Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití "peer" prvku v prevenci dětských úrazů na prvním stupni základní školy
Kalinová, Eva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ochrany zdraví dětí. Zaměřuje se na prevenci výskytu dětské úrazovosti. Cílem práce je upozornit na závažnost tohoto tématu a realizovat projekt, kterým by se do snah o snížení úrazovosti aktivně zapojili také samotní žáci na prvním stupni základní školy. Teoretická část předkládá epidemiologická data o dětské úrazovosti, upozorňuje na specifika psychomotorického vývoje dětí mladšího školního věku. Dále informuje o způsobech intervence a úrovních prevence a udává přehled organizací, které se zabývají ochranou zdraví. Praktická část seznamuje s výsledky dotazníkového šetření, které se zabývalo pohledem pedagogů na myšlenku vedení výuky staršími žáky prvního stupně u žáků mladších ročníků. Následně představuje konkrétní preventivní projekt, ve kterém žáci pátého ročníku připraví hodinu na téma z oblasti prevence úrazů pro žáky ročníku druhého. Závěr praktické části obsahuje úpravy původního projektu a doporučení pro učitele, které vychází ze zkušeností získaných při realizaci projektu.
Role sestry při prevenci dětských úrazů
Šremer, Peter ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Dorková, Zlatica (oponent)
V teoretické části práce je uvedena nejprve definice úrazu, dále dělení úrazů dle úmyslu, mechanismu úrazového děje, místa vzniku úrazu, druhu zranění a podle zraněné části těla. V části práce o úrazové prevenci je popsáno jak lze úrazům předcházet, a to na úrovni primární (zabránění vzniku úrazu), sekundární (snížení závažnosti úrazu) a terciární prevence (minimalizace následků úrazu). Je rovněž poukázáno na nedostatečně klesající počet dětských úrazů ve srovnání se Spojeným královstvím Velké Británie a Severního Irska, Nizozemím a některými severskými zeměmi zejména Švédskem a Finskem, kde dosahují nejlepších výsledků. V práci je rovněž uvedeno, kdy je možné úrazovou prevenci provádět (preventivní prohlídky, dispenzární prohlídky, ošetření úrazu). Problematika je popsána od první preventivní prohlídky novorozence, přes další preventivní prohlídky v období kojeneckém, batolecím, předškolním, mladším školním, starším školním až po období dospívání. Dále jsou uvedeny příklady nejčastějších druhů úrazů dětí a jednotlivá preventivní opatření u pádů, tonutí, při termických úrazech, otravách, vdechnutí nebo spolknutí cizího tělesa, udušení, uškrcení, při hře a při dopravních úrazech. Role zdravotníka spočívá v rozeznání úrazu, ošetření úrazu a provádění prevence úrazů. Průzkumné šetření bylo provedeno na...
Bezpečná škola - program prevence dětských úrazů v mateřské škole
Rusková, Šárka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na preventivní opatření proti úrazům dětí, které by si mohly přivodit v mateřských školách. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda pracovníci mateřské školy se orientují v oblasti první pomoci při úrazech dětí v prostředí mateřské školy a do jaké míry jsou v této oblasti vzděláváni. Dalším cílem je porovnání znalostí a využití primární a sekundární prevence dětských úrazů ve vybraných mateřských školách na Praze 6. V teoretické části bakalářské práce jsou popsány nejčastější úrazy, které si děti mohou v mateřských školách přivodit, možnosti ošetření úrazů a poskytování laické první pomoci. Práce obsahuje aktivní a pasivní, primární a sekundární prevenci. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na sběr informací z dotazníkového šetření, který je určen pedagogickým pracovníkům mateřských škol ve vybraných mateřských školách v Praze 6. Výsledky jsou mezi sebou porovnávány. KLÍČOVÁ SLOVA Aktivní prevence, pasivní prevence, primární prevence, sekundární prevence, dětské úrazy, první pomoc
Role sestry při prevenci dětských úrazů
Šremer, Peter ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Dorková, Zlatica (oponent)
V teoretické části práce je uvedena nejprve definice úrazu, dále dělení úrazů dle úmyslu, mechanismu úrazového děje, místa vzniku úrazu, druhu zranění a podle zraněné části těla. V části práce o úrazové prevenci je popsáno jak lze úrazům předcházet, a to na úrovni primární (zabránění vzniku úrazu), sekundární (snížení závažnosti úrazu) a terciární prevence (minimalizace následků úrazu). Je rovněž poukázáno na nedostatečně klesající počet dětských úrazů ve srovnání se Spojeným královstvím Velké Británie a Severního Irska, Nizozemím a některými severskými zeměmi zejména Švédskem a Finskem, kde dosahují nejlepších výsledků. V práci je rovněž uvedeno, kdy je možné úrazovou prevenci provádět (preventivní prohlídky, dispenzární prohlídky, ošetření úrazu). Problematika je popsána od první preventivní prohlídky novorozence, přes další preventivní prohlídky v období kojeneckém, batolecím, předškolním, mladším školním, starším školním až po období dospívání. Dále jsou uvedeny příklady nejčastějších druhů úrazů dětí a jednotlivá preventivní opatření u pádů, tonutí, při termických úrazech, otravách, vdechnutí nebo spolknutí cizího tělesa, udušení, uškrcení, při hře a při dopravních úrazech. Role zdravotníka spočívá v rozeznání úrazu, ošetření úrazu a provádění prevence úrazů. Průzkumné šetření bylo provedeno na...
