Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničí
Dolečková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce na téma "Reklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničí." se věnuje fenoménu subvertisingu, jenž vznikl z potřeb umělců reagovat na obsah a množství reklamních sdělení, která nás každodenně obklopují. Text fenomén zasazuje do kulturně-historického kontextu a popisuje vývoj umělecké kritiky. Obsahuje také nové marketingové směry, které vycházejí z reklamního sabotérství. Věnuje se především vztahu umění a marketingu, jejichž hranice se v současnosti překračují. Praktická část práce na základě teoretických poznatků rozebírá jednotlivé umělce a představuje důležité projevy subvertisingu. K popisu uměleckých zásahů využívá případové studie a srovnávací analýzy. Text se nejprve věnuje čtyřem světovým skupinám, jež sdružují umělce, a které stály za vznikem subvertisingu. Další část rozvíjí kontext zahraniční tvorby a představuje šest subvertiserů, mezi kterými se objevují i méně známá jména. Druhá polovina obsahuje případové studie, jež rozebírají tvorbu v České republice, a srovnávací analýzy, které ji porovnávají s útoky zahraničních umělců. Závěr práce odpovídá na tři výzkumné otázky, které byly položeny v úvodu, a aplikuje získané poznatky na stanovené cíle.
Motivace, projevy a cíle culture jammingu v českém prostředí
Benešová, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
(abstrakt) Fenomén culture jamming není v českém prostředí až tak známý. Rozhodla jsem se tedy, že se ve své práci zaměřím na vymezení tohoto pojmu, který je někdy překládán také jako kulturní sabotáž. Na začátku této práce se snažím postihnout nejprve důležité teorie, které s ústředním pojmem souvisí. Dále se zaměřuji na to, jakým způsobem se culture jamming nejčastěji projevuje a jaké jeho formy jsou nejběžnější. V pasáži příkladů culture jammingu ve světě přibližuji důležitá zahraniční culture jammingová uskupení, včetně ukázek jejich akcí a performancí. Stejným způsobem mapuji také česká culture jammingová uskupení. Pro lepší ilustraci a přiblížení pojmu je celá tato teoretická pasáž doplněna o obrazovou přílohu. Součástí práce je také výzkumná část, která se zaměřuje na zmapování culture jammingu v českém prostředí. Především se v ní snažím cílit na zjištění, jaké jsou motivace, projevy a cíle českých kulturních sabotérů.
Reklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničí
Dolečková, Veronika ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce na téma "Reklamy proti reklamě. Subvertising v České republice a v zahraničí." se věnuje fenoménu subvertisingu, jenž vznikl z potřeb umělců reagovat na obsah a množství reklamních sdělení, která nás každodenně obklopují. Text fenomén zasazuje do kulturně-historického kontextu a popisuje vývoj umělecké kritiky. Obsahuje také nové marketingové směry, které vycházejí z reklamního sabotérství. Věnuje se především vztahu umění a marketingu, jejichž hranice se v současnosti překračují. Praktická část práce na základě teoretických poznatků rozebírá jednotlivé umělce a představuje důležité projevy subvertisingu. K popisu uměleckých zásahů využívá případové studie a srovnávací analýzy. Text se nejprve věnuje čtyřem světovým skupinám, jež sdružují umělce, a které stály za vznikem subvertisingu. Další část rozvíjí kontext zahraniční tvorby a představuje šest subvertiserů, mezi kterými se objevují i méně známá jména. Druhá polovina obsahuje případové studie, jež rozebírají tvorbu v České republice, a srovnávací analýzy, které ji porovnávají s útoky zahraničních umělců. Závěr práce odpovídá na tři výzkumné otázky, které byly položeny v úvodu, a aplikuje získané poznatky na stanovené cíle.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.