Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 308 záznamů.  začátekpředchozí299 - 308  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti řešení nasazení podnikového IS standardní formou a SaaS na příkladu MSP
Kořínek, František ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi řešení podnikové informatiky v MSP (malých a středních podnicích). Tato cílová skupina je dále specifikována a je brán zřetel především na nejpočetněji zastoupené subjekty v MSP - mikropodniky. Hlavním cílem práce je pak prozkoumání praktického využití moderních směrů v oblasti informačních systémů jako je Cloud computing či SaaS v přímém porovnání s konvenčními způsoby řešení podnikové informatiky. V prvních částech práce je věnován prostor především pro teoretické vymezení jednotlivých pojmů a seznámení se zpracovávanou tématikou. Mezi seznámením s jednotlivými technickými pojmy je i na příkladu vymezení jedné konkrétní firmy demonstrováno řešení podnikové informatiky i s praktickými ukázkami. Potřeby a řešení potřeb této malé firmy jsou pak dále generalizovány na obecné potřeby takovýchto malých subjektů. Další část je věnována samotné analýze trhu a možností řešení podnikové informatiky. Dle konkrétních potřeb malých podniků je vybráno několik nejlépe vyhovujících řešení, která jsou dále podrobněji prozkoumána a otestována. Ze zjištěných dat je následně vytvořeno porovnání možností řešení podnikové informatiky s konkrétními výsledky. Čtenář může sám posoudit náročnost a cenu jednotlivých technologií a to především v kontextu konvenčního řešení, tak i nových produktů. Pro vyhodnocení potřeb těchto malých subjektů jsou použity především principy metodiky MMDIS. Závěrem práce je vyhodnocení zjištěných poznatků a vytvoření doporučení pro tyto malé firmy.
Analýzy trendů informačních systémů v podnicích a sítích podniků
Bláha, Michal ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Práce poskytuje přehled základních trendů v oblasti podnikových informačních systémů. Analyzuje trendy v jednotlivých částech informačního systému, kterými jsou plánování podnikových zdrojů (Enterprise Resource Planning - ERP), řízení dodavatelských řetězců (Supply Chain Management - SCM), řízení vztahů se zákazníky (Customer Relationship Management - CRM) a podnikové zpravodajství (Business Intelligence - BI). Práce se dále věnuje takovým trendům, jako je cloud computing, virtualizace, podniková mobilita či Web 2.0.
Přenosné aplikace a Virtualizace aplikací pro OS Windows
VOJÍK, Kamil
Obsahem práce je popsání oblasti přenosných aplikací. V teoretické části je popsána definice přenosných aplikací a výhody jejich použití. Jsou zde dále popsány způsoby jak tyto aplikace získat. Jedná se o oblast virtualizace aplikací, platformy přenosných aplikací, Live OS a Cloud computing. Praktickou část tvoří popis a ukázka postupů, jak přenosné aplikace pomocí jednotlivých technologií vytvořit. Jsou popsány vlastnosti výsledných řešení na základě postřehů, které jsem při jejich realizaci získal. Závěr práce tvoří porovnání a doporučení technologií na základě získaných poznatků. Neexistuje univerzální řešení a je nutné se rozhodnout na základě požadavků každého uživatele. Při porovnání podle kritéria cena/výkon nejlépe dopadla platforma Ceedo, která používá virtualizaci aplikací.
Rozšíření SOA do platformy cloud computing
Qylafku, Denis ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Toman, David (oponent)
Základním tématem diplomové práce je využití cloud computingu jako alternativy k interní informační technologii a jejich přínosy pro firmu. Diplomová práce je zaměřena na tři hlavní cíle, kterými jsou porovnání výhod a nevýhod cloud computingu v porovnání s interní informační technologií, identifikace možných služeb a procesů vhodných pro umístění do platformy cloud computingu a vytvoření modelů, které znázorňují, jakým způsobem migrovat služby a procesy do cloud computingové platformy. Posledním bodem je vytvoření investiční analýzy, která má za cíl porovnat náklady spojené s interní informační technologií a cloud computingem a to jak v počáteční fázi, tak v průběhu období tří let. Hlavním přínosem práce je určení, zda je cloud computing pro firmu ekonomicky výhodný. Kategorizace cloud computingu je přínosná v tom smyslu, že firma při přechodu na cloud computing nemusí vždy využít všechny služby cloud computingu, ale pouze ty, které jsou pro firmu nejefektivnější jak nákladově tak i provozně. Dalším přínosem práce je nasazení dat, služeb a procesů do vybrané platformy cloud computingu. Investiční analýza umožňuje přes porovnání nákladů obou variant zjistit, zda firma upřednostní cloud computing nebo interní informační technologie. Při tomto rozhodování se nemusí vždy jednat pouze o nákladovou stránku věci, ale i o charakter firmy a to, zda operuje globálně či lokálně.
