Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Firemní dobrovolnictví a jeho aplikace v českém prostředí
Raizerová, Martina ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Halasová, Lucie (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na konkrétní oblast společenské odpovědnosti firem a to na firemní dobrovolnictví. Ukazuje a vzájemně porovnává příklady projektů firemního dobrovolnictví realizovaných v českém prostředí a hledá možnosti jeho dalšího rozvoje. Dále se do větší hloubky věnuje firemnímu dobrovolnictví ve společnosti ABB Česká republika. Práce vychází z vlastních pracovních zkušeností v této společnosti. Cílem této práce je sledování programů firemního dobrovolnictví a jejich porovnání s ostatními firmami na českém trhu, motivace firem a zaměstnanců pro tyto aktivity, nalezení správných komunikačních kanálů pro dobrovolné aktivity a na základě zjištěných informací nalezení nových možností firemního dobrovolnictví.
Využití firemní filantropie pro posilování hodnoty značky
Nováková, Veronika ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Vyhnánková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá řízením firemní filantropie v bance, jejím reportováním a dopadem na hodnotu značky. V teoretické části autorka popisuje společenskou odpovědnost a firemní filantropii s důrazem na přínos pro firmu. Dále uvádí, jaké jsou možnosti měření hodnoty značky a povinnosti nového vykazování firemní filantropie firmami od roku 2017 dle směrnice Evropské Unie. Praktická část popisuje konkrétní aktivity společnosti Česká spořitelna, a.s., zkoumá jejich řízení v rámci banky a pomocí explorativní sondy zkoumá dopad těchto aktivit do povědomí veřejnosti a zaměstnanců s ohledem na podporu hodnoty značky. Na základě výsledku výzkumu je formulováno doporučení na zvýšení efektivity řízení CSR a využití aktivit pro posílení hodnoty značky.
Společenská odpovědnost organizace (CSR)
NOZAROVÁ, Věra
Diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti organizace. Praktická část je pojata jako analýza jednotlivých aktivit a činností a návrh opatření ke zvýšení povědomí o společenské odpovědnosti společnosti Tesco Stores ČR a.s. v očích spotřebitelů. Cílem práce bylo potřebné definování základních pojmů, které jsou pro vysvětlení společenské odpovědnosti velmi důležité a s nimiž tvoří nedílnou součást. V teoretické části jsou tedy blíže popsány pojmy jako společenská odpovědnost firem, stakeholders, firemní filantropie či CSR filtr. Součástí je také vymezení nezbytných norem, zásad a subjektů, jichž se CSR týká a hrají v jejím rámci podstatnou roli. V praktické části byla hlavním cílem analýza společensky odpovědného chování a jeho výstupů v ekonomické, sociální a environmentální oblasti ve společnosti Tesco Stores ČR a.s., kterou si autorka zvolila jako klíčovou pro tuto práci. Dílčím cílem praktické části práce pak byl návrh opatření ke zkvalitnění CSR v daném podniku na základě získaných poznatků.
Corporate social responsibility
Priesterová, Lucia ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je na základě výzkumu zjistit, jak firmy působící v České republice a na Slovensku vnímají a v praxi aplikují koncept společenské odpovědnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretickou část tvoří první tři kapitoly. V první kapitole je definovaný pojem CSR a načrtnutý historický vývoj společenské odpovědnosti. Druhá kapitola se věnuje různým teoriím a přístupům v oblasti CSR a popisuje hlavní a alternativní koncepty, výhody a nevýhody plynoucí podniku, který se rozhodne chovat společensky odpovědně. Zmíněný je v ní i přístup Evropské komise a následná debata o tom, jestli má být koncept CSR ponechaný i nadále na bázi dobrovolnosti. Třetí kapitola je zaměřená na to, jak vypadá CSR v podnikové praxi a popisuje jednotlivé pilíře společenské odpovědnosti, pojmy jako podniková etika, firemní filantropie a přibližuje i nástroje na měření a hodnocení CSR ve firmách. Praktická část je obsažena ve čtvrté kapitole a věnuje se vlastnímu výzkumu firem z České republiky a Slovenska. Cílem je zjistit, jestli existují rozdíly v přístupu k CSR mezi podniky na základě vlastnické struktury, a stejně tak, jakou úlohu hraje obor podnikání nebo velikost podniku. Z výsledků výzkumu jsou následně vyvozeny závěry o stavu a přístupu českých a slovenských firem ke společenské odpovědnosti a zdůrazněny jsou oblasti, ve kterých si podniky vedou výborně, stejně jako ty, kde existuje prostor pro zlepšení.
Vyplatí se firmě být společensky odpovědná?
Pazdera, Martin ; Chalupníček, Pavel (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
V práci zkoumám hypotézu ziskově motivované firemní filantropie. Charakterizuji obecnější fenomén společenské odpovědnosti firem a firemní filantropii jako jeho součást. Představuji potenciální scénář pozitivního vlivu firemní filantropie na finanční výkonnost firmy. V analytické části měřím vliv výdajů na firemní filantropii na ziskovost firem. K analýze používám data o 89 českých firmách. Dataset je založený na žebříčcích Top Firemní Filantrop, které vyhlašuje Fórum dárců. Problém kauzality řeším zpožděním proměnné zastupující firemní filantropii. Ačkoli se výstupy různě specifikovaných modelů liší, výsledky ekonometrické analýzy naznačují, že firemní filantropie nemá významný vliv na ziskovost firem. Některé nedostatky a omezení mé analýzy jsou rovněž diskutovány.
Korporátní filantropie v České a Slovenské republice
Svítková, Katarína
Tato studie se zabývá charakteristikou charitativního chování firem v České a Slovenské republice. Je to první kvantitativní studie v tranzitivních ekonomikách, která analyzuje data z průzkumů 577 a 162 firem v letech 2001-2003 a 2001-2005 v ČR a 152 firem na Slovensku v letech 2001-2004. Je to první studie, která rozlišuje různé způsoby podpory, konkrétně sponzorství a dárcovství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.