Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aplikace pro tvůrčí psaní
Magdolen, Patrik ; Podivínský, Jakub (oponent) ; Krčma, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh a implementace aplikace, která má za úkol umožnit uživateli pohodlné psaní prózy a nabídnout užitečné funkce jako zpráva kapitol, postav a poznámek. Dokáže automaticky rozpoznat názvy kapitol i jména postav v textu. Aplikace také nabízí další funkce napomáhající práci spisovatele včetně generátoru jmen a možností zadat cíle. Aplikace disponuje vícejazyčným multiplatformním moderním a personalizovatelným GUI, které dbá na estetičnost, praktičnost a přehlednost. Výsledky práce uživatelů se exportují do výstupního souboru, kterému je možné specifikovat formát.
Pohádka jako cesta k rozvoji dítěte předškolního věku
DVOŘÁKOVÁ, Nikola
Bakalářská práce je zaměřena na práci s autorskou pohádkou s dětmi předškolního věku v prostředí mateřské školy. Teoretická část obsahuje celkem tři základní kapitoly. První kapitola seznamuje s charakteristikou, historickým vývojem a základním rozdělením pohádek. Shrnuje funkci pohádky v předškolním vzdělávání a zabývá se jazykovým stylem pohádkových příběhů. Druhá kapitola pohlíží na pohádku jako na nástroj v předškolním vzdělávání. Třetí kapitola se zabývá analýzou RVP PV a vzdělávacími oblastmi. Praktická část se zabývá realizací filozofické diskuse, tvůrčího psaní a výtvarného zpracování autorské pohádky. Dále se zabývá výzkumným šetřením vlivu pohádkového příběhu na skupinu dětí v mateřské škole.
Možnosti práce s bajkou v 5. ročníku ZŠ
Týblová, Kateřina ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
NÁZEV: Možnosti práce s bajkou v 5. ročníku ZŠ AUTOR: Kateřina Týblová KATEDRA: Katedra české literatury PedF UK VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D. ABSTRAKT: Ve své diplomové práci Možnosti práce s bajkou v 5. ročníku ZŠ se autorka zabývá výukou bajky v hodinách literární výchovy v posledním ročníku základní školy. V teoretické části stručně nastiňuje charakteristiku a vývoj literárního žánru bajky a specifikuje cílovou věkovou skupinu žáků. Těžiště práce pak spočívá v části praktické, kde autorka přichází s komentovanými návrhy činností odvíjejících se od bajky, včetně tří dvouhodinových plánů. Závěrem práce autorka reflektuje realizaci těchto didaktických návrhů. KLÍČOVÁ SLOVA: Literární výchova, literatura pro děti, jedenáctiletí žáci, žákovská literární expresivita, práce s bajkou, jazyková obraznost
Rozvoj písemného projevu jako jedné z řečových dovedností
Skřivanová, Martina ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Rozvoj písemného projevu jako jedné z řečových dovedností Abstrakt Tato diplomová práce je věnována rozvoji písemného projevu, zejména s ohledem na samostatnou písemnou práci, která je vyžadována u maturitní zkoušky z cizího jazyka. V úvodních kapitolách byla představena definice psaní a celková teoretická východiska možností rozvoje psaní a skutečností, které ho ovlivňují. Došlo k seznámení s dalšími metodami, které se mohou využít při výuce, zejména se zaměřením na samostatný písemný projev. Prezentovány byly metody RWCT spolu s metodami tvořivého psaní. Tyto metody byly zúročeny na výzkumu, který mapoval dvě skupiny žáků a jejich rozvoj písemného projevu. Cílem bylo srovnání těchto dvou skupin, z nichž na jednu byly aplikovány alternativní metody. Cílem práce rovněž byla analýza učebnice a jejích cvičení ve vztahu k produktivní dovednosti psaní. Nedílnou součástí práce představovalo nastínění možných aktivit využitelných v hodinách za účelem zlepšení písemného projevu. V neposlední řadě byly prezentovány výstupy rámcového vzdělávacího programu a požadavky, jež jsou kladeny na žáky v rámci maturitní zkoušky z německého jazyka, obzvlášť požadavky na samostatnou písemnou práci a kritéria hodnocení této práce. Klíčová slova: řečové dovednosti, písemný projev jako produktivní řečová dovednost, výcvik...
