Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pozorovatelná slepota v urbánním světě proměna vztahu společnosti ke světlu
Pata, Václav ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce se věnuje městu v čase a době umělého osvětlení. Za výchozí bod si bere světelné znečištění. Základní příčiny a dopady nadměrného osvětlování tvoří základ pro pracovní listy Zapomenutá tma, jež vznikly ve spolupráci s Veřejným sálem Hraničář jako vzdělávací materiál k výstavnímu cyklu Světlo. Spolu s listy vznikla také potřeba získané poznatky rozšířit a aplikovat na konkrétní situaci. K tomu účelu jsem si vybral Obchodní dům Prior a Kulturní středisko Corso v městské části Krásné Březno. Od výběru místa se odvíjel také další směr teoretické části textu. Prostřední část diplomové práce přibližuje současné město ze dvou zásadních úhlů. Nejprve se pokusí zodpovědět otázku, co má na svědomí současnou podobu nočního města. Zbytek se věnuje budování veřejných prostranství s ohledem na jejich noční provoz. Závěrečná kapitola se zabývá objektem Corsa. Nejprve se snaží nahlédnout objekt v kontextu městské části Krásné Březno a městskou část nahlíží v kontextu města Ústí nad Labem. Získané informace jsou použity při prezentaci možných scénářů dalšího využití Corsa a v umělecko-didaktické praxi. Celkem jsou představeny tři scénáře a tři autorské výstupy. Důležitým prvkem celé práce je snaha vymanit se z antropocentrického vnímání krajiny města a poukázat na ostatní uživatele urbánních prostor...
WHITE CUBE2
Korbeličová, Klaudia ; Kowolowski, František (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
THE DIPLOMA THESIS WHITE CUBE2 DEALS WITH THE ISSUE OF THE INTERIOR OF THE GALLERY. THE AIM OD THE THESIS IS TO DEFINE THE ONTOLOGICAL STATUS OF THE ARCHITECTURAL SPACE OF THE GALLERY AND ITS EXHIBITIONS. THIS PART IS PRECEDED BY A DISCOVERY OF INSTALLATION DISCOURSE AND THE OVERALL CONCEPT OF WHITE CUBE2. THE WORK DEALS WITH THE RELATIONSHIP OF THE MODEL GALLERY IN THE GALLERY AND WITH THE CHANGE OF THE USED MODEL OF THE TRADITIONAL ROLE OF THE VIEWER AS THE RECIPIENT OF THE WORK. THE WORK PRESENTS THE SCI-FI IDEA OF THE FUTURE OF THE MALE ELEMENT.
Nic kolem nás
Michálková, Kateřina ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Práce Nic kolem nás vznikla na základě úvah o současnosti. Od počátku bylo jasné, že se bude zabývat prostorem. Prostorem kolem nás, prostředím ve kterém žijeme, našim vnímáním tohoto okolí a našich pocitů z něj. Svět, který nás obklopuje je jeden, ale každý ho vnímáme po svém, proto se naše představy o světě liší. Nic, které jsem chtěla ukázat, bylo pokaždé pouze zdánlivé. V průběhu času jsem přešla od obecných úvah nad fungováním světa ke zkoumání vlastního místa v něm. Snad poprvé ve své práci jsem se zaměřila na sebe, na vlastní pocity a potřeby. Nejsilnější byla touha po samotě, klidu, oproštění se od všeho kolem. Stav kde nevnímáme nic kolem nás, otevírá náš vnitřní prostor a umožňuje zkoumat děje v něm. Pobyt v absolutní tmě připomene už i dávno zapomenuté vzpomínky. Mysl zde dokáže vytvořit zdání neexistujícího světla. Tento stav jsem se pokusila přenést do světelné instalace v prostorách bývalé továrny Mosilana v Brně.