Využití "peer" prvku v prevenci dětských úrazů na prvním stupni základní školy
Kalinová, Eva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ochrany zdraví dětí. Zaměřuje se na prevenci výskytu dětské úrazovosti. Cílem práce je upozornit na závažnost tohoto tématu a realizovat projekt, kterým by se do snah o snížení úrazovosti aktivně zapojili také samotní žáci na prvním stupni základní školy. Teoretická část předkládá epidemiologická data o dětské úrazovosti, upozorňuje na specifika psychomotorického vývoje dětí mladšího školního věku. Dále informuje o způsobech intervence a úrovních prevence a udává přehled organizací, které se zabývají ochranou zdraví. Praktická část seznamuje s výsledky dotazníkového šetření, které se zabývalo pohledem pedagogů na myšlenku vedení výuky staršími žáky prvního stupně u žáků mladších ročníků. Následně představuje konkrétní preventivní projekt, ve kterém žáci pátého ročníku připraví hodinu na téma z oblasti prevence úrazů pro žáky ročníku druhého. Závěr praktické části obsahuje úpravy původního projektu a doporučení pro učitele, které vychází ze zkušeností získaných při realizaci projektu.
Úroveň prevence dětských úrazů
Veselá, Marika ; Eislerová, Iva (vedoucí práce) ; Houšťková, Hana (oponent)
Cílem mé bakalářské práce s názvem Úroveň prevence dětských úrazů je upozornit na problematiku úrazovosti dětí a porovnat výsledky dvou typů základních škol - městské a vesnické. Tato oblast je často podceňována, ačkoliv se týká podstatné části naší populace. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se zaměřuje na prevenci a její rozdělení, úrazy a jejich epidemiologii a první pomoc, která hraje také velmi důležitou roli. Empirická část je tvořena kvantitativním výzkumem na základě dotazníkového šetření, které bylo zaměřeno na žáky druhého stupně základní školy. Popisuje se tu také metodika výzkumného šetření a jeho organizace. Na základě zjištěných informací jsou v této části zpracovány a vyhodnoceny výsledky, které jsou zaznamenány v tabulkách a grafech s následnou diskusí. Klíčová slova: prevence, dětské úrazy, poranění hlavy, poranění pohybového aparátu, první pomoc
Úrazy dětí v domácím prostředí
POCHYLÁ, Petra
Teoretická část této práce je zaměřena na aktuální problematiku dětských úrazů v domácím prostředí, jejich prevenci a správné poskytnutí laické první pomoci u těchto vybraných druhů úrazů. Praktická část bakalářské práce byla zpracována kvalitativní formou výzkumu, metodou polořízeného rozhovoru. Daný rozhovor byl veden s vybranými pečujícími osobami, které poskytovali první pomoc u dětí s úrazem vzniklým v domácím prostředí. Celý průběh rozhovoru byl, se souhlasem respondentů, zaznamenáván na digitální záznamník a následně přepsán do textové podoby. Respondenti byli vybíráni na základě ankety. Výsledné informace z vedených rozhovorů byly dále anylyzovány a následně sumarizovány do výsledků. Do výzkumné části se přihlásilo šest respondentů. Dotazovaným bylo položeno šest základních otázek. Otázky byly voleny tak, aby zjistili informace o zraněném dítěti, charakter úrazu, postup pečující osoby při poskytování první pomoci, popřípadě další odborné ošetření a trvalé následky. Při přípravě výzkumné části jsem očekávala, že většina respondentů si dokázala s poskytnutím první pomoci poradit, nicméně z výsledků mé práce vyplývá, že polovina rodičů si s poskytnutím první pomoci neví rady. Přitom v pravý čas poskytnutá a správně provedená laická první pomoc je jedním ze základních a zásadních kroků k návratu poraněné osoby do normální kvality života. A proto by měli laickou první pomoc dokázat provést všichni občané bez speciálního vybavení a pomůcek. Cílem mé práce bylo zmapovat postup pečující osoby při poskytování první pomoci u vybraných úrazů dětí v domácím prostředí. Položila jsem si jednu hlavní výzkumnou otázku: Jaký byl postup pečující osoby při poskytování první pomoci u úrazů dětí v domácím prostředí? Při závěrečném zhodnocení a porovnání svých výsledků jsem ve většině zkoumaných skutečností dosáhla stejných výsledků, jaké jsou prezentovány i v jiných studiích zabývajících se podobnou problematikou- tedy dětskými úrazy a poskytování první pomoci u dětských úrazů.
Dětství bez úrazů
SOBOTKOVÁ, Blanka
Předložená bakalářská práce shrnuje současně dostupné statistiky úrazovosti dětí v České republice za poslední léta. Zároveň podává zprávu o možnostech prevence úrazů dětí pomocí výchovy dětí od raného věku a také použitím jednoduchých doplňků v domácnosti, které zabraňují vzniku nebezpečných situací. V praktické části se zaměřuje na vybrané okruhy prevence ve výchově dětí z mateřské školy. Poukazuje na pozitivní výsledky jichž bylo dosaženo pomocí výchovy založené na prožitcích dětí. Nakonec také shrnuje výsledky anonymního dotazníkového šetření mezi rodiči zaměřeného na úrazy dětí v rodinách na českobudějovicku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.