Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Moderní technologie ve výuce na druhém stupni základní školy z pohledu učitele
Doležel, Radim ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Ve své práci pojednávám o využití moderních technologií, jakožto o významné formě moderního vzdělávání, a v jaké míře zapojují učitelé moderní technologie do výuky. Zabývám se různými druhy, využitím a jakým způsobem lze zapojit moderní technologie do výuky. Mimo jiné se například zmiňuji o projektech Vzdělávání21 nebo Škola dotykem, které se právě o zapojení moderních technologii do výuky snaží. Píši i o online technologiích ve výuce, které jsou nedílnou součástí moderních technologií. Porovnávám výhody a nevýhody zapojení těchto technologií do výuky a snažím se představit ucelený pohled na tuto problematiku. Praktická část se soustředí na výsledky dotazníkového šetření, ve kterém jsem převážně zjišťoval vztah učitele a moderní technologie. Dotazoval jsem se učitelů, jestli jim tyto technologie pomáhají nebo naopak ztěžují práci. Jaké tyto technologie učitelé znají a aktivně používají ve svých hodinách. V neposlední řadě také v jaké míře moderní technologie ovlivňují některé vlastnosti žáka z pohledu učitele.
Technologická nezaměstnanost
Miňovský, Michael ; Vlček, Josef (vedoucí práce) ; Lupač, Petr (oponent)
(česky) Povede robotizace k nezaměstnanosti? Jaké budou celospolečenské dopady automatizace? Ovlivní to ekonomiku? A jaký je celkový makroekonomický a mikroekonomický kontext takových událostí? Tyto a mnohé další otázky si klade za cíl následující práce. Na cca 70 stranách je poskytnut podrobný přehled změn spojených s robotickou revolucí, primárním tématem je přitom otázka technologické nezaměstnanosti. Na základě studia historické zkušenosti, je vyslovena teze o kvalitativním rozdílu mezi současnou technikou a dřívějšími technologickými milníky spočívající ve schopnosti strojů nahrazovat nejen rutinní manuální práci ale i činnosti nerutinní kognitivní povahy. Tato hypotéza je následně rozvíjena a analyzována prostřednictvím podrobnějšího studia fundamentálních odlišností robotiky a současné technologické základny průmyslu a služeb. Metodou vypracování je kritická analýza prací dalších autorů, díky čemuž bylo možné představit působivé výsledky jako např. výčet pravděpodobností automatizovatelnosti širokého spektra povolání během následujících několika dekád založený na extrapolaci současného pokroku ve strojovém učení a data miningu. Na konci je poskytnuta syntéza jednotlivých textů a uveden závěr o malé pravděpodobnosti technologické nezaměstnanosti v horizontu dvou či tří desítek let.
Technologická nezaměstnanost
Miňovský, Michael ; Vlček, Josef (vedoucí práce) ; Lupač, Petr (oponent)
Povede robotizace k nezaměstnanosti? Jaké budou celospolečenské dopady automatizace? Ovlivní to ekonomiku? A jaký je celkový makroekonomický a mikroekonomický kontext takových událostí? Tyto a mnohé další otázky si klade za cíl následující práce. Na cca 60 stranách je poskytnut podrobný přehled změn spojených s robotickou revolucí, primárním tématem je přitom otázka technologické nezaměstnanosti. Na základě studia historické zkušenosti, je vyslovena teze o kvalitativním rozdílu mezi současnou technikou a dřívějšími technologickými milníky spočívající ve schopnosti strojů nahrazovat nejen rutinní manuální práci ale i činnosti nerutinní kognitivní povahy. Tato hypotéza je následně rozvíjena a analyzována prostřednictvím podrobnějšího studia fundamentálních odlišností robotiky a současné technologické základny průmyslu a služeb. Součástí práce je i pohled druhých autorů, ježto cílem autora není znovu objevovat zavedená fakta, ale obohacovat penzum poznání. Díky tomu bylo možné představit působivé výsledky jako např. výčet pravděpodobností automatizovatelnosti širokého spektra povolání během následujících několika dekád založený na extrapolaci současného pokroku ve strojovém učení a data miningu. Závěr primární části práce tvoří vlastní analýza základních socio- ekonomických ukazatelů, která odhaluje některé...
Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce anglického jazyka
Klán, Martin ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
NÁZEV: Využití informačních a komunikačních technologií ve výuce anglického jazyka AUTOR: Bc. Martin Klán KATEDRA: Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. RNDr. Hana Voňková, PhD., PhD. ABSTRAKT: Zahraniční a domácí literatura poukazují, že ICT se stále více stávají integrální součástí výuky. Předkládaná diplomová práce podává základní přehled ICT a možnosti jejich využití ve výuce anglického jazyka. Práce se snaží nastínit efektivní využití ICT ve výuce anglického jazyka a zaměřuje se zejména na elektronickou komunikaci, internetové telefonování a vlastnosti blogosféry. Cílem této práce je pomocí dotazníku a datové analýzy zjistit postoje žáků k výuce anglického jazyka na SOŠ a SOU Hořovice, jejich dosavadní zkušenosti s elektronickou komunikací, oblíbené a neoblíbené aktivity při výuce anglického jazyka a jejich názor na využití internetového telefonu a elektronické komunikace ve výuce anglického jazyka. Možnost využití elektronické komunikace a internetového telefonování ve výuce anglického jazyka je zrealizována jako projekt.
Digitální generace. Zapojení informačních a komunikačních technologií do vzdělávacího procesu
Vaňurová, Tereza ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Černý, Karel (oponent)
Diplomová práce s názvem "Digitální generace. Zapojení informačních a komunikačních technologií do vzdělávacího procesu" pojednává o roli počítačů v životě adolescentů. Informační a komunikační technologie (ICT) se rozvíjí rychlým tempem a transformují náš každodenní život. Cíle práce jsou (1) prozkoumat proměnu "digitální generace" v české společnosti na počátku 21. století, (2) zjistit zda existuje vztah mezi hraním počítačových her a školními výsledky a (3) určit, jaké faktory ovlivňují počítačovou gramotnost. K jejich naplnění byla využita komparativní sekundární analýza dat z mezinárodních výzkumů žáků PISA 2003, 2012 a ICILS 2013 zaměřeného na počítačovou a informační gramotnost. Výsledky ukazují, že mezi lety 2003 a 2013 došlo k nárůstu digitální vybavenosti a využívání ICT patnáctiletými, a v českém prostředí tak lze identifikovat odlišné digitální generace Y a Z. Hraní počítačových her zůstává doménou chlapců. Počítačová a informační gramotnost roste se zkušeností s PC, sebehodnocením základních schopností na PC a s vyšším společenským postavením rodičů. Lepších výsledků v testu také dosahují dívky a žáci víceletých gymnázií. Klíčová slova Generace, informační a komunikační technologie, vzdělávání, adolescent, počítače, PISA, ICILS
Porovnání efektivity výuky za pomoci počítače vs. 3D modelů
Andělová, Denisa ; Janštová, Vanda (vedoucí práce) ; Jáč, Martin (oponent)
V současné době zájem žáků o přírodní vědy neustále klesá, ačkoli je tato oblast vzdělání v praktickém životě velmi důležitá (medicína, životní prostředí, atd.) a na trhu práce velmi žádaná. Molekulární biologie, učivo o DNA a přenosu genetické informace je pro žáky abstraktní a těžko představitelné téma, které je i pro učitele náročné na vysvětlení. Existuje mnoho možností, jak tuto učební látku vyučovat. Velmi populární jsou badatelsky orientovaná výuka nebo praktická výuka v laboratořích. Každá škola však nemá k dispozici vlastní laboratoř, aby žáci mohli laborovat, badatelsky orientovaná výuka je časově náročnější na přípravu a ne každé téma je vhodné takto učit. Další možností je využít k vizualizaci "neviditelných" molekul a procesů počítačový software a animace nebo 3D fyzického modelu či si vlastní model dané molekuly vyrobit. Ve své diplomové práci jsem zkoumala vliv použití počítačů a animací ve výuce v porovnání s použitím 3D fyzického modelu DNA a výroby vlastního modelu DNA na znalosti žáků. Dalšími faktory, které mně zajímaly, byly pohlaví a zaměření žáků a jejich případný vliv na znalosti. Výzkum jsme prováděla v pěti třídách na třech pražských gymnáziích a zúčastnili se ho žáci třetího ročníku šestiletého studia, přírodovědný seminář sedmého ročníku osmi- letého studia a žáci...
