Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Solving diophantine equations by factorization in number fields
Hrnčiar, Maroš ; Kala, Vítězslav (vedoucí práce) ; Příhoda, Pavel (oponent)
Název práce: Řešení diofantických rovnic rozkladem v číselných tělesech Autor: Bc. Maroš Hrnčiar Katedra: Katedra algebry Vedoucí diplomové práce: Mgr. Vítězslav Kala, Ph.D., Mathematisches Institut, Georg-August Universität Göttingen Abstrakt: Problém řešitelnosti diofantických rovnic je jedním z nejstarších ma- tematických problémů v historii. Postupně se vyvinuly různé přístupy k řešení určitých typů rovnic, z nichž se v práci zabýváme převážně metodou využívající faktorizaci v algebraickém číselném tělese. Myšlenkou této metody je vyjádřit rovnici ve tvaru L = yn , kde levá strana L je součin typicky lineárních fak- torů s koeficienty v daném číselném tělese. Při splnění několika předpokladů po- tom můžeme každý z faktorů napsat jako n-tou mocninu. Klíčovou roli při apli- kaci metody hraje struktura číselných těles, proto neoddělitelnou součást práce tvoří přehled algebraické teorie čísel. Kromě výkladu obecné teorie jsou zde uve- dené i výpočty v jednotlivých kvadratických a kubických tělesech popisující jejich vlastnosti. Hlavním předmětem práce je však řešení konkrétních úloh. Například v rovnici x2 + y2 = z3 se potýkáme s netriviálními společnými děliteli faktorů v...
Adaptační kurz jako nástroj třídního učitele 2. stupně ZŠ k poznání třídního kolektivu
TENKLOVÁ, Eliška
Práce se zabývá vlivem participace třídního učitele na adaptačním kurzu na poznání kolektivu žáků. V teoretické části je věnovaná pozornost pojmům zážitková pedagogika a adaptační kurz. Dále popisuje různé druhy metodologií stavby adaptačního kurzu a navrhujeme možnosti participace třídního učitele při jeho realizaci. Výzkumná část popisuje kvalitativní studii o 3 respondentech, kteří v roli třídního učitele absolvovali adaptační kurz se svou novou třídou při různé participaci. Výsledky výzkumu popisují, jak třídní učitelé vnímají adaptační kurz jako nástroj jejich poznání žáků a třídy jako skupiny v závislosti na jejich participaci na adaptačním kurzu.
Solving diophantine equations by factorization in number fields
Hrnčiar, Maroš ; Kala, Vítězslav (vedoucí práce) ; Příhoda, Pavel (oponent)
Název práce: Řešení diofantických rovnic rozkladem v číselných tělesech Autor: Bc. Maroš Hrnčiar Katedra: Katedra algebry Vedoucí diplomové práce: Mgr. Vítězslav Kala, Ph.D., Mathematisches Institut, Georg-August Universität Göttingen Abstrakt: Problém řešitelnosti diofantických rovnic je jedním z nejstarších ma- tematických problémů v historii. Postupně se vyvinuly různé přístupy k řešení určitých typů rovnic, z nichž se v práci zabýváme převážně metodou využívající faktorizaci v algebraickém číselném tělese. Myšlenkou této metody je vyjádřit rovnici ve tvaru L = yn , kde levá strana L je součin typicky lineárních fak- torů s koeficienty v daném číselném tělese. Při splnění několika předpokladů po- tom můžeme každý z faktorů napsat jako n-tou mocninu. Klíčovou roli při apli- kaci metody hraje struktura číselných těles, proto neoddělitelnou součást práce tvoří přehled algebraické teorie čísel. Kromě výkladu obecné teorie jsou zde uve- dené i výpočty v jednotlivých kvadratických a kubických tělesech popisující jejich vlastnosti. Hlavním předmětem práce je však řešení konkrétních úloh. Například v rovnici x2 + y2 = z3 se potýkáme s netriviálními společnými děliteli faktorů v...
Homofobní obtěžování a šikana na škole
Drbohlav, Lukáš ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá oblastí, která mapuje homofobní šikanu a obtěžování v třídním kolektivu na základních a středních školách. Zobrazuje ji jako psychologickou oblast, která ale interdisciplinárně přesahuje i do oblasti pedagogiky. Cílem této práce je v teoretické části definovat různé přístupy k homosexualitě, bisexualitě a transsexualitě z pohledu psychologického a tím objasnit různé homofobní předsudky a negativní postoje u žáků k této problematice. Zaměřuje se na vymezení různých variant sexuálních orientací a její rozmanitosti ve společnosti, i s ohledem na genderové stereotypy. Dále se zabývá specifikou homofobní šikany a obtěžování, jako sociálně patologickým jevem, který se často vyskytuje v současné škole. Výzkumná část práce má za úkol zjistit postoje žáků k osobám s neheterosexuální orientací a jejich představy o postojích vůči těmto menšinám v jejich sociálním okolí a v neposlední řadě se zabývá šikanou této minority. Klíčová slova: Homofobie, homosexualita, gender, šikana, obtěžování, třídní kolektiv
Vstup nadaného dítěte do školy
Votrubová, Alena ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Trpišovská, Dobromila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vstupem nadaného nešestiletého dítěte do školy. Cílem bakalářské práce je identifikovat pozitivní a negativní momenty adaptace nadaného nešestiletého dítěte na školu. Ve svém vlastním výzkumném projektu se zaměřuji na tyto výzkumné otázky: 1. Jak se nešestileté dítě adaptuje v první třídě jako sociální skupině? 2. Jak nešestileté dítě v první třídě zvládá nároky učení? Úkolem je zaznamenat osobnostní zvláštnosti a sociální projevy nadaného dítěte a uvést je do vztahu se školním vyučováním. Zajímá mě rovněž adaptace sledovaného dítěte na nové prostředí, školní práci, učitelku a vrstevnickou skupinu. Metodou sběru dat je pozorování dítěte ve třídě v období září-prosinec 2011 (pozorovala jsem celkem 30 vyučovacích hodin) a rozhovory s třídní učitelkou, nadaným dítětem a jeho rodiči. Data byla zpracována kvalitativně, použila jsem přístup zakotvené teorie. Získané nálezy analyzuji a konfrontuji s odbornou literaturou. Analýza dat ukázala, že sledované dítě zvládá nároky učení dobře a že v této souvislosti bylo předčasné zaškolení vhodné. Z výzkumu dále vyplynulo, že se nadané nešestileté dítě v první třídě jako sociální skupině adaptuje dobře, byť s určitými menšími problémy. Nejvýraznějším zjištěním v rámci výzkumu byl fakt, že je velmi důležité pro nadané dítě vybírat...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.