Integrace aplikací SaaS do podnikového informačního systému
Randová, Libuše ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Burkoň, Lukáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou přístupů, kterými je možné integrovat aplikace v modelu SaaS do podnikových informačních systémů. Za tímto účelem představuje podnikové informační systémy. Popis podnikových informačních systémů byl proveden nejprve obecně. Zde bylo popsáno, co to podnikové informační systémy jsou, jejich architektura a architektura orientovaná na služby. Podnikové informační systémy byly dále popsány z vývojově/provozního pohledu, kde byly shrnuty vývojové etapy vztahu mezi byznysem a ICT, modely dodávky ICT služeb a alternativy vývoje a provozu informačního systému. V závěru kapitoly byly popsány součásti podnikových informačních systémů. V další kapitole byly popsány služby, nejprve obecně, kde byly uvedeny charakteristiky služeb a jejich kategorizace. Dále jsem se věnovala konceptu cokoli jako služba (XaaS), v jehož rámci bylo popsáno, co vše lze poskytovat formou služeb. Následně byl popsán distribuční model Software jako služba (SaaS) spolu s jeho charakteristikami, parametry, přínosy a omezeními. V závěru kapitoly byl popsán cloud computing jeho charakteristiky, modelů nasazení a nejvýznamnější poskytovatelé. Další kapitola obsahuje popis integrace a je zaměřena na popis systémové integrace, na osobu systémového integrátora a na popis technologických prostředků, které jsou pro integraci využitelné. Následující kapitola je věnována popisu integračních scénářů podnikového IS s využitím SaaS aplikací. V další kapitole je definován přístup k analýze integračních scénářů na základě různých hledisek. Obsahem závěrečné kapitoly je zhodnocení jednotlivých integračních scénářů a následné sumární zhodnocení provedené podle hodnotících kritérií.
Softwarové produkty pro týmovou spolupráci studentů VŠ
Dvořák, Jan ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Cílem této práce je seznámit čtenáře s problematikou groupware, současným stavem produktů v oblasti týmové spolupráce na projektech a názorně porovnat vybrané freeware aplikace použitelné pro týmovou spolupráci studentů VŠ dle stanovených kritérií. Nejprve jsou vysvětleny základní pojmy týkající se tématu, dále jsou vysvětlena kritéria pro výběr aplikací a poté jsou podrobně popsány aplikace vybrané na základě těchto kritérií. Potom jsou aplikace vzájemně porovnány dle vypsaných kritérií, vyhodnoceny dle vypracované metodiky a nakonec je napsáno doporučení studentům pro výběr vhodné aplikace. Tato práce a konečné doporučení bude sloužit studentům VŠ jako průvodce při výběru vhodné aplikace pro práci v týmu na společných projektech.
Cloud computing a jeho model Platform-as-a-Service
Theier, Radek ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na představení způsobu poskytování IT služeb pomocí sítě internet, pro který se v současnosti používá název cloud computing. Hlavní pozornost je věnována konkrétně modelu Platform-as-a-Service (PaaS), v jehož rámci jsou nabízena různá prostředí pro vývoj a následný provoz webových aplikací. Cílem je představení tohoto relativně nového přístupu k vývoji a shrnutí výhod i možných překážek, které přináší v porovnání s klasickým vývojem aplikací. Součástí práce je i analýza současného trhu s PaaS platformami, která rozděluje dostupná řešení do tří základních kategorií. Účelem analýzy je usnadnit případným zájemcům o PaaS orientaci na trhu a pomoci jim vybrat vhodnou platformu tak, aby v maximální možné míře vyhovovala jejich konkrétním požadavkům. V praktické části je na příkladu jedné z platforem demonstrován postup vytvoření jednoduché databázové aplikace na evidenci objednávek. V samotném závěru práce se autor pokouší odhadnout nejbližší budoucí vývoj celé oblasti cloud computingu i jeho modelu Platform-as-a-Service.
