou aktivity rostl i sociální kapitál. Výsledky taktéž naznačují genderově založenou participační propast s tím, že muži tvoří obsah o poznání více než ženy. Výzkum byl proveden online na vzorku 276 uživatelů Facebooku a vzhledem k tomu, že vzorek není reprezentativní, je charakter této práce čistě explorativní.
Digitální propast jako forma sociální nerovnosti v ČR: problém nepřipojených
Macek, Oskar ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Tato teoreticko-empirická práce se zabývá problematikou nerovnosti v informační společnosti známou jako teorie digitální propasti. Ve své teoretické části nejdříve nastiňuje koncept informační společnosti, po kterém následuje představení problematiky digitální propasti. Tuto teorii konfrontuje s představou určitých strategií substituujících užívání internetu, v jejichž důsledku by nedocházelo k automatickému znevýhodnění neuživatelů. Na základě této myšlenky je postaven i navazující kvalitativní výzkum české seniorské populace. Ten se pokouší tuto problematiku zmapovat a jeho finálním produktem je typologie neuživatelů internetu ve vztahu k substitučním strategiím.
Determinants of IT Investments and Penetration: A Cross-Country Analysis
Alexa, Jiří ; Potužák, Pavel (vedoucí práce) ; Chytilová, Helena (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá determinanty IT investic a míry penetrace jednotlivých typů IT zařízení. Testovaný vzorek se skládá z panelových dat za 69 zemí mezi lety 1996 a 2013. V práci jsou analyzovány tři typy IT zařízení: chytré telefony, tablety a osobní počítače (PC). Abychom odhalili rozdíly v důležitosti jednotlivých determinantů mezi spotřebitelským a firemním segmentem a mezi jednotlivými typy zařízení, regresní modely byly vystavěny na úrovni segment-technologie. Instalovaná báze na jednoho obyvatele, která je použita k měření úrovně již existujícího IT kapitálu, je zahrnuta jako vysvětlující proměnná do modelů, které se zaměřují na odhad IT investic. Výsledky regresní analýzy ukazují, že vliv úrovně existujícího kapitálu na IT investice je silnější u chytrých telefonů a tabletů v porovnání s PC. Dále se také potvrdilo, že firemní segment trhu je méně citlivý na změny cen než segment spotřebitelský. Tato studie rovněž poskytuje několik zjištění, která se týkají dalších determinantů IT investic a míry penetrace IT zařízení jako například: národní bohatství, lidský kapitál, otevřenost vůči obchodu a externím znalostem a vliv hospodářského cyklu.
Využití internetových serverů ve výuce anglického jazyka.
ŠPIČKOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na možnosti využití internetu, konkrétně internetových serverů vhodných pro výuku a procvičování anglického jazyka, a to žáků druhého stupně základní školy. Jedním z cílů bylo konkrétní servery vyhledat, porovnat a zhodnotit, nejen z hlediska didaktického, ale i z hledisek jiných - jako je funkčnost, orientace ve struktuře stránek, až po textovou a obsahovou stránku. Dalším kritériem pro hodnocení byla využitelnost těchto zdrojů pro výuku z úhlu pohledu jak učitele (vyučujícího, edukátora), tak žáka (studenta, edukanta). Cílem této práce je poskytnout radu pedagogům, které servery jsou pro výuku vhodné. V praktické části práce diplomantka provedla dotazníkové šetření mezi žáky druhého stupně základní školy, jehož cílem bylo zjistit, zda již nějaké podobné servery znají a používají.
Analýza trhu vysokorychlostního připojení k internetu v ČR
Poloczek, Bronislav ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je poskytnout čtenáři náhled na situaci vysokorychlostního připojení k Internetu v České republice. Na úvod je představena historie internetu a jsou popsány nejpoužívanější technologie k vysokorychlostnímu připojení k internetu. Následuje porovnání poptávky a nabídky na trhu vysokorychlostního připojení v České republice. Nebere se v potaz pouze technická stránka, ale též ekonomická situace, vládní regulace a změny od roku 2009. V závěru práce je shrnutí a vyhodnocení výsledků spolu s nastíněním budoucího vývoje trhu s vysokorychlostním připojením v České republice.
Analýza vlivu internetu na společnost z generačního hlediska
Bašus, Martin ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Práce se zabývá generačními aspekty informační společnosti. První část popisuje její samotnou podstatu a charakterizuje jí pomocí pěti kritérií. Dále je probrána problematika digitální propasti se zaměřením na mezigenerační typ. Podrobněji jsou rozebrány čtyři druhy přístupu k informačním a komunikačním technologiím a také oblasti následků digitálního vyloučení. Je popsán koncept síťové generace a změny, které teoretikové této skupině připisují v důsledku vyrůstání v informační společnosti. Rozebráno je pět oblastí změn: myšlení, učení, práce, konzumace a kultura. Sociální sítě jsou vzaty v potaz, konkrétně jejich vlivy na mladší generaci a související problematika zneužití osobních informací. Pozornosti se dostává i důsledkům emergence informační společnosti pro seniory. Popsány jsou výhody, které jim moderní ICT přinášejí a rovněž jsou diskutovány bariéry, kterým musí čelit. Poslední část se zabývá analyzováním dotazníku.
Možnosti vysokorychlostního připojení k internetu
Krákora, Jan ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Bébr, Richard (oponent)
Tato bakalářská práce srovnává možnosti připojení k Internetu v obcích a městech v ČR. Jsou zde interpretovány statistiky v počtu uživatelů broadbandu, zahraniční i domácí. Po základním popisu technologií - bezdrátové, kabelové, mobilní, je pozornost věnována srovnání cen operátorů v obci a ve velkých městech. V práci jsou také uvedeny důsledky dostupnosti Internetu v obci a popsány některé konkrétní projekty vedoucí k rozšíření Internetu do regionů. Práce také popisuje činnost obecních sdružení, ministerstva, ČTÚ a dalších organizací, které se zabývají broadbandem.
Počítačová a internetová gramotnost v ČR
Matouš, Vladimír ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Bébr, Richard (oponent)
Bakalářská práce se zabývá počítačovou a internetovou gramotností v ČR v rámci celkové informační gramotnosti, popisuje její současný stav, rozebírá metody jejich šetření a věnuje se otázce zvyšování počítačové a internetové gramotnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.