Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
K problematice efektivního a spolehlivého navrhování nosné konstrukce jeřábových drah
Kočařová, Jindřiška ; Juhás,, Pavol (oponent) ; Rozlívka,, Lubomír (oponent) ; Brodniansky,, Ján (oponent) ; Melcher, Jindřich (vedoucí práce)
Předmětem disertační práce jsou dnes v praxi nejčastěji navrhované nosníky jeřábových drah (JD) z válcovaných tyčí tvaru HEA a stále častěji staticky řešené jako spojité nosníky o 2 a více polích. Jde o studii skutečného namáhání v průřezu nosníků JD zaměřenou na lokální namáhání ve stojině průřezu v důsledku excentrického působení kolového zatížení a na problematiku napjatosti nad střední podporou spojitých nosníků JD. Úvodní část je věnovaná shrnutí problematiky konstrukcí JD a současného stavu řešení napjatosti v průřezu nosníků JD. V další části práce jsou provedeny parametrické studie návrhu nosníků JD v závislosti na statickém řešení nosníků, rozpětí jeřábu, rozvoru jeřábu a použité konstrukční oceli. Následující část se věnuje studii napjatosti v místě střední podpory spojitého nosníku na konkrétním realizovaném případu JD. Poslední část je věnovaná experimentálnímu ověření působení na stojině průřezu spojitého nosníku JD v místě střední podpory. Závěrečná část shrnuje výsledky a popisuje závěry provedené studie.
Jeřábová dráha pro překladiště kontejnerů v Moravském Krumlově
Robotka, David ; Barnat, Jan (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh a posouzení ocelové nosné konstrukce venkovní jeřábové dráhy pro mostový jeřáb sloužící k manipulaci s kontejnery. Konstrukce je umístěna v Moravském Krumlově. Na jeřábové dráze pojíždí mostový jeřáb o nosnosti 50/12,5 t s parametry pro zdvihovou třídu HC3 a kategorii únavových účinků S5. Celková délka jeřábové dráhy činí 50 m a rozchod dráhy je 28,5 m o celkové výšce 13m nad terénem. Hlavní nosník jeřábové dráhy tvoří svařovaný jednoose symetrický I profil doplněný příhradovým vodorovným výztužným nosníkem. Prostorovou tuhost zajišťují v příčném směru sloupy, v podélném směru brzdné ztužidlo. Sloupy jsou navrženy jako plnostěnné, tvaru dvouose symetrického I profilu. Nosné konstrukce jsou navrženy z oceli pevnostní třídy S355, sloupy jsou navrženy z oceli S235.
Ocelová konstrukce průmyslové budovy
Kopecký, Ladislav ; Pilgr, Milan (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Výrobní hala se skladovacím přístavkem. Délka haly je 72m a šířka 30m. Hlavní loď má rozpětí 24m a přístavek má rozpětí 6m. Vzdálenost mezi příčnými vazbami je 6m. Výška hlavní haly je 10,7m a výška přístavku je 13,0m. Střecha je plochá se spádem 3,5% hlavní haly a 8,75% přístavku. Konstrukční systém haly je prostorová prutová konstrukce. Příčná vazba je navržena jako ocelový rám s plnostěnným vazníkem. Ve střešní konstrukci jsou navrženy vaznice. Stabilita konstrukce je zabezpečena příčnými a podélnými ztužidly. Hala je kloubově uložena na základových patkách. Hala je opláštěna stěnovými a střešními PUR panely. Hlavní loď haly je vybavena mostovým jeřábem o nosnosti 8t.
Venkovní jeřábová dráha
Klíč, Radim ; Balázs, Ivan (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem mé práce byl návrh a posouzení ocelové konstrukce venkovní jeřábové dráhy. Jeřábová dráha má sloužit pojezdu dvojici mostových jeřábů o jednotlivé nosnosti 40 tun. Konstrukce jeřábové dráhy je umístěna v objektu výrobny betonových prefabrikátů u Čáslavi. Dráha má rozpětí 25 metrů a délku 100 metrů. Skladebná výška konzoly jeřábové dráhy je 10 metrů. Hlavní nosník jeřábové dráhy je tvořen jednoose symetrickým svařovaným I profilem z oceli S355. Jednotlivé pruty vodorovného výztužného nosníku jsou navrženy z oceli S235. Sloupy jsou navrženy jako plnostěnné svařované I profily z oceli S235 a jsou v příčném směru vetknuté. Prostorovou tuhost v podélném směru zajišťují brzdná ztužidla, která jsou navržena v jednoduchém křížovém uspořádání.
