Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza soustavy faktorů ovlivňujících bezpečnou podélnou vzdálenost mezi vozidly
Zemánek, Lukáš ; Kovanda, Jan (oponent) ; Bradáč, Albert (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato dizertační práce pojednává o problematice bezpečné podélné vzdálenosti mezi vozidly. Obsahuje rozbor soustavy faktorů ovlivňujících bezpečný odstup mezi vozidly a zabývá se výzkumem vlivu řady z těchto faktorů na dodržování bezpečné podélné vzdálenosti mezi vozidly. V souvislosti s těmito faktory se tato práce zabývá řešením této problematiky v okolních zemích prostřednictvím zákonných opatření, dále statistickou analýzou dopravní nehodovosti v České republice z příčiny nedodržení bezpečné vzdálenosti, také problematikou asistenčních systémů operujících v této oblasti a následně jsou na základě zjištěných poznatků doporučeny návrhy opatření pro zvyšování bezpečnosti v této oblasti silniční dopravy.
Vliv konstrukčního uspořádání přechodu pro chodce na chování řidiče
Šusta, Radek ; Ptáček, Petr (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce je výsledkem rešerše současného stavu v dané problematice a měřením reakcí řidičů a jejich chování pomocí zařízení eyetracker, během doby, kdy projížděli přes přechody pro chodce, na nichž přecházel chodec. Předmětem měření bylo posouzení konstrukčního uspořádání přechodu pro chodce a jeho následný vliv na reakce řidičů a jejich chování.
Využití fuzzy logiky při modelování a hodnocení chování řidiče
Radvanský, Martin ; Mihálik, Ondrej (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Práce obsahuje zpracovanou rešerši matematického modelování se zaměřením na chování řidiče při řízení vozidla. V dalším textu je obsaženo základní statistické zpracování dat získaných ze simulátoru řízení vozidla pro celkem 38 řidičů. Následně jsou navrhnuty možné přístupy k využití fuzzy systémů pro modelování chování řidiče. Hlavní část práce je zaměřena na ověření tří hypotéz souvisejících s použitím fuzzy inferenčních systémů k modelování chování řidiče.
Rozdíly v chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne
Vlasák, Jaroslav ; Semela, Marek (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analýzu chování řidičů reagujících ve dne a v noci na přechodech pro chodce. Pozornost je věnována především veškerým faktorům, které mohou ovlivnit jejich chování při jízdě přes přechod pro chodce. Ovlivnění chování těmito faktory může zapříčinit z velké části dopravní nehody vozidel s chodci. Jednou ze základních technik v současné době je analýza chování řidiče pomocí optického vnímání podnětů. Pro měření optických reakcí slouží zařízení Eyetracker, díky němuž lze sledovat změny úhlu pohledu řidiče, navigace řidiče při jízdě a jeho optické reakce na různé podněty během jízdy. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu chování řidičů při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne. Denního měření se zúčastnilo dvanáct řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městě Brně. Nočního měření se zúčastnilo sedm řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městech Břeclav a Lednice. Při jízdě byly sledovány optické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Eyetracker a jejich možné ovlivnění.
Analýza chování řidiče při řešení situací spojených s přecházením chodců přes vozovku
Maxera, Pavel ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Rábek, Vlastimil (oponent) ; Kledus, Robert (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá analýzou chování řidiče při řešení situací, spojených s přecházením chodců přes vozovku, a to po různě stavebně řešených přechodech pro chodce za různých podmínek. Práce prohlubuje poznání o vlivu lidského faktoru na vznik dopravní nehody vozidla s chodcem a doplňuje tak poznatky pro potřeby analýzy dopravních nehod, zejména při řešení předstřetové fáze a při řešení možností zabránění střetu účastníky nehody. V práci je podrobně pojednáno o chování řidiče a různých modelech chování, pozornost je věnována také zrakovému vnímání, procesu zpracování informací, jednání řidiče a reakční době. V rámci řešení této dizertační práce byly navrženy a realizovány vhodné typy experimentů, kdy na základě provedených měření byla nalezena metoda zpracování a vyhodnocení dat o chování řidičů a současně byl získán významnější soubor dat pro podrobnou analýzu chování řidičů při různých jízdních situacích. Posuzované veličiny o chování řidičů byly analyzovány z hlediska nebezpečnosti jízdních situací. Pro tyto účely byly v práci vymezeny kategorie nebezpečnosti jízdních situací (situace zcela bezpečné, se zvýšeným nebezpečím, nebezpečné a kritické), do kterých byly následně zařazeny analyzované jízdní situace. Pro umožnění kvantifikace tohoto zařazení situací do kategorií nebezpečnosti byl vymezen tzv. koeficient nebezpečnosti K. Z provedené podrobné analýzy získaných dat byly stanoveny mezní hodnoty tohoto koeficientu a tyto následně verifikovány pomocí údajů z řešení reálných dopravních nehod. Současně byla analýzou ověřena vhodnost užití tohoto koeficientu nebezpečnosti při analýze dopravních nehod, zejména pro detailní posouzení možností zabránění střetu.