Architektura extrému
Malásek, Petr ; Albert, Novák (oponent) ; Kaftan, Martin (vedoucí práce)
Island je z pohledu cestovatelů rájem na zemi, ale z pohledu obyvatelnosti už tomu tak není. Do hry přichází množství faktorů, jako je těžká dostupnost stavebních materiálů, malá hustota obydlení nebo nevyvážená délka dne a noci v průběhu měsíců, což má nemalé důsledky i na psychický stav obyvatel. Projekt si bere pod drobnohled právě poslední zmíněný problém. V návrhu malé jednoduché rodinné farmy se snaží objevit principy, jak s nedostatkem nebo přemírou světla bojovat a zároveň řešit otázky současné teorie architektury a zhmotňovat problém části a celku.
The Symbolism of Colors as a Speculative-Fiction
Špundová, Veronika ; Bena, Julie (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je existenciální dystopickou výpovědí lidského aktéra. Je objektem, do kterého autorka – tvůrce – uživatel – aktér promítá svoje kritické vidění globalizovaného, a přece velmi lokálního světa zmítaného hned několika krizemi zároveň, v němž touží po vymanění se z antropocentrismu nebo po jeho redefinování tak, aby více respektoval širokou paletu ostatních aktérů, na kterých jsme do značné míry závislí. Pokouší se o uchopení reality z nějaké nové perspektivy, i kdyby taková perspektiva měla být pouhou imaginací, spekulativní fikcí, i kdyby se musela vychýlit z obvyklých směrů poznání a konání někam do neznáma, třeba do magického iracionálna. Formálně je předmětem bakalářské práce DIY stan ušitý z upcyklovaných textilních materiálů a vyšívaný ornamenty, symboly a organickými kresebnými výjevy, které mezi sebou utváří různorodé vztahy a narativy. Uvnitř této „outdoor svatyně“ se nachází objekt – totem stojící na stativu, na němž spočívá smartphone, který prostřednictvím aplikace přehrává tři videa zobrazující lidského aktéra v různých zvláštních surreálných situacích.
The Symbolism of Colors as a Speculative-Fiction
Špundová, Veronika ; Bena, Julie (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je existenciální dystopickou výpovědí lidského aktéra. Je objektem, do kterého autorka – tvůrce – uživatel – aktér promítá svoje kritické vidění globalizovaného, a přece velmi lokálního světa zmítaného hned několika krizemi zároveň, v němž touží po vymanění se z antropocentrismu nebo po jeho redefinování tak, aby více respektoval širokou paletu ostatních aktérů, na kterých jsme do značné míry závislí. Pokouší se o uchopení reality z nějaké nové perspektivy, i kdyby taková perspektiva měla být pouhou imaginací, spekulativní fikcí, i kdyby se musela vychýlit z obvyklých směrů poznání a konání někam do neznáma, třeba do magického iracionálna. Formálně je předmětem bakalářské práce DIY stan ušitý z upcyklovaných textilních materiálů a vyšívaný ornamenty, symboly a organickými kresebnými výjevy, které mezi sebou utváří různorodé vztahy a narativy. Uvnitř této „outdoor svatyně“ se nachází objekt – totem stojící na stativu, na němž spočívá smartphone, který prostřednictvím aplikace přehrává tři videa zobrazující lidského aktéra v různých zvláštních surreálných situacích.
Architektura extrému
Malásek, Petr ; Albert, Novák (oponent) ; Kaftan, Martin (vedoucí práce)
Island je z pohledu cestovatelů rájem na zemi, ale z pohledu obyvatelnosti už tomu tak není. Do hry přichází množství faktorů, jako je těžká dostupnost stavebních materiálů, malá hustota obydlení nebo nevyvážená délka dne a noci v průběhu měsíců, což má nemalé důsledky i na psychický stav obyvatel. Projekt si bere pod drobnohled právě poslední zmíněný problém. V návrhu malé jednoduché rodinné farmy se snaží objevit principy, jak s nedostatkem nebo přemírou světla bojovat a zároveň řešit otázky současné teorie architektury a zhmotňovat problém části a celku.
