Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vytváření sociokulturní kompetence žáka cizince v českém prostředí
Jirásková, Tereza ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace žáků cizinců. Konkrétně vytvářením sociokulturní kompetence v českém prostředí. Primárně je zaměřena na prostředí základní školy a žáky druhého stupně. Skládá se ze dvou částí. Teoretická část vymezuje pojem sociokulturní kompetence a zasazuje jej do širšího kontextu. Dále se zabývá žákem cizincem a osvojováním jazyka cizího. V neposlední řadě rozpracovává sadu faktorů, které jsou klíčové pro osvojení sociokulturní kompetence žáka cizince. Představen je také Společný evropský referenční rámec a jeho jednotlivé referenční úrovně. V části praktické je popsáno realizované výzkumné šetření kvalitativního rázu. Cílem šetření je zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, a to: Jak se vytváří sociokulturní kompetence žáka cizince v české škole? Pro výzkum byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. Respondenti byli vybíráni na základě stanovených kritérií. Skrze jejich výpovědi se došlo k závěru, že při práci s žákem cizincem je třeba vycházet z konkrétních situací. Dále byla potvrzena hypotéza, že pedagog je jedním z nejsilnějších faktorů ovlivňující proces osvojování sociokulturní kompetence žáka cizince v prostředí školy. KLÍČOVÁ SLOVA žák cizinec, sociokulturní kompetence, komunikační kompetence, prostředí, škola, učitel,
Logopedická intervence a mladí lidé se sluchovým postižením
Jakubcová, Kamila ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na mladé lidi se sluchovým postižením, kteří se vzdělávají orálně auditivní metodou ve škole pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně ve škole pro sluchově postižené. Teoretická část se podrobněji zabývá charakteristikou a specifiky vývojového období adolescence, které je velmi důležitým mezníkem při přechodu z dětství do dospělosti. Zaměřuje se na problematiku sluchového postižení a všímá si i psychologických aspektů lidí se sluchovým postižením. Dále práce pojednává o komunikačních kompetencích lidí se sluchovým postižením se zaměřením na mluvenou řeč a logopedickou intervencí. Cílem výzkumného šetření diplomové práce je přiblížení a zprostředkování názorů a zkušeností mladých lidí se sluchovým postižením vzdělávajících se orálně - auditivní metodou na jejich vlastní komunikační schopnosti a dovednosti. V této části práce se studenti sami vyjadřují ke svým komunikačním kompetencím. Práce obsahuje autentické části výpovědí a přináší některé zajímavé postřehy samotných studentů. Jedná se o malou sondu do života mladých lidí se sluchovým postižením jejich prostřednictvím.
Komunikační kompetence a její edukace u dětí se SPU v hodinách ČJ a slohu na 2. st. ZŠ
BRUNCLÍKOVÁ, Jana
Téma diplomové práce patří svým charakterem do oboru didaktiky českého jazyka druhého stupně základní školy a částečně i do oboru speciální pedagogiky. Teoretická část práce se zabývá výukou komunikační a slohové výchovy u žáků se specifickými poruchami učení ve specializovaných třídách na druhém stupni základní školy. Pracuji s termíny: klíčové kompetence, komunikační kompetence, specifické poruchy učení. Hlavní část práce tvoří výzkum zaměřený na zjištění pojetí výuky českého jazyka a postoje učitelů ke klíčovým kompetencím a tvorba a praktické ověření pracovních listů podporujících výuku komunikační a slohové výhovy ve specializovaných třídách vycházejících z metod kritického myšlení.
Rozvoj komunikativních kompetencí v předškolním věku prostřednictvím loutek
VELÍŠKOVÁ, Andrea
Bakalářská práce ve své teoretické části seznamuje s obecnými charakteristikami komunikace. Přibližuje vývoj dětské řeči a konkrétně se zaměřuje na komunikativní kompetence. Pojmenovává možné problémy týkající se řeči i celé komunikace. Dále upozorňuje na specifika loutkového divadla a na možnosti jeho využití v mateřské škole. V praktické části se práce zabývá výzkumem obtížnosti zvládání komunikativních kompetencí u dětí v praxi mateřských škol. Přílohu práce tvoří manuál, který nabízí příklady konkrétní práce s loutkou a tím poskytuje několik praktických nápadů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.