Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 304 záznamů.  začátekpředchozí215 - 224dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porušování práv duševního vlastnictví v prostředí počítačových sítí
Jeřábek, Tomáš ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Název: Porušování práv duševního vlastnictví v prostředí počítačových sítí Těžiště předkládané diplomové práce leží v popisu relevantní legislativy, judikatury a v rozboru druhů právních odpovědností. Legislativa je popsána od úrovně mezinárodních smluv, včetně dohody TRIPS a Internetových smluv WIPO, přes evropské směrnice až po české vnitrostátní právo, zejména autorský zákon a další vybrané normy občanskoprávní i trestní. Práce se zabývá také předpisy Francie a Spojených státu amerických, známých tvrdou linií ochrany autorských práv. Krátce je pojednáno o metodickém návodu Nejvyššího státního zastupitelství. Naváže rozbor civilních, správních a trestních odpovědností. Judikatura zahrnuje rozhodnutí Ústavního soudu, Nejvyššího soudu a Nejvyššího správního soudu, dále rozsudek Evropského soudního dvora ve věci Scarlett a několik zahraničních rozhodnutí, zejména nizozemských rozsudků ve věcech profesní asociace BREIN a amerického případu Betamax.
Apropriace a recyklace mediálních obrazů
Černá, Iveta ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce Apropriace a recyklace mediálních obrazů se zabývá tím, jakými způsoby se mediální obrazy dostávají mimo svůj původní kontext a jak tento proces mění jejich funkci a významy. Práce sestává ze tří částí. První část čtenáře seznamuje s metodou apropriace a recyklace, a to jak s jejími počátky, tak i s jejími specifiky. Druhá část se zabývá tím, co jsou ikony a jak je využívá umění. K tomu je nejdříve potřeba uvést základní sémiotické pojmy, abych se dále mohla věnovat tomu, jak se posouvá význam a jak fungují mediální ikony. V třetí části se věnuji konkrétním případům apropriace a recyklace, které jsou podle charakteru rozděleny do jednotlivých podtémat malířství, politická ikonografie, modely a autorovo promítnutí sebe sama do fotografických ikon. Čtvrtá část se zabývá apropriací a recyklací mediálních obrazů ve vztahu k autorským právům. Zahrnuje podkapitoly o českém autorském právu i o licencích Creative Commons, o teoretických návrzích svobodné kultury a o konkrétních případech apropriace zajímavých z hlediska porušení autorských práv.
Akademické plagiátorství v dramaturgické perspektivě
Tůmová, Markéta ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Šamánek, Jan (oponent)
Bakalářská práce "Akademické plagiátorství v dramaturgické perspektivě" se zabývá prezentací problému akademického plagiátorství v médiích na případu profesora Ivo Budila. První část práce se věnuje teoretickému zázemí. Stručně shrnuje historii vnímání autora a autorství a ukazuje normativní pohled na problematiku z pohledu zákona, morálky a profesní etiky. V práci je klíčový dramaturgický přístup Ervinga Goffmana, na jehož základě společně s teorií nálepkování a stigmatizace přistupuje autorka k plagiátorství jako k sociální konstrukci, která je výsledkem dramaturgické úspěšnosti prosazení definice situace jako plagiátorství. V analytické části rozebírá na základě kvalitativní obsahové analýzy padesáti textů kauzu prof. Ivo Budila. Představuje hlavní aktéry, kteří se v kauze angažovali, a ukazuje, pomocí jakých prostředků se snažili dosáhnout toho, aby Budil byl nebo naopak nebyl označen za plagiátora. Dospívá k závěru, že určení plagiátora je výsledkem dramaturgického výkonu aktérů a tím úspěšného nalepení stigmatizující nálepky plagiátora.
Současný vývoj kolektivní správy práv
Pařík, Jiří ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Institut kolektivní správy práv je zejména v posledních desetiletí pod velkým tlakem a čelí výzvám, které s sebou přináší výrazný technologický pokrok, který v multimediálním informačním prostředí globalizujícího se světa přináší nové problémy a otázky, které musí kolektivní správci i evropské orgány reflektovat a nějakým způsobem na ně reagovat. Pojmy jako teritorialita, digitalizace, přeshraniční správa práv nebo veřejných licence jsou v souvislosti s kolektivní správou práv často skloňovanými pojmy. Po stručném úvodu zaměřeném na definování základních charakteristik kolektivní správy práv v České republice se zaměřím na fenomén veřejných licencí Creative commons (dále jen "CC licence"). Jejich existence a popularita je více než patrná a již v úvodu této práce si dovolím tvrdit, že jejich vliv nadále poroste, jelikož autorům poskytují jednoduchý a srozumitelný nástroj, jímž mohou poskytnout oprávnění užít své dílo veřejnosti, což v případě kolektivní správy práv prozatím konstatovat nemůžeme. Jejich vznik je pevně spjat s technologickým vývojem a zejména internet, který je již v dnešní době velice snadno dostupným médiem, jehož prostřednictvím může docházet k šíření autorských děl, poskytuje licencím CC živnou půdu pro jejich další růst. Jelikož jsou tyto licence použitelné kdekoliv na světě, dochází při...
