| |
|
Tvorba cen vody
Janišová, Marie ; Pavláková Dočekalová, Marie (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Záměrem diplomové práce je posouzení, zda je ekonomicky výhodné při tvorbě cen vody využít prvky cenové diferenciace. V první části práce je teoretické ukotvení tématu, v další části jsou uvedeny informace o trhu, o nákladech výroby a distribuce vody, o tvorbě cen vodného a přiměřeného zisku. Je zde popsána současná situace na trhu včetně právních předpisů souvisejících s danou problematikou. V poslední části práce jsou vlastní návrhy řešení tvorby cen.
|
| |
|
Tvorba cen vody
Janišová, Marie ; Pavláková Dočekalová, Marie (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Záměrem diplomové práce je posouzení, zda je ekonomicky výhodné při tvorbě cen vody využít prvky cenové diferenciace. V první části práce je teoretické ukotvení tématu, v další části jsou uvedeny informace o trhu, o nákladech výroby a distribuce vody, o tvorbě cen vodného a přiměřeného zisku. Je zde popsána současná situace na trhu včetně právních předpisů souvisejících s danou problematikou. V poslední části práce jsou vlastní návrhy řešení tvorby cen.
|
|
Možnosti a bariéry uplatňování yield managementu ve vybraném hotelu
Semrádová, Michaela ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent)
Práce pojednává o teorii yield managementu jako o efektivní metodě dosahování cílů podniku cestovního ruchu a následně představuje jeho aplikaci na příkladu konkrétního hotelu. Po zhodnocení současných technik yield managementu využívaných v tomto ubytovacím zažízení jsou navržena řešení, jak lze zvýšit příjmy pomocí technik yield managementu - především cenové diferenciace, překnihování a segmentace poptávky.
|
|
Cena zájezdu a její diferenciace
Biláková, Daniela ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnání teoretických přístupů k tvorbě ceny zájezdu a k její diferenciaci se situací na českém trhu. První kapitola vycházející z odborné literatury vymezuje základní pojmy, zabývá se metodami stanovení ceny zájezdu a zmiňuje důležitost její diferenciace podle různých kritérií. Praktická část práce přibližuje marketingovou strategii a diskriminační cenovou politiku konkrétní české cestovní kanceláře i faktory ovlivňující konečnou cenu jejích zájezdů. V poslední kapitole je zhodnocena prováděná cenová diferenciace a doporučeno zavedení věrnostního programu.
|
|
Analýza prodejní politiky vybrané autorizované firmy v podmínkách mezinárodního obchodování
HAUSEROVÁ, Marcela
Bakalářská práce má za úkol zanalyzovat atuální stav prodejní politiky vybrané autorizované firmy v podmínkách mezinárodního obchodování a nalézt konkrétní kroky k rozšíření prodeje specializovaného maloobchodu do zahraničí. V rámci situační analýzy byla vyhodnocena nejvýhodnější alternativa pro firmu -strategie rozvoje trhu. Sledovaná firma má dominantní postavení na celosvětovém trhu v oblasti prodeje malé lesní a zahradní mechanizace. Jejím cílem je udržení pozice leadra na mezinárodním trhu a snaha získávat nové trhy v dalších zeměpisných oblastech s možností vytvářet nepřímou obchodní metodou siť specializovaných maloobchodních prodejen. Firma je nucena neustále investovat do vývoje a výzkumu svých produktů, věnovat se masivní celosvětové kampani a snižovat náklady či docilovat úspory z rozsahu zřizováním montážních závodů v zemích s levnější pracovní silou formou afilace.
|