Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace vysokotlakého palivového systému na vznětový motor
Ševčík, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl vytvořit návrh nového konstrukčního řešení vysokotlakého palivového systému pro vznětový motor. Návrh se odvíjel od požadavků zadavatele, tedy společnosti Zetor. Byl vybrán palivový systém Common Rail od firmy Bosch. Dílčím úkolem bylo vytipování vhodných komponent nízkotlaké části, konstrukční návrh odpadního systému paliva a vysokotlakého vstřikovacího potrubí včetně uchycení vstřikovače. Vzhledem k použitým vstřikovačům bylo nutností navrhnout nové ventilové víko hlavy válců a systém přívodu vodičů z vnější strany motoru ke vstřikovačům. Práce je zejména soustředěna na konstrukční návrh uchycení vstřikovače. Vstřikovač je uchycen šroubovým spojem, jehož součásti šroub a třmen vstřikovače jsou podrobeny analytickým výpočtům. Třmen vstřikovače je navíc analyzován pomocí metody konečných prvků s ohledem na jeho únavovou životnost. Nakonec je zpracována výkresová dokumentace.
Tepelně-mechanická analýza hlavy vznětového spalovacího motoru
Kozák, Ondřej ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu mechanického a tepelného zatížení hlavy vznětového motoru s následným výpočtem únavové životnosti. První část práce je věnována seznámení s obecnými možnostmi řešení těchto analýz. V druhé části je provedena analýza zatížení hlavy daného vznětového motoru a stanovení výsledných napětí, deformací a únavové životnosti.
Zvýšení výkonu motocyklu Jawa 50
Horák, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zvýšení výkonu motoru mopedu Jawa Babetta typ 225. První část bakalářské práce popisuje princip dvoudobého spalovacího motoru a možnosti jeho rozvodu. Další část je věnovaná úpravě, která byla dělána experimentálně dle informací z dostupné literatury. Práce obsahuje srovnání výsledků měření sériového a upraveného motoru.
Zvýšení účinnosti spalovacího motoru pro malé autonomní prostředky
Celý, Martin ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou různých možností zvýšení účinnosti malého spalovacího motoru potenciálně použitelného pro nasazení v oblasti autonomních prostředků menších rozměrů. Obsahuje nástin problematiky moderních menších autonomních prostředků a rozbor dostupných pohonů pro ně určených, zejména pak rozbor pohonu spalovacími motory. Ve své další části práce podává informace o vytvořeném matematickém modelu demonstračního spalovacího motoru v programu GT-Power a analýzu míst, kde a jakými způsoby lze zvyšovat jeho efektivitu. Konstrukční návrh dvou takových součástí nabízí společně se zhodnocením dosažených výsledků závěr této práce.
Úprava motocyklového zážehového motoru
Poulíček, Matěj ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o možných úpravách čtyřdobých motocyklových zážehových motorů za účelem navýšení výkonových parametrů. Dále se zabývá úpravou motoru Aprilia Leonardo 250 z 2 ventilové varianty na 4 ventilovou, simulací tohoto motoru a navrženého řešení v GT SUITE. Pozornost je také věnována pevnostní kontrole klikového mechanismu stroje.
Motory vozů série Le Mans
Herman, Pavel ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přehledem vývoje pohonných jednotek používaných v závodních vozech účastnících se vytrvalostní série Le Mans, především však závodu 24 hodin Le Mans. V první části práce je nastíněna základní charakteristika této série a samotného závodu 24 hodin Le Mans. Jsou zde také stručné popsána pravidla a nejdůležitější technická omezení, jimiž se musí konstruktéři při stavbě prototypu řídit. Druhou část tvoří přehled motorů závodních vozů, z historického hlediska zajímavých buď svou konstrukcí a nebo úspěchy, jichž ve své době dosáhly. Poslední část je věnována konstrukčnímu porovnání pohonných jednotek současných účastníků série Le Mans, jejich popisu a důležitým technickým specifikacím.
Šroubový spoj turbodmychadla a hlavy válců
Kolivošková, Veronika ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novák, Kamil (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je teoretický základ teórie skrutkových spojov a následná aplikácia na konkrétny problém skrutkového spoja, ktorý je súčasťou spaľovacieho motora preplňovaného turbodúchadlom, konkrétne medzi hlavou valcov a turbodúchadlom. Diplomová práca je rozdelená do niekoľkých častí. Prvá časť je venovaná vybraným kapitolám z teórie skrutkových spojov ale aj spaľovacích motorov, ktorých znalosti sú podstatné pre ďalšie rozšírenie tejto práce. Ďalšia časť obsahuje informácie o tvorbe geometrického aj výpočtového modelu, na ktorom boli prevedené príslušné senzitívne analýzy, s cieľom zistiť príčinu povoľovania matice a skrutky v danej sústave. Na základe získaných poznatkov a ich posúdenia bola v poslednej časti tejto práce vytvorená samostatná metodika výpočtu obsahujúca opis parametrov, ktoré majú vplyv na tento nežiadúci jav, a ktoré je potrebné zahrnúť do analýz v prípade podobnej problematiky. Téma tejto záverečnej práce bola vytvorená v spolupráci so spoločnosťou ŠKODA Auto a.s., tř. Václava Klementa 869, Mladá Boleslav, a spoločnosťou AUDI AG, Union-Straße 1, Ingolstadt.
Řešení montážních deformací bloku motoru
Foltis, Aleš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je stanovit velikost a rozložení montážních deformací bloku motoru při rozdílném statickém zatěžovaní. Práce je zaměřena především na deformačně-napjatostní analýzu bloku s vložkou při rozdílném postupu dotahování šroubů v hlavě válců a velikosti momentu utažení. Výpočet a vyhodnocení řešení daného problému je provedeno metodou konečných prvků na základě znalostí programu ANSYS. Rovněž se v práci zabývám metodami diagnostiky pro možné zjištění deformací bloku motoru.
Výroba odlitku hlavy válce pro renovaci motoru Jawa 50
Pastyřík, Petr ; Myška, Martin (oponent) ; Bořil, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výrobou odlitku hlavy válce pro renovaci motoru Jawa 50. Na základě literární studie vhodných slévárenských technologií a využití 3D tisku ve slévárenství byla navržena technologie výroby odlitku a hlava válce byla vyrobena. Součást byla navržena v CAD programu a model byl vytištěn na 3D tiskárně. Model byl zaformován do keramické skořepinové formy a po vytavení modelu a vyžíhání formy byla součást odlita. Následovalo čištění odlitku a obrábění.
Měření průtokových charakteristik sacích a výfukových kanálů na profukovací stanici SF 260
Školař, Karel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá experimentálními úpravami s cílem zvýšení plnící účinností spalovacího motoru. V práci je provedena rešerše na problematiku zabývající se zvýšení plnící účinnosti motoru. Zjištěné znalosti jsou experimentálně aplikovány na vybranou hlavu motoru. Pro ověření úprav na hlavě motoru bylo provedeno měření v laboratoří na profukovací stanici. V závěru byli porovnány a vyhodnoceny naměřené výsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.