Autorskoprávní ochrana počítačového programu
Beluský, Michal ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
diplomové práce Cílem této práce bylo shrnout relevantní prost!edky ochrany po"íta"ového programu. M#m zám$rem bylo promyslet a popsat minulost i sou"asnost právní ochrany po"íta"ov#ch program% všech druh%, se zam$!ením zejména na "eské status quo této ochrany. Hlavním zdrojem pravidel v této oblasti byl a stále je "esk# Autorsk# zákon, pokusil jsem se však analyzovat i další, p!edevším evropské, normy. Spolu s popisem historie po"íta"ového programu bylo m#m cílem uvedení problematiky v širším kontextu. Na po"átku práce, za "ástí definující po"íta"ov# program a krátkém historickém exkurzu, v kapitole o p!edm$tu autorského práva, po"íta"ovém programu, se sna'ím vymezit rozdíly mezi zdrojov#m a objektov#m kódem. V procesu psaní této práce, jsem se dále pokusil shrnout p!íslušné zp%soby u'ití, a to zejména instalaci programu, právní d%sledky a konotace tohoto procesu. Také jsem psal o ší!ení po"íta"ového programu, pokud jde o autorova práva. Následn$ jsem stru"n$ zanalyzoval relativn$ "erstvé rozhodnutí Soudního dvoru Evropské unie, t#kající se ochrany grafického u'ivatelského rozhraní po"íta"ového programu. Ve dvou záv$re"n#ch kapitolách popisuji problémy v licencování softwaru a dále pak nástroje ochrany autorsk#ch práv. Pokud jde o strukturu dokumentu, sna'il jsem se dodr'ovat (s v#jimkou "ásti o...
Webové sociální sítě a galerie jako podpora při budování kariéry jednotlivce v oblasti umělecké fotografie
Synek, Pavel ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku současného prolínání fotografie s moderními informačními technologiemi a její přizpůsobení současným trendům. Zvláštní důraz je přitom kladen na fotografii uměleckou (výtvarnou). V první části se autor kromě vymezení problematiky věnuje historii a základům fotografie, kde poukazuje na dramatické změny, které se odehrály v samých začátcích tohoto oboru. Druhá část je zaměřena na fenomén současnosti, tedy sociální sítě a jejich rapidní rozmach do virtuálního prostoru Internetu v posledním desetiletí. Prostor je věnován klíčovým atributům sociálních sítí, které mají signifikantní vliv právě při spojení s fotografií. Další část se krátce zaměřuje na problematiku autorských práv a klíčové otázky, které v souvislosti s digitální fotografií vyvstávají. Součástí práce je také analýza vybraných systémů zaměřených na publikování děl v oblasti umělecké fotografie, popřípadě na jejich prodej. Autor popisuje jejich hlavní prvky, principy funkce a vzájemné rozdíly. Stěžejní část se věnuje praktickému pohledu na propojení umělecké fotografie s informačními technologiemi, přičemž se opírá o strukturované rozhovory provedené s vybranými fotografy.
Internet a ochrana duševního vlastnictví-rozsah odpovědnosti jednotlivých subjektů v rámci práva Evropských společenství a práva USA
Kaspřík, Tomáš ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
SHRNUTÍ INTERNET A OCHRANA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ - ROZSAH ODPOVĚDNOSTI JEDNOTLIVÝCH SUBJEKTŮ V RÁMCI PRÁVA EVROPSKÝCH SPOLEČENSTVÍ A PRÁVA USA Odpovědnost poskytovatelů internetových služeb za porušení autorského práva individuálním uživatelem Internetu již není zcela novým tématem. Už v roce 1998 přijímají zákonodárci ve Spojených státech takzvaný Digital Millennium Copyright Act (DMCA). Tato novela amerického autorského práva zavádí koncepci ,,bezpečného přístavu" (,,safe harbor"), která omezuje odpovědnost poskytovatelů služeb na Internetu, pokud jsou v roli pouhého zprostředkovatele informace, a neví o porušení autorského práva způsobeného skrze jejich systém. Nesmí si být rovněž ani vědomi okolností, z nichž by bylo porušování autorského práva zřejmé. Dále je pak poskytovatel internetové služby povinen na základě zjištění takovéhoto porušení (kupříkladu na základě obdržení oznámení) neprodleně závadný materiál odstranit či k němu znemožnit přístup. Tato procedura je známá pod anglickým pojmem ,,take down notice procedure". Jako reakci na americkou úpravu, Evropská komise a Evropský parlament přijímají v roce 2000 takzvanou Směrnici o elektronickém obchodu, která upravuje odpovědnost výše zmíněných subjektů velmi podobným způsobem. Směrnice je transponována do českého právního řádu o čtyři roky později....
