Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Canisterapie ( Zooterapie) ve speciálních vzdělávacích zařízeních
Kučerová, Libuše ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na canisterapii jako možnou terapeutickou metodu, využívající působení zvířete na zdraví člověka, a její použití v praxi. Cílem práce je ověřit v praxi, zda jsou dispozice některých plemen psů pro tuto metodu lépe využitelné. Zaměřuje se na výběr vhodného psa, s ohledem na jeho pohlaví, stáří a charakter. Teoretická část rešeršně zpracovává formy, metody, způsoby a zásady canisterapie. Zaměřuje se na jejich využití v Domovech pro seniory a v Ústavech sociální péče. Část je věnována výběru a přípravě vhodného psa a jeho využití ve zdravotně sociální oblasti. Praktická část ověřuje vhodnost různých plemen pro jednotlivé metody canisterapie. Pro výzkum je použita metoda dotazníku a pozorování. Analýzou odpovědí na jednoduché otázky byly vyvozeny závěry, které jsou dále zpracovány do přehledných grafů. Převážná většina výsledků se shoduje s názory odborníků, například že není rozhodující plemeno psa, ale jeho charakterové vlastnosti a pozitivní vztah k lidem. K novým poznatkům patří zjištění, že stáří psa není rozhodující pro terapii a záleží především na aktuálním fyzickém a psychickém stavu zvířete.
Pedagogická příprava canisterapeutů a edukační možnosti canisterapie
Korbelová, Šárka ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pedagogickou přípravou canisterapeutů a edukačními možnostmi canisterapie. Dále se zaměřuje na legislativní ukotvení canisterapie v České republice, popisuje využívané canisterapeutické metody a podrobněji popisuje využití canisterapie u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, kde pes působí jako pozitivní činitel terapie. V tématu pedagogická příprava canisterapeutů práce rozebírá nejednotnost přípravy terapeutů v rámci odlišnosti jednotlivých organizací v ČR a poukazuje na přijatelný koncept přípravy převzatý od mezinárodní organizace. V rámci edukačních možností canisterapie se práce zabývá především využití metod AAE při canisterapeutických programech realizovaných ve školách. V závěru se práce věnuje organizacím, které se canisterapií zabývají.
Canisterapie ( Zooterapie) ve speciálních vzdělávacích zařízeních
Kučerová, Libuše ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na canisterapii jako možnou terapeutickou metodu, využívající působení zvířete na zdraví člověka, a její použití v praxi. Cílem práce je ověřit v praxi, zda jsou dispozice některých plemen psů pro tuto metodu lépe využitelné. Zaměřuje se na výběr vhodného psa, s ohledem na jeho pohlaví, stáří a charakter. Teoretická část rešeršně zpracovává formy, metody, způsoby a zásady canisterapie. Zaměřuje se na jejich využití v Domovech pro seniory a v Ústavech sociální péče. Část je věnována výběru a přípravě vhodného psa a jeho využití ve zdravotně sociální oblasti. Praktická část ověřuje vhodnost různých plemen pro jednotlivé metody canisterapie. Pro výzkum je použita metoda dotazníku a pozorování. Analýzou odpovědí na jednoduché otázky byly vyvozeny závěry, které jsou dále zpracovány do přehledných grafů. Převážná většina výsledků se shoduje s názory odborníků, například že není rozhodující plemeno psa, ale jeho charakterové vlastnosti a pozitivní vztah k lidem. K novým poznatkům patří zjištění, že stáří psa není rozhodující pro terapii a záleží především na aktuálním fyzickém a psychickém stavu zvířete.