Využití fuzzy logiky při modelování a hodnocení chování řidiče
Radvanský, Martin ; Mihálik, Ondrej (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Práce obsahuje zpracovanou rešerši matematického modelování se zaměřením na chování řidiče při řízení vozidla. V dalším textu je obsaženo základní statistické zpracování dat získaných ze simulátoru řízení vozidla pro celkem 38 řidičů. Následně jsou navrhnuty možné přístupy k využití fuzzy systémů pro modelování chování řidiče. Hlavní část práce je zaměřena na ověření tří hypotéz souvisejících s použitím fuzzy inferenčních systémů k modelování chování řidiče.
Analýza chování řidiče při řešení situací spojených s přecházením chodců přes vozovku
Maxera, Pavel ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Rábek, Vlastimil (oponent) ; Kledus, Robert (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá analýzou chování řidiče při řešení situací, spojených s přecházením chodců přes vozovku, a to po různě stavebně řešených přechodech pro chodce za různých podmínek. Práce prohlubuje poznání o vlivu lidského faktoru na vznik dopravní nehody vozidla s chodcem a doplňuje tak poznatky pro potřeby analýzy dopravních nehod, zejména při řešení předstřetové fáze a při řešení možností zabránění střetu účastníky nehody. V práci je podrobně pojednáno o chování řidiče a různých modelech chování, pozornost je věnována také zrakovému vnímání, procesu zpracování informací, jednání řidiče a reakční době. V rámci řešení této dizertační práce byly navrženy a realizovány vhodné typy experimentů, kdy na základě provedených měření byla nalezena metoda zpracování a vyhodnocení dat o chování řidičů a současně byl získán významnější soubor dat pro podrobnou analýzu chování řidičů při různých jízdních situacích. Posuzované veličiny o chování řidičů byly analyzovány z hlediska nebezpečnosti jízdních situací. Pro tyto účely byly v práci vymezeny kategorie nebezpečnosti jízdních situací (situace zcela bezpečné, se zvýšeným nebezpečím, nebezpečné a kritické), do kterých byly následně zařazeny analyzované jízdní situace. Pro umožnění kvantifikace tohoto zařazení situací do kategorií nebezpečnosti byl vymezen tzv. koeficient nebezpečnosti K. Z provedené podrobné analýzy získaných dat byly stanoveny mezní hodnoty tohoto koeficientu a tyto následně verifikovány pomocí údajů z řešení reálných dopravních nehod. Současně byla analýzou ověřena vhodnost užití tohoto koeficientu nebezpečnosti při analýze dopravních nehod, zejména pro detailní posouzení možností zabránění střetu.
Rozdíly v chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne
Vlasák, Jaroslav ; Semela, Marek (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analýzu chování řidičů reagujících ve dne a v noci na přechodech pro chodce. Pozornost je věnována především veškerým faktorům, které mohou ovlivnit jejich chování při jízdě přes přechod pro chodce. Ovlivnění chování těmito faktory může zapříčinit z velké části dopravní nehody vozidel s chodci. Jednou ze základních technik v současné době je analýza chování řidiče pomocí optického vnímání podnětů. Pro měření optických reakcí slouží zařízení Eyetracker, díky němuž lze sledovat změny úhlu pohledu řidiče, navigace řidiče při jízdě a jeho optické reakce na různé podněty během jízdy. Praktická část práce se zaměřuje na analýzu chování řidičů při jízdě přes přechod pro chodce v noci a ve dne. Denního měření se zúčastnilo dvanáct řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městě Brně. Nočního měření se zúčastnilo sedm řidičů při jízdě přes klasický přechod pro chodce ve městech Břeclav a Lednice. Při jízdě byly sledovány optické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Eyetracker a jejich možné ovlivnění.
Analýza soustavy faktorů ovlivňujících bezpečnou podélnou vzdálenost mezi vozidly
Zemánek, Lukáš ; Kovanda, Jan (oponent) ; Bradáč, Albert (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato dizertační práce pojednává o problematice bezpečné podélné vzdálenosti mezi vozidly. Obsahuje rozbor soustavy faktorů ovlivňujících bezpečný odstup mezi vozidly a zabývá se výzkumem vlivu řady z těchto faktorů na dodržování bezpečné podélné vzdálenosti mezi vozidly. V souvislosti s těmito faktory se tato práce zabývá řešením této problematiky v okolních zemích prostřednictvím zákonných opatření, dále statistickou analýzou dopravní nehodovosti v České republice z příčiny nedodržení bezpečné vzdálenosti, také problematikou asistenčních systémů operujících v této oblasti a následně jsou na základě zjištěných poznatků doporučeny návrhy opatření pro zvyšování bezpečnosti v této oblasti silniční dopravy.
Vliv konstrukčního uspořádání přechodu pro chodce na chování řidiče
Šusta, Radek ; Ptáček, Petr (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce je výsledkem rešerše současného stavu v dané problematice a měřením reakcí řidičů a jejich chování pomocí zařízení eyetracker, během doby, kdy projížděli přes přechody pro chodce, na nichž přecházel chodec. Předmětem měření bylo posouzení konstrukčního uspořádání přechodu pro chodce a jeho následný vliv na reakce řidičů a jejich chování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.