Zásobník nočních her pro adolescenty
Soukupová, Kateřina ; Psohlavec, Lukáš (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
Název: Zásobník nočních her pro adolescenty Cíle: Vytvoření zásobníku nočních her pro věkovou kategorii adolescentů venku i v místnosti se zaměřením na různé cíle a definování kritérií pro tvorbu tohoto typu her. Metody: Jedná se o teoretickou práci formou literární rešerše. Na základě analýzy odborné literatury byl vytvořen podklad pro tvorbu nočních her s následným vytvořením zásobníku. Výsledky: Vytvoření zásobníku deseti nočních her zaměřených na různé typy spolupráce a kompetice. Sepsání kritérií pro jejich tvorbu a na příkladu jejich praktické vysvětlení. Závěr: Přínosem této práce je zásobník nočních her využitelný všemi, kdo se touto tématikou zabývají, a definování kritérií pro úspěšnou tvorbu a realizaci tohoto typu her. Klíčová slova: hra, význam her, přínos her, tma, stres, kompetice, kooperace
Silence
Šterbáková, Daniela ; Thein, Karel (vedoucí práce) ; Kolman, Vojtěch (oponent) ; Fulka, Josef (oponent)
Ticho je negatívny termín označujúci absenciu zvuku. Naša bežná reč však nazna- čuje, že ticho je vnímateľná skutočnosť, 'niečo' vnímané. Je však adekvátne povedať, že počujeme ticho, absenciu zvuku? Aké implikácie o vnímaní naša reč má? Cieľom predkladanej práce je analyzovať túto otázku a to v troch myšlienkovo prepojených kontextoch. Prvá časť práce rekonštruuje problém vnímania ticha v 'tichej skladbe' Johna Cagea 4'33" v kontexte jej konceptuálneho vzniku, Cageovej estetiky a reflexie jeho tvorby v textoch. Sleduje tak zrod problému o vnímateľnom tichu v súčasnom mys- lení. Zameriava sa na tézu, že absolútne ticho nepočujeme ani vo zvukotesnej komore a zvažuje otázku, či je adekvátne povedať, že počujeme ticho ak očakávame hudbu, ktorá nezaznieva, ktorú vzniesla premiéra 4'33". Druhá časť sa prostredníctvom argumentov Roya Sorensena a Iana Phillipsa vyrovnáva s pozíciou, že môžeme priamo počuť či počúvať ticho, absenciu zvuku. Dôraz je kladený na Sorensenovu koncepciu, nakoľko je priamo kontrastná ku Ca- geovej pozícii (hoci s ním zdieľa empirické a fyzikalistické chápanie vnímania), ale najmä preto, že sa zakladá na kauzálnej teórii vnímania, ktorá je jednou z hlav- ných teórií vnímania v súčasnej anglo-americkej filozofii. Analyzuje metodologické základy argumentov daných autorov a kladie...
Temnota jako metafora ve filmu noir
Chromčáková, Petra ; Hájek, Václav (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce Temnota jako metafora ve filmu noir zkoumá motiv temnoty ve filmu noir. Temnota není jen formálním, ale také metaforickým vehikulem sdělení, které funguje pouze jako významový rámec a je proto při jeho "čtení" nutné vynaložit interpretační úsilí. Teoreticky se práce opírá o tzv. živou metaforu Paula Ricoeura, jež proměňuje dosavadní významy a vyvolává interpretační aktivity, a také o konceptualizaci otevřenosti textu směrem k příjemci, která je zastoupena teoriemi míst nedourčenosti Romana Ingardena, prázdných míst Wolfganga Isera a otevřeného díla Umberta Eca. Hypotézou je předpoklad, že se film noir dá chápat způsobem, že divákům přináší změnu vjemu, respektive novou vizuální zkušenost, jež do té doby ve filmu nebyla a která směřuje k vnímání "třetího smyslu". Práce poskytuje analýzy filmů noir a poukazuje na jejich specifické narativní a stylistické prvky. Zkoumání vztahuje také k dějinám temnoty v obrazové kultuře, přičemž se ptá, zda lze tradiční stereotypy oddělit od nepredestinované smyslové zkušenosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.