Fanfiction ve výuce českého jazyka
Bradáčová, Barbora ; Zimová, Lucie (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Předmětem diplomové práce je studie možností, jak zapojit fanfikci do výuky českého jazyka na druhém stupni základní školy a jejich aplikace. Týká se především slohového vyučování se zaměřením na výuku psaní textů s estetickou funkcí jako konstituujícím faktorem projevu. V první části jsou popsaná specifika fanfikce se zaměřením na její využití ve výuce. Další část je věnována výzkumu požadavků na slohové vyučování a zkoumání cílů a technik tvůrčího psaní (i ve srovnání se slohovou výchovou). Třetí část obsahuje zamyšlení nad potenciálem fanfikce a argumentaci, proč fanfikci vůbec zapojovat. Nabízí několik návrhů, jakým způsobem fanfikci zapojovat, aby se rozvíjela čtenářská gramotnost a další dovednosti žáka.V poslední části jsou navržené čtyři konkrétní lekce, pracující s metodikou fanfikce a sledující různá témata spadající do učiva druhého stupně základní školy. Tři z navrhovaných lekcí byly přímo vyzkoušeny ve výuce 6., 7. a 8. třídy. Zapojování fanfikce se ukázalo jako prospěšné především z hlediska výběru témat a motivace žáka.
Tvůrčí psaní jako forma zpracování duševní tenze: motivace k tvůrčí činnosti, průběh tvůrčího procesu a léčebné aspekty tvůrčího psaní
Kdolská, Helena ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Cílem práce je podrobněji prozkoumat aspekty tvůrčího psaní jako formy zpracování duševní tenze. Práce si klade základní otázky, a to jaká je motivace ke tvůrčímu psaní v případě duševní tenze, jakým způsobem tvůrčí proces probíhá, a co přináší za přidanou hodnotu. Respondenti jsou mé blízké osoby, které se dlouhodobě věnují tvůrčímu psaní ve chvílích duševní nepohody. Všechny tři jsou ženy, které studují vysokou školu. Jejich věkové rozmezí se pohybuje od dvaceti jedna do dvaceti šesti let. Nejdříve získaly pokyn pro zaznamenání příběhu, který vznikal v duševní tenzi. Po sesbírání materiálu došlo k domluvě osobního setkání s respondentkami, které probíhalo formou rozhovoru. Práce probíhala formou kvalitativního výzkumu. Výsledkem práce je nastínění základního obrazu o motivaci, průběhu a přidané hodnotě tvůrčího psaní v případě duševní tenze. Nejméně informací bylo zjištění v oblasti motivace. Nejvíc v oblasti přidané hodnoty.
Účinnost metody tvůrčího psaní na rozvoj řečové dovednosti psaní v češtině jako cizím/druhém jazyku
Stárková, Zuzana ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Šindelářová, Jaromíra (oponent) ; Hrdlička, Milan (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá rozvojem řečové dovednosti psaní u studentů češtiny jako cizího/druhého jazyka úrovně A2 až B2. Věnuje se otázce, zda může mít tvůrčí psaní pozitivní vliv na lingvistickou a diskursní kompetenci při osvojování tohoto cílového jazyka ve srovnání s klasickými postupy. Pro tento účel byla provedena sonda - jednosemestrální akční výzkum kvalitativního charakteru, která byla zasazena do kontextu tendencí v novodobém výzkumu psaní. Výzkumný vzorek sestával z 30 vysokoškolských respondentů. Ti byli rozděleni do dvou experimentálních a kontrolních skupin s ohledem na maximální srovnatelnost v jazykové úrovni, v sociolingvistických parametrech, zadaných žánrech, tématech i počtu výukových hodin. U experimentálních skupin byla rozvíjena dovednost psaní metodou psaní tvůrčího, u kontrolních skupin klasickými postupy. Po semestrálním působení dvěma různými metodami došlo u experimentální skupiny I a kontrolní skupiny I, které byly na jazykové úrovni B1/B2, ke srovnatelnému zvýšení sledovaných kompetencí. Lze tedy konstatovat, že metoda tvůrčího psaní může v daných kompetencích kladně ovlivnit rozvoj řečové dovednosti psaní. V případě experimentální skupiny II a kontrolní skupiny II, které byly na jazykové úrovni A2/B1, nejsou výsledky jednoznačné. Respondenti obou...
