Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zpřítomnění
Šmerdová, Markéta ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Svou závěrečnou prací, zakončující mé čtyřleté studium, bych ráda zúročila veškeré vědomosti a zkušenosti, které jsem v oblasti těla (a tělesnosti) při svém studiu nabyla. Ateliér sochařství 2 (nefigurativní sochařství) prof. Jana Ambrůze, který se dle mého názoru snaží ve studentech vyvolat touhu po vlastní cestě, za kterou pak zcela odlišně míříme, mi byl velkou vnitřní svobodou. S dílem Adrieny Šimotové, jejíž tvorbu jsem pak v souvislosti s vlastním životem začala hlouběji zkoumat, až jsem se dostala na samou její podstatu. k podstatě ženy, mne pak blíže seznámil její blízký známý a asistent ateliéru doc. Pavel Korbička, který mne ke jejímu studiu od počátku mého studia vybízel. Jelikož naše životy nemohu srovnávat, po lidské stránce, a s tím souvisejícím výtvarným vyjádřením, mě tato žena, jakousi niterností, jako pojednává vlastní život silně zasáhla. V této závěrečné práci bych pak ráda uplatnila nejen vědomosti, ale především pocit ze sebe samé.
Větvení
Bartošová, Zuzana ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám především dřevem a konstrukcí. Pracuji s větvením a vrstvením informací. Společným znakem pro mou tvorbu je zmnožení jednoho prvku. Zabývám se rozvětvením a jejím nekonečným množstvím možností. Pro práci jsem si vybrala větve z našich zahrad, které jsem v jarních měsících ořezávala a tak i odlehčovala stromům. Tento materiál, který by byl za normálních okolností spálen a byl by nepotřebný, zužitkuji a vytvářím z něj instalaci v prostoru sochařského ateliéru. Zabývám se tak místně specifickou instalací přesně situovanou do tohoto prostředí. Z větví jsem vytvořila spirálu, pro kterou jsem postavila konstrukci z nalezených kusů dřeva. Tím pádem se hmotná konstrukce stává plnohodnotnou součástí instalace. Při vytváření nosné konstrukce vznikají různé útvary a tak i nové prostředí uvnitř instalace a svým způsobem nová realita. Instalace směřuje vzhůru k výklenku s oknem. Může symbolizovat nelehké stoupání, složitou cestu k cíli nebo chaos mysli. Na první pohled chaotická konstrukce však má svůj řád a každá část má opodstatnění. Jednotlivé kusy dřeva jsou v rámci možností pravoúhle šroubovány k sobě, aby vytvořily hmotu, která podpírá spirálu. Vytvořila jsem tak jednotný celek, který se propojuje a doplňuje.
Nic kolem nás
Michálková, Kateřina ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Práce Nic kolem nás vznikla na základě úvah o současnosti. Od počátku bylo jasné, že se bude zabývat prostorem. Prostorem kolem nás, prostředím ve kterém žijeme, našim vnímáním tohoto okolí a našich pocitů z něj. Svět, který nás obklopuje je jeden, ale každý ho vnímáme po svém, proto se naše představy o světě liší. Nic, které jsem chtěla ukázat, bylo pokaždé pouze zdánlivé. V průběhu času jsem přešla od obecných úvah nad fungováním světa ke zkoumání vlastního místa v něm. Snad poprvé ve své práci jsem se zaměřila na sebe, na vlastní pocity a potřeby. Nejsilnější byla touha po samotě, klidu, oproštění se od všeho kolem. Stav kde nevnímáme nic kolem nás, otevírá náš vnitřní prostor a umožňuje zkoumat děje v něm. Pobyt v absolutní tmě připomene už i dávno zapomenuté vzpomínky. Mysl zde dokáže vytvořit zdání neexistujícího světla. Tento stav jsem se pokusila přenést do světelné instalace v prostorách bývalé továrny Mosilana v Brně.