Venkovní jeřábová dráha
Klíč, Radim ; Balázs, Ivan (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem mé práce byl návrh a posouzení ocelové konstrukce venkovní jeřábové dráhy. Jeřábová dráha má sloužit pojezdu dvojici mostových jeřábů o jednotlivé nosnosti 40 tun. Konstrukce jeřábové dráhy je umístěna v objektu výrobny betonových prefabrikátů u Čáslavi. Dráha má rozpětí 25 metrů a délku 100 metrů. Skladebná výška konzoly jeřábové dráhy je 10 metrů. Hlavní nosník jeřábové dráhy je tvořen jednoose symetrickým svařovaným I profilem z oceli S355. Jednotlivé pruty vodorovného výztužného nosníku jsou navrženy z oceli S235. Sloupy jsou navrženy jako plnostěnné svařované I profily z oceli S235 a jsou v příčném směru vetknuté. Prostorovou tuhost v podélném směru zajišťují brzdná ztužidla, která jsou navržena v jednoduchém křížovém uspořádání.
Jeřábová dráha pro překladiště kontejnerů v Moravském Krumlově
Robotka, David ; Barnat, Jan (oponent) ; Pilgr, Milan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh a posouzení ocelové nosné konstrukce venkovní jeřábové dráhy pro mostový jeřáb sloužící k manipulaci s kontejnery. Konstrukce je umístěna v Moravském Krumlově. Na jeřábové dráze pojíždí mostový jeřáb o nosnosti 50/12,5 t s parametry pro zdvihovou třídu HC3 a kategorii únavových účinků S5. Celková délka jeřábové dráhy činí 50 m a rozchod dráhy je 28,5 m o celkové výšce 13m nad terénem. Hlavní nosník jeřábové dráhy tvoří svařovaný jednoose symetrický I profil doplněný příhradovým vodorovným výztužným nosníkem. Prostorovou tuhost zajišťují v příčném směru sloupy, v podélném směru brzdné ztužidlo. Sloupy jsou navrženy jako plnostěnné, tvaru dvouose symetrického I profilu. Nosné konstrukce jsou navrženy z oceli pevnostní třídy S355, sloupy jsou navrženy z oceli S235.
Ocelová konstrukce průmyslové budovy
Kopecký, Ladislav ; Pilgr, Milan (oponent) ; Sýkora, Karel (vedoucí práce)
Výrobní hala se skladovacím přístavkem. Délka haly je 72m a šířka 30m. Hlavní loď má rozpětí 24m a přístavek má rozpětí 6m. Vzdálenost mezi příčnými vazbami je 6m. Výška hlavní haly je 10,7m a výška přístavku je 13,0m. Střecha je plochá se spádem 3,5% hlavní haly a 8,75% přístavku. Konstrukční systém haly je prostorová prutová konstrukce. Příčná vazba je navržena jako ocelový rám s plnostěnným vazníkem. Ve střešní konstrukci jsou navrženy vaznice. Stabilita konstrukce je zabezpečena příčnými a podélnými ztužidly. Hala je kloubově uložena na základových patkách. Hala je opláštěna stěnovými a střešními PUR panely. Hlavní loď haly je vybavena mostovým jeřábem o nosnosti 8t.
K problematice efektivního a spolehlivého navrhování nosné konstrukce jeřábových drah
Kočařová, Jindřiška ; Juhás,, Pavol (oponent) ; Rozlívka,, Lubomír (oponent) ; Brodniansky,, Ján (oponent) ; Melcher, Jindřich (vedoucí práce)
Předmětem disertační práce jsou dnes v praxi nejčastěji navrhované nosníky jeřábových drah (JD) z válcovaných tyčí tvaru HEA a stále častěji staticky řešené jako spojité nosníky o 2 a více polích. Jde o studii skutečného namáhání v průřezu nosníků JD zaměřenou na lokální namáhání ve stojině průřezu v důsledku excentrického působení kolového zatížení a na problematiku napjatosti nad střední podporou spojitých nosníků JD. Úvodní část je věnovaná shrnutí problematiky konstrukcí JD a současného stavu řešení napjatosti v průřezu nosníků JD. V další části práce jsou provedeny parametrické studie návrhu nosníků JD v závislosti na statickém řešení nosníků, rozpětí jeřábu, rozvoru jeřábu a použité konstrukční oceli. Následující část se věnuje studii napjatosti v místě střední podpory spojitého nosníku na konkrétním realizovaném případu JD. Poslední část je věnovaná experimentálnímu ověření působení na stojině průřezu spojitého nosníku JD v místě střední podpory. Závěrečná část shrnuje výsledky a popisuje závěry provedené studie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.