Možnosti seminářů tvůrčího psaní na střední škole
Horák, Filip ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Diplomová práce Možnosti seminářů tvůrčího psaní na střední škole se zabývá popisem a teoretickou explikací zavedení tvůrčího psaní do výuky na střední škole. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se soustředí na autorovo pojetí tvůrčího psaní, na možnosti a součásti tvůrčího psaní jako metody i předmětu výuky. Tato část se také zabývá provázaností výuky tvůrčího psaní s Rámcovým vzdělávacím programem, respektive otázkou, jaký je vztah předmětu ke klíčovým kompetencím a průřezovým tématům. Hlavním cílem teoretické části je pak navržení tematického plánu tvůrčího psaní pro výuku na střední škole. V praktické části jsou představeny konkrétní aktivity a přípravy na hodiny tvůrčího psaní. Praktická část zároveň obsahuje popis průběhu již odučených hodin tvůrčího psaní i jejich reflexi z pohledu vyučujícího i studujících. Cíl diplomové práce spočívá jednak ve zhodnocení využití výuky tvůrčího psaní na střední škole vzhledem k jeho zakotvení v tezích kurikulárních dokumentů, jednak práce zároveň může sloužit jako inspirace pro další vyučující, kteří by se rozhodli s metodami tvůrčího psaní pracovat ve své výuce.
Možnosti práce s bajkou v 5. ročníku ZŠ
Týblová, Kateřina ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
NÁZEV: Možnosti práce s bajkou v 5. ročníku ZŠ AUTOR: Kateřina Týblová KATEDRA: Katedra české literatury PedF UK VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Ondřej Hník, Ph.D. ABSTRAKT: Ve své diplomové práci Možnosti práce s bajkou v 5. ročníku ZŠ se autorka zabývá výukou bajky v hodinách literární výchovy v posledním ročníku základní školy. V teoretické části stručně nastiňuje charakteristiku a vývoj literárního žánru bajky a specifikuje cílovou věkovou skupinu žáků. Těžiště práce pak spočívá v části praktické, kde autorka přichází s komentovanými návrhy činností odvíjejících se od bajky, včetně tří dvouhodinových plánů. Závěrem práce autorka reflektuje realizaci těchto didaktických návrhů. KLÍČOVÁ SLOVA: Literární výchova, literatura pro děti, jedenáctiletí žáci, žákovská literární expresivita, práce s bajkou, jazyková obraznost
Aplikace pro tvůrčí psaní
Magdolen, Patrik ; Podivínský, Jakub (oponent) ; Krčma, Martin (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh a implementace aplikace, která má za úkol umožnit uživateli pohodlné psaní prózy a nabídnout užitečné funkce jako zpráva kapitol, postav a poznámek. Dokáže automaticky rozpoznat názvy kapitol i jména postav v textu. Aplikace také nabízí další funkce napomáhající práci spisovatele včetně generátoru jmen a možností zadat cíle. Aplikace disponuje vícejazyčným multiplatformním moderním a personalizovatelným GUI, které dbá na estetičnost, praktičnost a přehlednost. Výsledky práce uživatelů se exportují do výstupního souboru, kterému je možné specifikovat formát.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.