Zásahy
Stejskalová, Šárka ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám krajinou a působením člověka na její proměny. Zaměřuji se na krajinu, do jaké odcházíme, abychom nalezli svoji samotu a klid. Uvědomuji si, že pozorným vnímáním lze odkaz člověka nacházet téměř všude. Ve svém díle kladu důraz na místa, kde se na první dojem nic lidského neodehrává, ale při pozornějším pohledu, je únik od společnosti ve své podstatě téměř nemožný. Na místě zprvu čistě přírodní scenérie nacházím důkazy lidské přítomnosti v různých technických budovách, telefonních drátech, hluku města a dopravních prostředků nebo v řádkování stromů, či ostrých řezech pil a pravidelných stop těžařské či zemědělské techniky.
Zásahy
Stejskalová, Šárka ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám krajinou a působením člověka na její proměny. Zaměřuji se na krajinu, do jaké odcházíme, abychom nalezli svoji samotu a klid. Uvědomuji si, že pozorným vnímáním lze odkaz člověka nacházet téměř všude. Ve svém díle kladu důraz na místa, kde se na první dojem nic lidského neodehrává, ale při pozornějším pohledu, je únik od společnosti ve své podstatě téměř nemožný. Na místě zprvu čistě přírodní scenérie nacházím důkazy lidské přítomnosti v různých technických budovách, telefonních drátech, hluku města a dopravních prostředků nebo v řádkování stromů, či ostrých řezech pil a pravidelných stop těžařské či zemědělské techniky.
Zpřítomnění
Šmerdová, Markéta ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Svou závěrečnou prací, zakončující mé čtyřleté studium, bych ráda zúročila veškeré vědomosti a zkušenosti, které jsem v oblasti těla (a tělesnosti) při svém studiu nabyla. Ateliér sochařství 2 (nefigurativní sochařství) prof. Jana Ambrůze, který se dle mého názoru snaží ve studentech vyvolat touhu po vlastní cestě, za kterou pak zcela odlišně míříme, mi byl velkou vnitřní svobodou. S dílem Adrieny Šimotové, jejíž tvorbu jsem pak v souvislosti s vlastním životem začala hlouběji zkoumat, až jsem se dostala na samou její podstatu. k podstatě ženy, mne pak blíže seznámil její blízký známý a asistent ateliéru doc. Pavel Korbička, který mne ke jejímu studiu od počátku mého studia vybízel. Jelikož naše životy nemohu srovnávat, po lidské stránce, a s tím souvisejícím výtvarným vyjádřením, mě tato žena, jakousi niterností, jako pojednává vlastní život silně zasáhla. V této závěrečné práci bych pak ráda uplatnila nejen vědomosti, ale především pocit ze sebe samé.
Nic kolem nás
Michálková, Kateřina ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Práce Nic kolem nás vznikla na základě úvah o současnosti. Od počátku bylo jasné, že se bude zabývat prostorem. Prostorem kolem nás, prostředím ve kterém žijeme, našim vnímáním tohoto okolí a našich pocitů z něj. Svět, který nás obklopuje je jeden, ale každý ho vnímáme po svém, proto se naše představy o světě liší. Nic, které jsem chtěla ukázat, bylo pokaždé pouze zdánlivé. V průběhu času jsem přešla od obecných úvah nad fungováním světa ke zkoumání vlastního místa v něm. Snad poprvé ve své práci jsem se zaměřila na sebe, na vlastní pocity a potřeby. Nejsilnější byla touha po samotě, klidu, oproštění se od všeho kolem. Stav kde nevnímáme nic kolem nás, otevírá náš vnitřní prostor a umožňuje zkoumat děje v něm. Pobyt v absolutní tmě připomene už i dávno zapomenuté vzpomínky. Mysl zde dokáže vytvořit zdání neexistujícího světla. Tento stav jsem se pokusila přenést do světelné instalace v prostorách bývalé továrny Mosilana v Brně.
Světlo - tělo - prostor
Votavová, Lenka ; Jezbera, Ladislav (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Světlo - tělo - prostor - Žárovka Instalaci tvoří šedesát 25 W žárovek, které blikají v určitém intervalu. Žárovky zaplňují nerovnoměrně celou podlahu a svou intenzitou světla dále dotváří okolní prostor. Divák má možnost vstoupit do rychle se mněnícího se pole, které jej může zmást, znejistět.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Jezbera, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.