Sport a právo duševního vlastnictví-zejména autorskoprávní aspekty
Zikl, Jan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Sport a právo duševního vlastnictví - zejména autorskoprávní aspekty Duševní vlastnictví ovlivňuje s větší či menší intensitou téměř všechny oblasti lidského života v moderní společnosti, sport nevyjímaje. Vynálezy nových technologií umožňují sportovcům a sportovkyním dosahovat lepších výsledků či soutěžit ve zcela nových sportovních disciplínách. Dopady vysílacích práv a "branding" sportovních týmů, sportovců a jejich sponzorů byly a jsou rozhodujícím faktorem finančního rozmachu sportu a umožnily jeho přetvoření v quasi náboženství mnoha lidí po celém světě. Diváci/obecenstvo se sportovních klání účastní pro potřeby duševního uspokojení a jiné důvody obdobné těm pro které lidé navštěvují divadla. V antickém Řecku soutěžili na olympijských hrách sportovci s básníky, řečníky a jinými umělci. Diplomová práce se zaměřuje zejména na autorskoprávní aspekty "sportu samotného" (termín "sport" je v práci užíván ve smyslu zahrnujícím jednotlivé sportovní pohyby, kombinace pohybů (sportovní komponenty) i celá sportovní klání či zápasy (sportovní události). V Části 1 - "Úvod" je nejprve podrobněji diskutována role duševního vlastnictví ve sportu a posléze role sportu v moderní společnosti. Část 1 obsahuje též definice některých pojmů užívaných dále v této práci. Část 2 - "Sport - autorské dílo?" nejprve...
Softwarové pirátství
Kráčmer, Stanislav ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je objasnit pojem softwarového pirátství a stanovit odpovědnost jednotlivých subjektů při faktické realizaci softwarového pirátství. Nejprve jsem se soustředil na počítačový program, příčiny, realizaci a úskalí jeho zařazení pod autorskoprávní ochranu. Následně jsem se zaměřil na způsoby legálního užití počítačového programu. To byl výchozí bod pro následný pokus o definici softwarového pirátství, doplněnou o způsoby faktické realizace pirátství, zejména tvorbou a distribucí pirátského software. Cílem bylo i obsáhnout nové události s dopadem na softwarové pirátství a zamyslet se nad možným budoucím vývojem práva na ochranu duševních statků. Práce je rozdělena do dvanácti kapitol. V úvodu práce jsem se věnoval fenoménu pirátství duševních statků a historii softwarového pirátství. Druhá kapitola obsahuje definice základních pojmů převážně mimoprávní povahy, jejichž výklad je nutný pro pochopení obsahu práce. Podstatná část kapitoly je určena definici počítačového programu. Další část práce se věnuje počítačovému programu jako dílu autorskému. Jsou zde popsány důvody zařazení počítačového programu pod režim autorskoprávní ochrany, určitá specifika vyplývající z tohoto zařazení a obsah autorského práva. Ve třetí kapitole je obsažen výčet pramenů upravujících ochranu počítačových programů....
Užití autorského práva ve filmové produkci
David, Ivan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Užití autorského práva ve filmové produkci (resumé) Tato diplomová práce v obecné rovině popisuje a analyzuje užití autorského práva v české filmové produkci. Jelikož je autorské právo regulující vztahy při výrobě a exploataci audiovizuálního díla součástí širší skupiny norem z transodvětvového oboru filmového práva, tato práce rovněž naznačuje, jaké další právní předpisy - soukromoprávního i veřejnoprávního charakteru - musejí být ve filmové produkci respektovány. První část této práce vymezuje základní pojmy a koncepty, se kterými se setkáváme ve filmovém právu, jakož i v samotné praktické filmové produkci, která je tímto právem upravena. Jsou tedy především definovány hlavní oblasti filmového práva, kterými jsou právo autorské, právo související s právem autorským, právo proti nekalé soutěži, mediální právo, reklamní právo a právo na ochranu osobnosti. Dále je vymezeno, co lze v právní teorii rozumět pod pojmy film, filmové dílo, audiovizuální dílo, kinematografické dílo a dílo audiovizuálně užité. Stručně je vysvětlen proces filmové produkce, její funkce, stádia a formy, jakož i navazující proces filmové distribuce. Konečně jsou v této části definovány a vysvětleny hlavní profese, se kterými se setkáváme v běžném filmovém štábu v celém průběhu filmové výroby, jakož i právní a praktická povaha herectví....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 304 záznamů.   začátekpředchozí215 - 224dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.