Možnosti a meze využití ICT ve výuce na ZŠ
Kudrnová, Lenka ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce poskytuje v teoretické části informace o komunikačních a informačních technologiích, které zasahují do současného života našich škol. Seznamuje s pojmem ICT, zabývá se jeho historií, prezentuje jeho jednotlivé druhy, rozebírá didaktické funkce a následně poukazuje na pozitivní a negativní stránky, které s ICT úzce souvisí. Její praktická část zkoumá rozdíly v používání informačních a komunikačních technologií mezi učiteli prvního stupně základních škol jednotlivých krajů (Praha x Královéhradecký kraj). V závěru se zaměřuje pouze na učitele hlavního města Prahy, kde prezentuje jejich konkrétnější názory spojené s využíváním ICT v jejich práci.
Problematika využívání moderních technologií při vedení mateřské školy
Nováková, Zdenka ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním počítače a ICT techniky v mateřských školách, a to konkrétně ve školách v České republice, ve kterých mají děti možnost pracovat s počítači Kid Smart. Práce by měla částečně zmapovat a analyzovat informační a komunikační gramotnost ředitelek těchto škol, zdokumentovat dostupné ICT technologie vhodné pro mateřské školy. Popsat případné bariéry, které brání jejich širšímu využití a navrhnout ředitelkám opatření k jejich postupnému překonávání. V práci je zařazena i komparace se situací v zahraničí, konkrétně ve školách na Islandu a v Portugalsku. Součástí této diplomové práce je i výzkum, týkající se tohoto tématu a jeho následné vyhodnocení. Práce by měla přinést přehledný popis ICT, dostupných a vhodných pro využití v mateřských školách a seznámit ředitele s vhodným SW pro vedení administrativy.
Applications of finite element method and simulation based reliability assessment - SBRA method for solutions of the hard rock disintengration process
Frydrýšek, K. ; Marek, Pavel
This paper focuses on a numerical analysis of the hard rock (ore) disintegration process. The bit moves into the ore (i.e. mechanical contact with friction) and subsequently disintegrates it. The disintegration (i.e. stress-strain relationship, reaction forces and fracture of the ore etc.) is solved via the FEM in combination with SBRA Method. The ore is disintegrated by deactivating the finite elements which satisfy the fracture condition. Material of the ore is given by bounded histograms. The results are compared with experiments. Application of the SBRA method in this area is a new and innovative trend.
Zítřek posuzování spolehlivosti ocelových konstrukcí
Marek, Pavel ; Guštar, M. ; Lokaj, A.
Rychlý rozvoj výpočetní technologie dovoluje usuzovat, že bude dosaženo významného zlepšení posudků spolehlivosti ocelových konstrukcí. V průběhu posledních dvou desetiletí lze pozorovat zdokonalování metody SBRA (Simulation based reliability assessment) zaměřené na závažné úpravy posudků konstrukcí z hlediska bezpečnosti, použitelnosti a trvanlivosti. Je zaváděno netradiční vyjádření zatížení a všech ostatních náhodně poměných veličin ovlivňujících spolehlivost. Přičemž interakce náhodně proměnných včetně imperfekcí, materiálových vlastností a kombinací účinku zatížení( mohou být důsledně uvažovány při aplikaci teorie prvního i druhého řádu. Aplikace netradiční metody SBFRA je demonstrována na stovkách příkladů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.