Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém pro snímání úhlu natočení volantu s využitím akcelerometrů
Navrátil, Tadeáš ; Jirgl, Miroslav (oponent) ; Mihálik, Ondrej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem zařízení pro snímání úhlu natočení volantu. Cílem bylo navrhnout základní koncept zařízení využívající data ze tří akcelerometrů a k tomuto zařízení navrhnout základní rekonstrukční algoritmus. V práci jsou postupně rozebrané různé verze rekonstrukčního algoritmu, které v sobě zahrnují i simulaci šumu reálných akcelerometrů. Rekonstrukční algoritmus byl realizován v prostředí MATLAB Simulink. Dále se práce zabývá výběrem vhodných komponent. Jedná se především o výběr akcelerometrů, mikrokontroléru a volbu vhodné komunikační sběrnice pro vzájemnou komunikaci mezi nimi. Následně se práce věnuje vylepšením rekonstrukčního algoritmu a praktické realizace celého zařízení. V závěru porovnáváme výsledky výsledného zařízení se snímačem vestavěným v testovacím volantu.
Analýza chování řidičů a jejich stylu řízení
Novik, Svatoslav ; Jirgl, Miroslav (oponent) ; Mihálik, Ondrej (vedoucí práce)
Bezpečnost při řízení je jedním z nejdůležitějších témat, kterému je třeba věnovat pozornost. Za tímto účelem jsou implementovány nejrůznější asistenční systémy, které se zaměřují především na analýzu řízení a ovládání vozu řidičem. Pro lepší pochopení výkonu řidiče byl vytvořen program pro získávání cenných údajů a příslušných charakteristik. K získání údajů jsme použili interně navržený, laboratorně vyrobený simulátor řízení vozidla. Ze simulace řízení motorového vozidla byla naměřena data řidiče (regulační odchylka a úhel volantu), a ty se v prostředí MATLAB zkoumaly a vyhodnocovaly díky integrálním kritériím (absolutní, kvadratické a ITAE). Získané hodnoty se pak použili jako trénovací množina pro strojové učení, které využívá metody kvadratické a lineární diskriminační analýzy. Získali jsme tak potřebné informace o tom, jaké hodnoty jsou nejvhodnější pro co nejpřesnější určování řidiče, při opakování jízd.
Bandlimited signals, their properties and extrapolation capabilities
Mihálik, Ondrej ; Havránek, Zdeněk (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
The work is concerned with the band-limited signal extrapolation using truncated series of prolate spheroidal wave function. Our aim is to investigate the extent to which it is possible to extrapolate signal from its samples taken in a finite interval. It is often believed that this extrapolation method depends on computing definite integrals. We show an alternative approach by using the least squares method and we compare it with the methods of numerical integration. We also consider their performance in the presence of noise and the possibility of using these algorithms for real-time data processing. Finally all proposed algorithms are tested using real data from a microphone array, so that their performance can be compared.
Application of Legendre basis for spectral analysis
Mesárošová, Michaela ; Jirgl, Miroslav (oponent) ; Mihálik, Ondrej (vedoucí práce)
The thesis focuses on the possibilities of using Legendre polynomials in order to obtain a spectrum of signals. It examines their properties in the time and frequency domain such as generating methods, root position, and orthogonality. Another goal was to implement the Legendre transform and to verify the quality of the obtained spectra and signal approximations in comparison with various methods. Finally, it deals with the choice of a suitable approximation order as well as the analytical possibilities of spectrum calculation.
Modelování teplovodní výměníkové stanice a její regulace
Černík, Michal ; Kaczmarczyk, Václav (oponent) ; Mihálik, Ondrej (vedoucí práce)
Práce se zabývá modelováním teplovodní výměníkové stanice a její regulací. Součástí je projektová dokumentace obsahující teoretický rozbor a praktickou část. V teoretické části se zabývá teoretickými poznatky o všech použitých prvcích v modelu stanice. V praktické části se zabývá realizací elektrického zapojení stanice, jejím propojením s řídícím automatem, návrhem matematického modelu, simulací a návrhem regulátoru.
Aplikace pro analýzu parametrů McRuerových modelů
Pohorský, Ondřej ; Mihálik, Ondrej (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje zejména návrhu a způsobu implementace aplikace pro automatickou analýzu parametrů McRuerových modelů. Obsahem práce je také vysvětlení jednotlivých McRuerových modelů vycházejících z teorie Crossover law. Další součástí je popis rozšiřujícího modulu Matlabu System Identification Toolbox a způsoby, kterými lze z naměřených dat získat parametry modelu. V práci se lze také dočíst jakým způsobem jsou získávána data pro sestavování modelů člověka jako regulátoru. Aplikace je navržena ve vývojovém prostředí MATLAB App designer, které je v práci blíže popsáno.
McRuer Models for Human-Machine Systems
Čelko, Jakub ; Jirgl, Miroslav (oponent) ; Mihálik, Ondrej (vedoucí práce)
Bachelor’s thesis is focused on modelling of the human-machine systems using McRuer models, particularly systems formed by human operator and a steering wheel. The aim of the work is to design and measure the responses of the human operator in the regulation of different types of systems and different system forcing functions. Different steering wheel stiffness was also measured to find its influence on the speed and quality of the regulation. Results of this work are mathematical descriptions of the operator for the individual scenarios. The descriptions are expressed as transfer functions, with the operator being considered as linear time-invariant system.
Využití fuzzy logiky při modelování a hodnocení chování řidiče
Radvanský, Martin ; Mihálik, Ondrej (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Práce obsahuje zpracovanou rešerši matematického modelování se zaměřením na chování řidiče při řízení vozidla. V dalším textu je obsaženo základní statistické zpracování dat získaných ze simulátoru řízení vozidla pro celkem 38 řidičů. Následně jsou navrhnuty možné přístupy k využití fuzzy systémů pro modelování chování řidiče. Hlavní část práce je zaměřena na ověření tří hypotéz souvisejících s použitím fuzzy inferenčních systémů k modelování chování řidiče.
Hermiteova ortogonální báze a její využití pro získání spektra signálů
Mihálik, Ondrej ; Tůma, Martin (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Práca je zameraná na využitie Hermiteovych funkcií pre účely aproximácie signálov. Cieľom práce je preskúmať ich vlastnosti v časovej a vo frekvenčnej oblasti, konkrétne ich ortogonalitu, Fourierovu transformáciu, korene a asymptotické správanie pre vysoké rády. Ďalším predmetom práce je otázka voľby mierky týchto funkcií s cieľom minimalizovať kvadratickú chybu aproximácie signálov. Porovnáva niekoľko metód od rôznych autorov. Na záver sú navrhnuté algoritmy overené pri aproximácii jednoduchých signálov, aby bolo tieto metódy možné porovnať.
Čebyševova ortogonální báze a její využití pro získání spektra signálů
Ettl, Ondřej ; Jirgl, Miroslav (oponent) ; Mihálik, Ondrej (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na zjištění a ověření základních vlastností Čebyševových polynomů v Hilbertově prostoru. Mezi ně například patří jejich generování, váhová funkce, ortogonalita, rekurentní vztahy. Dalším cílem bylo zpracování signálu pomocí Čebyševovy transformace a zkoumání výsledného spektra. Nakonec se demonstrují dvě možnosti modelování frekvenčního spektra za pomoci Čebyševových polynomů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Mihálik, O.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.