Spolupráce canisterapeutického týmu s multidisciplinárním týmem v centru Arpida v Českých Budějovicích
FRAŇKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá spoluprací mezi canisterapeutickým a multidisciplinárním týmem v Arpidě, centru pro rehabilitaci osob se zdravotním postižením, z. ú. (centrum Arpida). Zooterapie a přednostně canisterapie se stává nedílnou součástí terapií v různých zařízeních sociálních služeb, můžeme ji spatřovat jako součást výuky ve školských zařízeních, a dokonce i v zařízeních zdravotnických. Z mnohých výzkumů vyplývá, že canisterapie je podpůrná metoda používaná pro rehabilitaci lidí, která je založena na interakcích mezi člověkem a psem, nelze však ani opomenout její celkový vliv na kvalitu života. Od počátku cíleného používání živého zvířete v rámci terapie získali odborníci mnoho zkušeností, avšak stále je na poli canisterapie spatřován nedostatek v propojení služeb, ale i ve spolupráci s dalšími odborníky orientovanými na rehabilitaci lidí. Autorka se v teoretické části diplomové práce zabývá popisem nejdůležitějších částí ze zooterapie a canisterapie. Nastiňuje historické počátky terapie za pomoci zvířat, rozepisuje její dělení, metody a využívané formy. V následující kapitole se věnuje canisterapii. Popisuje začátky canisterapie na území České republiky. Zde jsou také nastíněny podmínky pro praktikování odborné canisterapie. V další kapitole jsou popsány cíle canisterapie. Jelikož autorka spatřuje důležitost v propojení terapie za pomoci psa s dalšími terapiemi, v následujících kapitolách se věnuje koordinované rehabilitaci, jejím prostředkům a také členům multidisciplinárního týmu.V práci je zmíněn také koncept kruhové péče, který je v koordinaci služeb využíván. Jako nadstavba kruhové péče je zde na vrchol řazen sociální pracovník, který hájí zájmy klienta. Jedna z kapitol se také věnuje tématu kvality života. Poslední kapitola teoretické části se věnuje krátkému popsání centra Arpida, multidisciplinárnímu týmu a také canisterapeutickým týmům, které do centra Arpida docházejí. Diplomová práce pokračuje praktickou částí, kde autorka popisuje cíl práce, výzkumné otázky a metodiku výzkumu. Cílem diplomové práce bylo zjištění míry spolupráce mezi canisterapeutickým a multidisciplinárním týmem v centru Arpida. Pro potřeby výzkumu byla do diplomové práce zvolena kvalitativní strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumným souborem se stali odborníci z multidisciplinárního týmu v centru Arpida a rodiče klientů, ke kterým pravidelně dochází canisterapeut. Z řad odborníků se jednalo o ergoterapeuta, fyzioterapeuty a speciální pedagogy. Byly stanoveny dvě hlavní výzkumné otázky: HVO1: V péči jakých odborníků z multidisciplinárního týmu je klient využívající canisterapii? HVO2: Předchází či navazuje na canisterapii jejich odborná aktivita? Rozhovory byly nahrávány na diktafon a poté přepsány do písemné podoby. Výsledky jsou zpracovány formou otevřeného kódování, kde autorka stanovila kategorie. Výsledky výzkumu jsou rozřazeny do kapitol podle kategorií, které vyplynuly z otevřeného kódování. Z výsledků je patrné že spolupráce mezi multidisciplinárním a canisterapeutickým týmem není. Díky otevřenosti informantů a jejich odpovědím autorka zjistila, že spolupráce mezi těmito odborníky možná je. Z rozhovorů vyplynuly oblasti, kde by spolupráce mohla započít a také s jakými odborníky by byla nejlepší. Výsledky jsou doplněny o tabulky, které kategorie zpřehledňují a také o SWOT analýzu. Autorka na závěr diskuze aplikovala své znalosti z praktikování odborné canisterapie a navrhla doporučení pro praxi a spolupráci v oblastech fyzioterapie a ergoterapie. Z výsledků výzkumu je velmi dobře patrné, že spolupráce možná je, a proto by autorka chtěla práci doporučit multidisciplinárnímu týmu a rodičům klientů, ke kterým canisterapeut pravidelně dochází. Diplomová práce by mohla posloužit jako inspirace pro canisterapeuty, kteří spolupracují s jinými odborníky a chtějí povýšit svou dobrovolnickou činnost na platnou terapeutickou či rehabilitační metodu.
Vliv canisterapie na klienta s poruchami chování a sociální vztahů
PILÁTOVÁ, Kateřina
Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit vliv canisterapie na klienty s poruchami chování a sociálních vztahů, a to zejména v oblasti chování, sociálních vztahů, a dále v přístupu a vztahu k živému tvoru. V teoretické části diplomové práce podává autorka ucelený přehled terminologie v oblasti zooterapie a canisterapie, včetně vymezení náležitostí její praktické realizace, a dále definuje problematiku dětí a dospívajících s poruchami chování a sociálních vztahů. Cílem praktické části bylo především vytvoření mnohopřípadové studie na základě zhodnocení dat získaných kvalitativními technikami. Mnohopřípadová studie předkládá hloubkový popis tří případů, detailně popisuje jednotlivé techniky využité v rámci canisterapie, způsob práce a průběh canisterapeutického procesu u dětí a dospívajících s poruchami chování a sociálních vztahů. Data získaná výzkumem prokázala v různých oblastech pozitivní vliv canisterapie, respektive metody AAT na sledovanou skupinu klientů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.