Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh rekonstrukce střední části trupu letounu Z 143 náhradou za poloskořepinu
Zamazal, Jakub ; Mališ, Michal (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí střední části trupu letounu Z 143 z příhradové konstrukce na konstrukci poloskořepinovou. V práci je proveden koncepční návrh poloskořepinové střední části trupu, přičemž nosníky centroplánu jsou pevnostně dimenzovány a kontrolovány. V práci je proveden hmotnostní rozbor a výpočet centráží letounu s navrhovanou poloskořepinovou konstrukcí. V druhé půli práce je provedna studie možného konstrukčního řešení zatahovacího podvozku. Práce ukazuje, že použitím poloskořepinové konstrukce je možno ušetřit hmotnost letounu a tato konstrukce také otevírá možnosti v dalším vylepšování letounu Z 143. Tato práce tedy může sloužit jako studie proveditelnosti přestavby střední části trupu letounu Z 143.
Posouzení vlivu konstituční hypermobility na posturální stabilitu
Zadražilová, Tereza ; Smékal, David (vedoucí práce) ; Čakrt, Ondřej (oponent)
Diplomová práce " Posouzení vlivu konstituční hypermobility na posturální stabilitu" se zabývá problematikou konstituční hypermobility a vlivem kloubní instability na stabilizační mechanismy . Cílem výzkumu bylo zjistit, zda existuje rozdíl ve stabilizačních mechanismech u probandů s konstituční hypermobilitou a bez ní, a dále posoudit vliv mobilizačních technik na posturální stabilitu prostřednictvím vybraných testů vyšetřovaných na plošině Balance Master® System. Pro výzkum bylo vybráno 14 žen v rozmezí věku 20 - 28 let, 7 žen s konstituční hypermobilitou a 7 žen jako kontrolní skupina. Pro měření na plošině Balance Master® bylo vybráno 6 testů. Dva statické: modified Clinical Test of Sensory Interaction on Balance (mCTSIB), Unilateral Stance (US), a čtyři dynamické: Limits of Stability (LOS), Rhytmic weight shift (RWS), Step Up Over (SUO) a Forward Lunge (FL). Porovnávali jsme mediány výstupních hodnot jednotlivých testů. Předpokládali jsme, že probandi s KH budou mít signifikantně horší výsledky testů než skupina kontrolní. Dále jsme očekávali, že v důsledku mobilizací dojde u skupiny s KH k porušení stability na základě zrušení kompenzačních, tedy ochranných blokád, ve srovnání s KS. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Měření polohy těžiště motocyklu
Vaněček, Michal ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám měřením polohy těžiště motocyklu. V první části práce je vytyčena legislativou týkající se rozdělení motocyklů následované jejich typovým dělením. Zmiňuji zde i obecné způsoby měření těžiště. Ty jsou aplikovány na danou problematiku motorových vozidel. Je vybrán jeden způsob měření polohy těžiště, který je použit pro praktické měření těžiště motocyklu. V praktické části jsou váženy různé typy motocyklů s různým obsazením posádkou motocyklu. Tyto hodnoty jsou zpracovány a následně vypočteny výsledné polohy těžiště u jednotlivých motocyklů. Hodnoty polohy těžiště zjištěné experimentem jsou porovnávány s programem pro analýzu silničních nehod a zjišťována jejich rovnost s tímto programem. V poslední kapitole probíhá vyhodnocení jednotlivých poloh těžiště motocyklů a vliv změny v důsledku obsazení motocyklu.
Měření hmotnostních parametrů vozidel
Rücker, Jan ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se v první části zabývá metodami zjišťování hmotnostních parametrů vozidel, polohou těžiště a měřením momentu setrvačnosti. Ve druhé části se zaměřuje na měření polohy těžiště u vybrané skupiny vozidel Škoda a jejich porovnání mezi jednotlivými vozidly a srovnáním polohy těžiště, které jsou zadané v simulačních programech PC Crash a Virtual Crash.
Zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Toman, Josef ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. V první části je vytvořen stručný přehled metod, sloužících k měření těžiště a momentů setrvačnosti vozidel. Dále jsou navrženy a analyzovány dvě metody dynamického měření výšky těžiště vozidel. Je uvedena analýza chyb navržených metod, výsledky provedených měření a návrh konstrukčních úprav zařízení pro měření momentů setrvačnosti umožňující jeho využití pro měření výšky těžiště vozidel. Některé konstrukční části jsou následně ověřeny analýzou napjatosti.
