Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lávka přes Labe
Krč, Rostislav ; Romportl, Tomáš (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem předpjaté betonové lávky převádějící stezku pro pěší a cyklisty přes řeku Labe u města Čelákovice. Byly analyzovány tři varianty a pro další výpočet byla vybrána zavěšená konstrukce o třech polích, jejíž mostovka je tvořena komorovým průřezem zavěšeným v ose na jednu řadu závěsů. Zavěšení konstrukce je na dvojici betonových pylonů tvaru písmene ‘A‘. Tato varianta byla dále analyzována v programovém prostředí SCIA Engineer a posouzena na mezní stavy použitelnosti a únosnosti podle platných evropských norem (Eurokódů). Bylo posouzeno globální chování konstrukce, montážní stavy, lokální porušení průřezu mostovky, pylony a závěsy. Posudky byly prováděny v programu IDEA StatiCa a byly kombinovány s ručními výpočty. Nakonec byla rovněž analyzována dynamická odezva lávky, kdy byly zjištěny vlastní tvary a frekvence a analyzována odezva na harmonické buzení. Součástí práce je výkresová dokumentace, stavební postup a vizualizace zvolené varianty.
Vícepolová mostní konstrukce
Necid, Miloš ; Brtáň, Stanislav (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
V Diplomové práci se zabývám dálničním mostem poblíž Velkého Meziříčí. Dálniční most překonává údolí dlouhé 360 m a vysoké 36 m. Pro každý směr je vybudovaná samostatná nosná konstrukce. Každá z nosných konstrukcí převádí tři pruhy silniční dopravy. Výpočet vnitřních sil provádím ručně i v programu Scia Engineer. Součást Diplomové práce jsou přehledné výkresy, výkresy znázorňující postupnou výstavbu, schéma předpínací a betonářské výztuže
Portálový kontejnerový jeřáb
Švub, Pavel ; Malášek, Jiří (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem nosné konstrukce a pojezdového ústrojí kolejového portálového jeřábu pro manipulaci s kontejnery na kontejnerových překladištích. Práce obsahuje výpočet zatížení působících na jeřáb, návrh a kontrolu jednotlivých částí nosného rámu a návrh pojezdového ústrojí včetně jeho pohonu. Jedním z výstupů této práce je přiložená výkresová dokumentace.
Návrh dvounosníkového jeřábového mostu 50 t
Matěja, Josef ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem dvounosníkového jeřábového mostu o nosnosti 50 tun. Postup je rozdělen celkem do osmi částí. První z nich obsahuje předběžný návrh celé konstrukce a návrh hlavních parametrů. Druhá část obsahuje výpočet předběžného zatížení nosníku, určení jeho hlavních rozměrů a výpočet maximálního ohybového momentu. Další části zahrnují výpočty a konstrukční řešení jednotlivých hlavních částí a příslušenství jako jsou jeřábový nosník, příčník, kola, kolejnice, pohon a brzda. Bakalářská práce je zpracována s použitím příslušné odborné literatury a norem, které obsahují postupy a doporučení pro výpočet a konstrukci jeřábových mostů.
Spojitá betonová mostní konstrukce
Zemánek, Tomáš ; Lerch, David (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na řešení silničního mostu, situovaného mezi obcemi Roudno a Razová přes vodní nádrž Slezská Harta. Před návrhem byly vytvořeny a porovnány 3 studie. Zvolená varianta je spojitý komorový nosník s šikmými stěnami, dodatečně předpjatý kabely se soudržností. Nosník celkové délky 148,0 m a šířky 13,6 m má tři pole. Výška nosníku je 3,3 m. Je zpracován podrobný statický výpočet, včetně posouzení konstrukce na mezní stavy, návrh předpětí a ověření návrhu pomocí časové analýzy. Návrh a posudky dočasných i trvalých návrhových situací jsou prováděny podle platných norem a předpisů. Součástí diplomové práce je výkresová dokumentace a vizualizace.
Půdorysně zakřivená lávka pro pěší
Lachová, Alžběta ; Jurík,, Michal (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je vypracování studie půdorysně zakřivené lávky vedoucí přes řeku Svratku. Byly vytvořeny dvě varianty, z nichž k následnému vymodelování a posouzení byla vybrána zavěšená konstrukce. Lávka je tvořena monolitickou mostovkou z předpjatého betonu. Příčný řez mostovky je navržen jako nesymetrický komorový nosník, zavěšený na jedné straně na pylonu. Pylon se nachází na vnitřní straně mostovky na spojnici vrcholu a středu kružnice a je kotven závěsy do podloží.
Continuous box girder bridge
Hajnoš, Mário ; Páleník, Petr (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
The topic of this thesis is detailed design of supporting structure of continous box girder bridge across a deep valley called Lazný creek. The bridge have to pass the second class road with category S 9,5. The design is processed by two options. The chosen option is designed as a girder with five spans 44,8 m + 55 m + 55 m + 55 m +44,8 m. Total length of bridge is 268,57 m, the main girder is gradually cast into the formwork suspended on a special ceiling scaffolding. The axis of the bridge is in a plan straight with the constant transversal slope 2,5 %. The thesis contains six models in software SCIA ENGINEER. Part of the work is situated on time depended analysis with construction phases. Assesment of ultimate limit states and serviceability limit states were done by hand according to the valid standards and regulations. Structural analysis, drawing documentation and vizualization are parts of this work.
Portálový kontejnerový jeřáb
Švub, Pavel ; Malášek, Jiří (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem nosné konstrukce a pojezdového ústrojí kolejového portálového jeřábu pro manipulaci s kontejnery na kontejnerových překladištích. Práce obsahuje výpočet zatížení působících na jeřáb, návrh a kontrolu jednotlivých částí nosného rámu a návrh pojezdového ústrojí včetně jeho pohonu. Jedním z výstupů této práce je přiložená výkresová dokumentace.
Komorový most
Vostal, Lukáš ; Pecha, Jakub (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Zadáním této diplomové práce je návrh předpjaté komorové mostní konstrukce o více polích. Jsou navrženy dvě varianty řešení a pro detailnější zpracování byla vybrána varianta komorového mostu. Délka nosné konstrukce je 212 m, nejdelší pole má 60 m. Výpočet účinků zatížení je proveden počítačovým softwarem Scia Engineer 19.1. Výkresová část je zpracována pomocí počítačového softwaru Allplan Engineering 2021. Součástí práce je výkresová dokumentace, znázornění postupu výstavby, vizualizace a statický výpočet. Návrh a posouzení byly provedeny dle aktuálně platných evropských norem.
Předpjatý most na rychlostní komunikaci
Juřenčáková, Jana ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem silničního mostu na rychlostní komunikaci přes ploché údolí Vsetínské Bečvy mezi městy Valašské Meziříčí a Vsetín. Pro každý směr komunikace je vybudována samostatná nosná konstrukce, pro práci je uvažována pouze pravá nosná konstrukce s větší šířkou nosné konstrukce. Ze dvou vypracovaných variant je vybrána varianta dodatečně předpjatého jednokomorového nosníku o třech polích s rozpětími 48,0 + 65,0 + 48,0 m. Pro vybranou variantu jednokomorového nosníku byly dále vypracovány dvě varianty výstavby mostu. Výsledná varianta je posouzena podle mezních stavů včetně zohlednění vlivu výstavby na jeho návrh. Statický model nosné konstrukce je proveden jako prutový a deskostěnový. Je zpracován statický výpočet, přehledná výkresová dokumentace a vizualizace mostu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.