Cloud computing - porovnání dostupných řešení
Čurda, Vít ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Cílem této práce je vysvětlení funkce a využití cloud computingu a nabídnout přehled možných řešení v oblasti cloud computingu se zaměřením na vrstvu PaaS. V práci jsou na začátku vysvětleny základní pojmy a principy cloud computingu, opět se zaměřením na Platform-as-a-Service a poté přehled nejvýznamnějších poskytovatelů cloud computingových služeb a vysvětlení, jak tyto služby fungují. V praktické části by se měl čtenář seznámit se základními praktikami při vývoji cloud computingových aplikací a možnostmi, které platformy nabízí. To je ukázáno na Windows Azure platformě a Google AppEngine platformě. Možnosti těchto platforem jsou závěru práce porovnány.
Kategorizace služeb poskytovaných v rámci Cloud Computing
Osecký, Michal ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na on-demand způsob poskytování IT služeb známý v současné době jako cloud computing. Pozornost je věnována konkrétně uspořádání a provázanosti těchto poskytovaných IT služeb v rámci cloud computingu, tak jak je v odborné veřejnosti i komerční oblasti v současné době chápána. Nejprve se zabývá možnými způsoby definice pojmu cloud computing, kterých existuje aktuálně celá řada, shrnuje tyto přístupy a snaží se vymezit hranice pojmu a jeho určující atributy. Toto vymezení pak doplňuje popisem historie vývoje distribuovaných aplikací a starších modelů poskytování ICT služeb, jejíž vyústěním cloud computing je. Z různých přístupů k definici pojmu cloud computing také logicky vyplývá, že existují i různé přístupy k popisu jeho vnitřního uspořádání. Ty jsou rovněž prozkoumány a stručným způsobem porovnány. Práce popisuje také ekonomický model tohoto způsobu poskytování IT služeb, který navazuje na přístup vzniklý v rámci technologického a ekonomického modelu Software-as-a-Service. Pozornost je rovněž věnována základním technologickým otázkám cloud computingu, tj. především způsobu návrhu služeb, řízení databází, bezpečnosti dat a škálovatelnosti výpočetních zdrojů. Samotná analýza služeb poskytovaných v rámci cloud computingu je provedena nejprve vertikálně, tj. jedná se o porovnání jednotlivých typů služeb v souvislosti s jednotlivými vrstvami technologického modelu, počínaje poskytováním hardwaru a výpočetních služeb, přes platformní služby, až ke službám aplikačním.V další části je pak provedeno srovnání služeb několika velkých hráčů v jednotlivých vrstvách, tedy horizontálně. Práce si klade za cíl popsat problematiku klasifikace služeb v cloud computingu a srozumitelným způsobem provést výše zmiňovaná srovnání na základě vhodné metriky. Na závěr představí autor svůj náhled na budoucí vývoj cloud computingu, doplněný shrnutím celé práce.
Kritéria úspěchu CRM ve formě SaaS v ČR
Maňáková, Helena ; Žebrák, Miroslav (vedoucí práce) ; Kacerovský, Jiří (oponent)
Customer relationship management je přístup zahrnující sofistikované metody, které napomáhají komplexnímu zvládnutí vztahů s firemními zákazníky. Tvrdá konkurence v globálním měřítku, kdy dochází k zostřování podmínek obchodování, vede podniky k zamyšlení nad svým portfoliem zákazníků. V České republice se stále více hovoří o zákaznické orientaci a péči o vztahy se zákazníky. Poznání zákazníků je klíčovým faktorem úspěchu. Tomu napomáhají informační technologie pro řízení vztahů se zákazníky -- CRM. Firmy si uvědomují nákladnost těchto technologií a hledají levnější a dostupnější řešení. Tato diplomová práce si klade za cíl zhodnotit kritéria úspěchu CRM softwaru jako služby v České republice. Předmětem práce je stanovit metodu zjištění jednotlivých aspektů úspěchu, provést výzkum a zhodnotit jeho výsledky. Práce obsahuje podled na úrovně CRM, souhrn kritérií pro výběr CRM aplikace, popis technologie SaaS -- software jako služba, výzkum s uvedenými výsledky a závěr.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 308 záznamů.   začátekpředchozí299 - 308  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.