Název:
Nelineární analýza bezstykové koleje v obloucích malého poloměru
Překlad názvu:
Nonlinear analysis of continuous welded rail in curves of small radius
Autoři:
Murínová, Klára ; Szabó, Petr (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Diplomová práce zkoumá vliv poloměru směrového oblouku na stabilitu bezstykové koleje v obloucích s malými poloměry. Pozornost je věnována hlavně obloukům s poloměrem menším než 300 m. V úvodní části práce je souhrn teorie bezstykové koleje a vliv parametrů koleje na její stabilitu. Druhá část práce se věnuje sestavení numerického modelu koleje v oblouku, na kterém je pozorováno chování při teplotním zatížení v kladných i záporných hodnotách. Proměnnými hodnotami v modelu jsou tvary kolejnic a různé poloměry směrových oblouků. V závěru jsou vyhodnocovány průběhy příčných posunutí v závislosti na teplotním zatížení.
The diploma thesis examines the influence of curve radius on continuous welded rail stability in a small radius curve. Attention is paid to curves with a radius less than 300 m. The first part of the thesis summarises the theory of continuous welded track and influence of track parameters on track stability. The second part of the thesis deals with constructing of the numerical model of a curved track with the observed behaviour of track under thermal loading with positive and negative temperature values. The variable values in the model are rail shapes and different radius. In the end, the shape of the track lateral deflection as a function of temperature are evaluated.
Klíčová slova:
bezstyková kolej; nelineární analýza; numerický model koleje v oblouku; oblouk malého poloměru; porucha bezstykové koleje; příčný odpor; teplotní zatížení; vybočení koleje; buckling of the track; continuous welded rail; curve of small radius; failure of continuous welded rail; lateral track resistance; nonlinear analysis; numerical model of curved track; thermal load
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/196008