|
Návrh rekonstrukce střední části trupu letounu Z 143 náhradou za poloskořepinu
Zamazal, Jakub ; Mališ, Michal (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí střední části trupu letounu Z 143 z příhradové konstrukce na konstrukci poloskořepinovou. V práci je proveden koncepční návrh poloskořepinové střední části trupu, přičemž nosníky centroplánu jsou pevnostně dimenzovány a kontrolovány. V práci je proveden hmotnostní rozbor a výpočet centráží letounu s navrhovanou poloskořepinovou konstrukcí. V druhé půli práce je provedna studie možného konstrukčního řešení zatahovacího podvozku. Práce ukazuje, že použitím poloskořepinové konstrukce je možno ušetřit hmotnost letounu a tato konstrukce také otevírá možnosti v dalším vylepšování letounu Z 143. Tato práce tedy může sloužit jako studie proveditelnosti přestavby střední části trupu letounu Z 143.
|
|
Posouzení vlivu konstituční hypermobility na posturální stabilitu
Zadražilová, Tereza ; Smékal, David (vedoucí práce) ; Čakrt, Ondřej (oponent)
Diplomová práce " Posouzení vlivu konstituční hypermobility na posturální stabilitu" se zabývá problematikou konstituční hypermobility a vlivem kloubní instability na stabilizační mechanismy . Cílem výzkumu bylo zjistit, zda existuje rozdíl ve stabilizačních mechanismech u probandů s konstituční hypermobilitou a bez ní, a dále posoudit vliv mobilizačních technik na posturální stabilitu prostřednictvím vybraných testů vyšetřovaných na plošině Balance Master® System. Pro výzkum bylo vybráno 14 žen v rozmezí věku 20 - 28 let, 7 žen s konstituční hypermobilitou a 7 žen jako kontrolní skupina. Pro měření na plošině Balance Master® bylo vybráno 6 testů. Dva statické: modified Clinical Test of Sensory Interaction on Balance (mCTSIB), Unilateral Stance (US), a čtyři dynamické: Limits of Stability (LOS), Rhytmic weight shift (RWS), Step Up Over (SUO) a Forward Lunge (FL). Porovnávali jsme mediány výstupních hodnot jednotlivých testů. Předpokládali jsme, že probandi s KH budou mít signifikantně horší výsledky testů než skupina kontrolní. Dále jsme očekávali, že v důsledku mobilizací dojde u skupiny s KH k porušení stability na základě zrušení kompenzačních, tedy ochranných blokád, ve srovnání s KS. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Měření polohy těžiště motocyklu
Vaněček, Michal ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám měřením polohy těžiště motocyklu. V první části práce je vytyčena legislativou týkající se rozdělení motocyklů následované jejich typovým dělením. Zmiňuji zde i obecné způsoby měření těžiště. Ty jsou aplikovány na danou problematiku motorových vozidel. Je vybrán jeden způsob měření polohy těžiště, který je použit pro praktické měření těžiště motocyklu. V praktické části jsou váženy různé typy motocyklů s různým obsazením posádkou motocyklu. Tyto hodnoty jsou zpracovány a následně vypočteny výsledné polohy těžiště u jednotlivých motocyklů. Hodnoty polohy těžiště zjištěné experimentem jsou porovnávány s programem pro analýzu silničních nehod a zjišťována jejich rovnost s tímto programem. V poslední kapitole probíhá vyhodnocení jednotlivých poloh těžiště motocyklů a vliv změny v důsledku obsazení motocyklu.
|
|
Měření hmotnostních parametrů vozidel
Rücker, Jan ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se v první části zabývá metodami zjišťování hmotnostních parametrů vozidel, polohou těžiště a měřením momentu setrvačnosti. Ve druhé části se zaměřuje na měření polohy těžiště u vybrané skupiny vozidel Škoda a jejich porovnání mezi jednotlivými vozidly a srovnáním polohy těžiště, které jsou zadané v simulačních programech PC Crash a Virtual Crash.
|
|
Zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Toman, Josef ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. V první části je vytvořen stručný přehled metod, sloužících k měření těžiště a momentů setrvačnosti vozidel. Dále jsou navrženy a analyzovány dvě metody dynamického měření výšky těžiště vozidel. Je uvedena analýza chyb navržených metod, výsledky provedených měření a návrh konstrukčních úprav zařízení pro měření momentů setrvačnosti umožňující jeho využití pro měření výšky těžiště vozidel. Některé konstrukční části jsou následně ověřeny analýzou napjatosti.