Návrh zařízení pro měření tenzoru setrvačnosti vozidla
Lanči, Jaroslav ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je konstrukční návrh zařízení umožňující měřit momenty setrvačnosti motorového vozidla kolem několika různoběžných os. Poté byl vytvořen trojrozměrný model navrženého zařízení v programu Pro/ENGINEER. Analýza napjatosti vybraných součástí byla provedena pomocí metody konečných prvků (MKP) v programu ANSYS.
Měření setrvačných charakteristik těles pro účely matematického modelování dynamiky vozidel
Dvořák, Karel ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem metody, kterou lze měřit u součástí podvozků automobilů důležité mechanické veličiny -- souřadnice polohy těžiště a tenzor momentů setrvačnosti, a to v případě, kdy inženýr nemá k dispozici počítačový model dané součásti. Práce problém rozděluje do několika dílčích podproblémů, přičemž u každého je navržen postup, jak jej lze s dostatečnou přesností a zároveň s přijatelnou náročností vyřešit. Byly zhotoveny potřebné pomůcky a bylo provedeno měření součástí. V závěru jsou porovnány změřené hodnoty s teoretickými a je odhadnuta přesnost, které lze touto metodou měření docílit.
Porovnání parametrů pro stanovení srdeční asynchronie z vysokofrekvenčního signálu elektrokardiogramu
Jančová, Ivana ; Viščor,, Ivo (oponent) ; Jurák, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou vysokofrekvenčního EKG, konkrétně parametry pro stanovení srdeční asynchronie z amplitudových obálek ultravysokofrekvenčního EKG. V teoretické části práce je popsáno konvenční a vysokofrekvenční EKG, způsob jejich snímání a parametry získaného záznamu. Dále je popsán převodní systém srdeční a jeho blokády. Na tuto problematiku navazují kapitoly o srdeční asynchronii a její léčbě pomocí biventrikulárního kardiostimulátoru – resynchronizační terapie. Kapitola o resynchronizační terapii zahrnuje popis metod používaných pro indikaci k terapii na základě konvenčního i vysokofrekvenčního EKG. V praktické části práce jsou navrženy nové parametry pro stanovení srdeční asynchronie z vysokofrekvenčního EKG, naprogramována jejich detekce v prostředí MATLAB a popsána její realizace. V poslední části práci je popsáno statistické vyhodnocení dat a je rozhodnuto o vhodnosti použití navržených parametrů.
Konvenční a adaptivní metody nastavení parametrů regulátoru pro řízení letové výšky letadla s pohyblivou pozicí těžiště v prostředí MATLAB - Simulink
Náglová, Katarína ; Burlak, Vladimír (oponent) ; Pivoňka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na riadenie výšky letu lietadla v prípade zmeny polohy ťažiska počas letu. V teoretickej časti sú popísané základy aerodynamiky, ktoré sú nevyhnutné pre pochopenie správania sa lietadla a možností jeho ovládania. Ďalej sú uvedené základné matematické rovnice, ktoré boli podkladom pre spracovanie modelu nelineárneho lietadla. V druhej polovici teoretickej časti sú spomenuté základy stavovej teórie a stability systémov. Na túto časť nadväzujú možnosti využitia niektorých z adaptívnych či konvenčných metód pre nastavenie parametrov regulátora. V praktickej časti sú uvedené postupy návrhov jednotlivých parametrov regulátora pre udržanie letových veličín - autopilotov. Základným krokom je schopnosť systému určiť aktuálnu polohu ťažiska a na základe tejto informácie prispôsobiť konštanty vybraného regulátoru pre udržanie konštantnej letovej výšky. Takto navrhnutý systém riadenia v prípade zmeny polohy ťažiska počas letu je otestovaný na nelineárnom modeli, ktorý lepšie reprezentuje skutočné podmienky.
Postupy pro nakládání a vyvažování letadel
Tomanová, Veronika Anna ; Obuch, Matej (oponent) ; Veselý, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce “Postupy při nakládání a vyvažování letadel“, pojednává o vyvážení letadla z hlediska výpočtu těžiště a možných výpočetních postupů. Seznamuje s jednotlivými hmotnostmi a s předletovou dokumentací, která je důležitá pro správné naložení a vyvážení letadla. V práci je uvedeno krátké shrnutí požadavků letecké společnosti Ryanair, tykající se především dokumentace a vyvážení. Závěr obsahuje porovnání manuálního a elektronického Loadsheetu z hlediska vyvážení pro letadlo typu Boeing 737-800.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.