Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Komparace párové výuky v kontextu vyučovacího procesu ve vztahu k PedF UK a 1. stupně ZŠ.
Haškovcová, Martina ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou párového vyučování mezi učiteli. Hlavním cílem je zmapování výhod a úskalích této výuky. Zaměřuje se na širší specifika párové výuky, které následně porovnává v prostředí základní a vysoké školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V úvodních kapitolách první části je nahlíženo na danou problematiku z hlediska teoretického, tj. popisují model párového vyučování. Teoretická část dále vymezuje jeho základní klíčové principy, především za jakých podmínek funguje a jaké přináší výhody pro žáky, studenty a učitele. Zaměřuje se na předpoklady správného fungování, kooperativní vyučování a věnuje se možným modelům spolupráce mezi dvěma učiteli. Práce také zmiňuje, jaký vliv má párová výuka na kvalitu profesního rozvoje budoucích učitelů. Praktická část je koncipována jako kvalitativní výzkum. Toto šetření je provedeno za využití strukturovaného rozhovoru s pedagogy základní a vysoké školy, kteří učí v tandemu. Získaná potřebná data jsou analyzována metodou tzv. otevřeného kódování, které nám pomůže odpovědět na výzkumné otázky vedoucí k dosažení hlavního cíle této práce. Praktická část tedy mapuje možnosti a limity párové výuky a shledává společné zákonitosti a odlišnosti funkční výuky párového vyučování na ZŠ a VŠ. Za použití výše zmíněných metod...
Profese asistenta pedagoga na základní škole jeho vlastní perspektivou
Kuberová, Kristýna ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Rigorózní práce Profese asistenta pedagoga na základní škole jeho vlastní perspektivou, vychází z práce diplomové, kde byla předmětem zájmu profese asistenta pedagoga. Pojednávala o asistentech pedagoga z hlediska motivace, která aktéry vedla k výkonu profese, z hlediska nároků na tuto profesi, spolupráce s vyučujícími, žáky a jejich rodiči. Práce také zkoumala postavení/roli asistentů pedagoga ve škole a nahlíží na sebepercepci samotných aktérů. Rigorózní práce je z velké části postavena na tomto základě. Práce je rozdělena na dvě části tj. na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části je čtenář nejprve seznámen s trendem inkluzivního vzdělávání, dělením žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a ustanovením podpůrných opatření, do kterých mimo jiné patří i profese asistenta pedagoga. Důraz je kladen také na legislativu a legislativní změny vyhlášky 27/2016 Sb., které jsou platné od začátku roku 2020. Dle které se profese AP změnila například ve způsobu financování, v možnosti sdílení mezi ostatní žáky atd. Dále je čtenář seznámen s teoretickým ukotvením profese asistenta pedagoga, vznikem a vývojem této profese. Dále se v textu pojednává o identitě a profesní identitě aktérů a o odbornostech a osobních předpokladech, které jsou pro výkon profese nezbytné. Dále je pojednáváno o...
Kolegialita a spolupráce učitelů v základní škole speciální
Mikšovská, Eva ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra pedagogiky Abstrakt Diplomové práce Bc. Eva Mikšovská Kolegialita a spolupráce učitelů v základní škole speciální Collegiality and cooperation of teachers in basic special school Praha 2013 Vedoucí práce: doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc. Diplomová práce se zaměřuje na kolegialitu a spolupráci učitelů s cílem zmapování jejich aktuálních možností a potřeb v této oblasti. Zároveň na základě získaných poznatků přispět k lepšímu porozumění, zlepšování a rozšiřování spolupráce a kolegiality učitelů. Teoretická část práce pojednává o spolupráci obecně, vymezuje základní pojmy. Přináší informace o typických podobách a formách spolupráce ve školním prostředí, spolupráci učitelů v českých základních školách. Zabývá se také faktory usnadňujícími spolupráci, instrumenty pro rozvoj spolupráce pedagogů a rolí vedení škol při spolupráci. Popisuje osobnost učitele, jeho kompetence, prostředí a organizaci základní školy speciální. Empirická část práce zjišťuje konkrétní úroveň kolegiality a spolupráce učitelů v Základní škole speciální Kolín. Klíčová slova: kolegialita, spolupráce, učitel, základní škola speciální, kolega, formy spolupráce, spolupracující škola, osobnost učitele, kompetence učitele, spolupráce učitelů, školní prostředí

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.