Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Technický prostředek k zabránění odjezdu vozidla: Legalita proporcionalita a další aplikační problémy
Bušek, Tomáš ; Adamec, Martin (vedoucí práce) ; Staša, Josef (oponent)
Název práce Technický prostředek k zabránění odjezdu vozidla: Legalita, proporcionalita a další aplikační problémy Abstrakt Tato práce zkoumá institut technického prostředku k zabránění odjezdu vozidla (TPZOV), tzv. "botičky" z teoretického a aplikačního hlediska. Cílem práce je tento institut podrobně popsat a vysvětlit režimy, ve kterých se TPZOV používá, dále rozdíly mezi těmito jednotlivými režimy použití a rozdíly v použití TPZOV jednotlivými k tomu oprávněnými orgány (Policie České republiky, Celní správa České republiky, obecní policie). Dále si práce klade za cíl analyzovat současné využití tohoto institutu v praxi, a to z hlediska četnosti, metodiky a legality jeho použití. Významnou část práce tvoří výzkum a analýza nákladů na použití TPZOV. U těchto nákladů je zkoumáno především jejich právní zakotvení, povaha a okolnosti, které jsou zohledňovány při určení jejich výše v konkrétních případech. Na základě takto získaných poznatků je pak závěrečná část práce věnována úvahám nad možnostmi zlepšení současného stavu. TPZOV je v současnosti využíván ve třech režimech, a to v režimu donucovacího prostředku, zajišťovacího prostředku a zvláštního zajišťovacího prostředku k vynucení splnění vykonatelného správního trestu ve formě pokuty. Po úvodní pasáži, jež vysvětluje rozdíly v jednotlivých režimech...
Porovnání pravomocí, úkolů a systému vzdělávání příslušníků Policie ČR a Městské policie se zaměřením na intenzivnější spolupráci mezi oběma složkami.
ŠKOLKOVÁ, Věra
Tato diplomová práce se zabývá úkoly, činností, pravomocemi a systémem vzdělávání policie a obecní policie za účelem porovnání a navržení metodické pomůcky pro účelnou a efektivní spolupráci mezi oběma složkami. I když má každá složka značně odlišnou strukturu i organizaci a věcnou i územní příslušnost, je činnost obecní policie v některých oblastech úzce provázána s činností policie (dohled nad veřejným pořádkem v obci) anebo je na ní navázána (oznamování zjištěných trestných činů policii). V současné době je nezbytné, aby tyto dvě složky aktivně spolupracovaly, měly mezi sebou vytvořeny funkční komunikační kanály a byly neustále informované o důležitých skutečnostech, které se odehrávají v rámci činnosti dané složky (policie informuje např. o osobách, po kterých pátrá, o loupežných přepadeních, vloupáních, krádežích apod.). Stejně tak systém a forma vzdělávání v policii a obecní policii je značně odlišný již proto, že policie jako složka státu je organizována z centrální úrovně, zatímco jednotlivé obecní policie jsou řízeny z úrovně místní samosprávy. Proto záleží na rozhodnutí toho, kdo řídí danou obecní polici, aby rozhodl o tom, jaký druh nadstandardního vzdělávání strážníkům umožní a jaké finanční prostředky může na toto vzdělávání poskytnout. V současné době má mnoho obecních policií dostupnější finanční prostředky pro výstroj, přístrojové vybavení nebo vzdělávání než policie, ale na druhé straně jim chybí některá oprávnění, která by jim pomohla efektivněji vykonávat svou činnost. Přitom drobnou legislativní úpravou již existujícího oprávnění obecní policie by se často vyřešily případy bez současně nutné asistence policie. Cílem této diplomové práce je tedy nastínit, jak by mohly obecní policie ve městech intenzivněji a efektivněji spolupracovat s policií za předpokladu, že budou vyřešeny určité dílčí problémy, a zároveň navrhnout optimální úroveň vzdělávání strážníků těchto obecních policií.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.