Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dramatická výchova a její místo ve školních vzdělávacích programech na 1. stupni základních škol ve Šluknovském výběžku
Válková, Jana ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zjistit, jakým způsobem je reflektována dramatická výchova na 1. stupni základních škol ve Šluknovském výběžku. Konkrétně se zaměřuji na to, jak je dramatická výchova zařazována do školních vzdělávacích programů, zda jsou využívány metody a principy dramatické výchovy v povinných předmětech za účelem rozvoje klíčových kompetencí a jak se dramatická výchova uplatňuje v rámci naplňování mezipředmětových vztahů a průřezových témat. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a empirické. Cílem teoretické části práce je seznámit čtenáře s vývojem vzdělávacího kurikula v České republice, základními pojmy a principy dramatické výchovy. V empirické části práce jsou uvedeny výsledky výzkumu. Výzkum byl realizován v rámci přípravy této práce. Cílem výzkumu bylo zmapovat, jakým způsobem jsou principy dramatické výchovy reflektovány na 1. stupni základních škol ve Šluknovském výběžku. Součástí příloh je prezentován návrh lekce dramatické výchovy pro hodinu prvouky. Cílem bylo ukázat, že je možné prvky dramatické výchovy implementovat do výuky povinných předmětů. KLÍČOVÁ SLOVA dramatická výchova, metody dramatické výchovy, cíle dramatické výchovy, školní vzdělávací program, klíčové kompetence, osobnostní a sociální výchova, Rámcový vzdělávací plán pro základní vzdělávání
Dramatická výchova ve školním zařízení - školní družině
ŠILHOVÁ, Iveta
Hlavním tématem této práce je dramatická výchova ve školní družině. V první kapitole se zabývám úvodem do dramatické výchovy. Tedy definicí a historií dramatické výchovy. Druhá kapitola popisuje současné cíle, metody a principy dramatické výchovy. V třetí kapitole práce seznamuje s osobností pedagoga a s jeho řídící rolí v dramatické výchově. Čtvrtá kapitola popisuje využití dramatické výchovy ve školní družině, školní družinu jako takovou, výběr cvičení a her, projekty ve školní družině a reflexí dramatické výchovy. V páté kapitole jsem všechny tyto poznatky aplikovala v praktické části práce na vlastním projektu ve školní družině ve Starém Plzenci.
Rozvoj vztahů mezi dětmi v mateřské škole metodami dramatické výchovy
OUPICOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj vztahů mezi dětmi v mateřské škole užitím metod dramatické výchovy. Zkoumá, zdali dramatická výchova a její metody mohou přispět a pomoci k rozvoji pozitivních vztahů mezi dětmi. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu emoce a s nimi související pojmy, problematiku agresivity a charakteristiku dramatické výchovy. Obsahem praktické části je rozbor činností při práci s dětmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.