|
| |
|
Měření setrvačných charakteristik těles pro účely matematického modelování dynamiky vozidel
Dvořák, Karel ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem metody, kterou lze měřit u součástí podvozků automobilů důležité mechanické veličiny -- souřadnice polohy těžiště a tenzor momentů setrvačnosti, a to v případě, kdy inženýr nemá k dispozici počítačový model dané součásti. Práce problém rozděluje do několika dílčích podproblémů, přičemž u každého je navržen postup, jak jej lze s dostatečnou přesností a zároveň s přijatelnou náročností vyřešit. Byly zhotoveny potřebné pomůcky a bylo provedeno měření součástí. V závěru jsou porovnány změřené hodnoty s teoretickými a je odhadnuta přesnost, které lze touto metodou měření docílit.
|
|
Porovnání parametrů pro stanovení srdeční asynchronie z vysokofrekvenčního signálu elektrokardiogramu
Jančová, Ivana ; Viščor,, Ivo (oponent) ; Jurák, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou vysokofrekvenčního EKG, konkrétně parametry pro stanovení srdeční asynchronie z amplitudových obálek ultravysokofrekvenčního EKG. V teoretické části práce je popsáno konvenční a vysokofrekvenční EKG, způsob jejich snímání a parametry získaného záznamu. Dále je popsán převodní systém srdeční a jeho blokády. Na tuto problematiku navazují kapitoly o srdeční asynchronii a její léčbě pomocí biventrikulárního kardiostimulátoru – resynchronizační terapie. Kapitola o resynchronizační terapii zahrnuje popis metod používaných pro indikaci k terapii na základě konvenčního i vysokofrekvenčního EKG. V praktické části práce jsou navrženy nové parametry pro stanovení srdeční asynchronie z vysokofrekvenčního EKG, naprogramována jejich detekce v prostředí MATLAB a popsána její realizace. V poslední části práci je popsáno statistické vyhodnocení dat a je rozhodnuto o vhodnosti použití navržených parametrů.
|
|
Konvenční a adaptivní metody nastavení parametrů regulátoru pro řízení letové výšky letadla s pohyblivou pozicí těžiště v prostředí MATLAB - Simulink
Náglová, Katarína ; Burlak, Vladimír (oponent) ; Pivoňka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na riadenie výšky letu lietadla v prípade zmeny polohy ťažiska počas letu. V teoretickej časti sú popísané základy aerodynamiky, ktoré sú nevyhnutné pre pochopenie správania sa lietadla a možností jeho ovládania. Ďalej sú uvedené základné matematické rovnice, ktoré boli podkladom pre spracovanie modelu nelineárneho lietadla. V druhej polovici teoretickej časti sú spomenuté základy stavovej teórie a stability systémov. Na túto časť nadväzujú možnosti využitia niektorých z adaptívnych či konvenčných metód pre nastavenie parametrov regulátora. V praktickej časti sú uvedené postupy návrhov jednotlivých parametrov regulátora pre udržanie letových veličín - autopilotov. Základným krokom je schopnosť systému určiť aktuálnu polohu ťažiska a na základe tejto informácie prispôsobiť konštanty vybraného regulátoru pre udržanie konštantnej letovej výšky. Takto navrhnutý systém riadenia v prípade zmeny polohy ťažiska počas letu je otestovaný na nelineárnom modeli, ktorý lepšie reprezentuje skutočné podmienky.
|
|
Postupy pro nakládání a vyvažování letadel
Tomanová, Veronika Anna ; Obuch, Matej (oponent) ; Veselý, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce “Postupy při nakládání a vyvažování letadel“, pojednává o vyvážení letadla z hlediska výpočtu těžiště a možných výpočetních postupů. Seznamuje s jednotlivými hmotnostmi a s předletovou dokumentací, která je důležitá pro správné naložení a vyvážení letadla. V práci je uvedeno krátké shrnutí požadavků letecké společnosti Ryanair, tykající se především dokumentace a vyvážení. Závěr obsahuje porovnání manuálního a elektronického Loadsheetu z hlediska vyvážení pro letadlo typu Boeing 737-800.
|