|
Continuous Welded Rail in Curves of Small Radii
Chudějová, Ludmila ; Plášek, Otto ; Murínová, Klára ; Koudelová, Kateřina ; Jedlička, Michal
This paper provides a comprehensive review of the theory of continuous welded rail (CWR) mechanics and summarizes research results published to date with a focus on the stability of continuous welded rail. Axial forces arise mainly due to temperature changes and can cause rail crack in low winter temperatures or track buckling in high summer temperatures. The results of static analyses of the stability of CWR for small radii are presented.
Reduced stability is typical of curves of small radius (R < 300 m) where the lateral resistance of the track and the bending stiffness are exceeded. In curves of very small radii, lateral displacements of the track have been observed which reduce the axial forces in the track and thus reduce the risk of track buckling.
|
| |
|
Příčné odpory pražců s plastovými pražcovými kotvami
Francová, Aneta ; Malovaný, Lubomír (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na zjištění příčných odporů na pražcích s použitím plastové pražcové kotvy, označené jako EVA V. Měření jsou prováděna pomocí speciálního vytlačovacího zařízení na zkušebním úseku na trati Svitavy–Žďárec u Skutče. Dále je provedeno srovnání naměřených příčných odporů s odpory vznikajícími na pražcích za použití ocelových pražcových kotev a bez kotev. Závěrečným úkolem je stanovit, zda je možné použití plastových kotev v provozované koleji.
|
|
Interakce koleje a mostu
Kapounek, Jan ; Kubelka, Jan (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou přístupů k posouzení kombinované odezvy mostní konstrukce a bezstykové koleje na 5 připravovaných mostních objektech vysokorychlostních tratí v ČR ve stupni Dokumentace pro územní rozhodnutí. Výstupem analýzy těchto mostů je indikace a popis problematických míst vyskytujících se ve výpočtu a vytvoření doporučeného postupu výpočtu kombinované odezvy mostní konstrukce a bezstykové koleje metodou Komplexní analýzy pro mosty na vysokorychlostních tratích v ČR. Na základě tohoto doporučeného postupu je vytvořen jednoduchý model mostu.
|
|
Bezstyková kolej v obloucích malých poloměrů
Peřinová, Kateřina ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem poloměru směrového oblouku na stabilitu bezstykové koleje. Je sestaven přehled současného stavu poznání v oblasti bezstykové koleje. V praktické části je vytvořen model traťového úseku, ve kterém se hodnotí vliv některých parametrů na ztrátu stability bezstykové koleje a je porovnáván s analytickým výpočtem.
|
| |
|
Nelineární analýza bezstykové koleje v obloucích malého poloměru
Murínová, Klára ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá vliv poloměru směrového oblouku na stabilitu bezstykové koleje v obloucích s malými poloměry. Pozornost je věnována hlavně obloukům s poloměrem menším než 300 m. V úvodní části práce je souhrn teorie bezstykové koleje a vliv parametrů koleje na její stabilitu. Druhá část práce se věnuje sestavení numerického modelu koleje v oblouku, na kterém je pozorováno chování při teplotním zatížení v kladných i záporných hodnotách. Proměnnými hodnotami v modelu jsou tvary kolejnic a různé poloměry směrových oblouků. V závěru jsou vyhodnocovány průběhy příčných posunutí v závislosti na teplotním zatížení.
|
|
Příčné odpory pražců s plastovými pražcovými kotvami
Hyžák, Vít ; Malovaný, Lubomír (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá příčným odporem pražců s plastovými pražcovými kotvami EVA V. Součástí práce je porovnání naměřených hodnot příčného odporu pražců s pražcovými kotvami z plastu, z oceli a bez kotev. Dále tento dokument obsahuje srovnání příčného odporu pražců s plastovými pražcovými kotvami v době krátce po rekonstrukci železničního svršku s hodnotami naměřenými s odstupem přibližně 7 měsíců na téže trati a stanovení, zda je tento typ kotev vhodný pro použití v konstrukci trati.
|
|
Návrh rekonstrukce traťového úseku Kunovice - Staré Město u Uherského Hradiště v km 0,3 - 2,0
Řehůřek, Tomáš ; Maršalík, Jakub (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh úpravy geometrických parametrů koleje a návrh rekonstrukce železničního svršku v úseku Kunovice - Staré Město u Uherského Hradiště v km 0,3 - 2,0. Úsek začíná napojením na výhybku v železniční stanici Kunovice a končí v železniční stanici Uherské Hradiště. Součástí bakalářské práce je tedy i rekonstrukce kunovického zhlaví stanice Uherské Hradiště. Obsahem bakalářské práce je i návrh obnovy odvodnění tratě. Úkolem je také zvážit možnost zvýšení rychlosti v daném úseku. V rámci práce je také vypracován návrh technologie práce pro rekonstrukci a výkaz výměr.
|
|
Nelineární analýza bezstykové koleje v obloucích malého poloměru
Murínová, Klára ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá vliv poloměru směrového oblouku na stabilitu bezstykové koleje v obloucích s malými poloměry. Pozornost je věnována hlavně obloukům s poloměrem menším než 300 m. V úvodní části práce je souhrn teorie bezstykové koleje a vliv parametrů koleje na její stabilitu. Druhá část práce se věnuje sestavení numerického modelu koleje v oblouku, na kterém je pozorováno chování při teplotním zatížení v kladných i záporných hodnotách. Proměnnými hodnotami v modelu jsou tvary kolejnic a různé poloměry směrových oblouků. V závěru jsou vyhodnocovány průběhy příčných posunutí v závislosti na teplotním zatížení.
|