Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém identifikace vlaků ve výhybkách pomocí pokročilých metod strojového učení
Krč, Rostislav ; Vorel,, Jan (oponent) ; Plášek, Otto (oponent) ; Podroužek, Jan (vedoucí práce)
Tato disertační práce pojednává o možnostech automatického rozpoznání vlaků ve výhybkách na základě akcelerometrických dat. Byl zohledněn současný stav poznání včetně požadavků výzkumných projektů jako S-Code, In2Track a Výhybka 4.0. V provedených experimentech byly uvažovány různé architektury umělých neuronových sítí (ANN) a statisticky vyhodnoceny různé scénáře použití. Výsledná přesnost dosáhla 89.2 % pro konvoluční neuronovou síť (CNN), která byla vybrána jako vhodná základní architektura pro další experimenty. Projevila se vysoká schopnost zobecnění problému, jelikož modely natrénované na datech z jedné lokality byly schopné určit typ lokomotivy na jiné lokalitě. Další experimenty posuzovaly vliv filtrů a redukce šumu. Ukázalo se, že natrénované modely jsou vhodné pro aplikaci in-situ s ohledem na hardwarová omezení, neboť mají malé nároky na paměť a výpočetní výkon. Kvůli omezenému množství naměřených dat byla využita data z elektrické přenosové soustavy, což umožnilo další upřesnění navržené CNN architektury. Nejvyšší přesnosti pro klasifikaci časových řad je dosaženo pomocí hluboké vícevrstvé architektury s využitím regularizačních metod jako dropout nebo normalizace batche. Využití aktivační mapy tříd (CAM) napomohlo vysvětlení rozhodovacího procesu neuronové sítě. Prezentované výsledky prokázaly proveditelnost identifikace typů vlaků přímo ve výhybce. CNN byla zvolena jako optimální architektura pro tento úkol, vzhledem k vysoké přesnosti, schopnosti automatické filtrace a rozpoznání vzorů, což umožňuje využití end-to-end strategie. Vzhledem k nízkým výpočetním nárokům je navíc možné použití natrénovaných modelů přímo na výhybce. Byly rovněž formulovány požadavky na minimální množství dat a parametry senzorů. Tato disertační práce přispívá k porozumění problematiky identifikace typů vlaků a poskytuje pevné teoretické základy pro další výzkum.
Lávka přes Labe
Krč, Rostislav ; Romportl, Tomáš (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem předpjaté betonové lávky převádějící stezku pro pěší a cyklisty přes řeku Labe u města Čelákovice. Byly analyzovány tři varianty a pro další výpočet byla vybrána zavěšená konstrukce o třech polích, jejíž mostovka je tvořena komorovým průřezem zavěšeným v ose na jednu řadu závěsů. Zavěšení konstrukce je na dvojici betonových pylonů tvaru písmene ‘A‘. Tato varianta byla dále analyzována v programovém prostředí SCIA Engineer a posouzena na mezní stavy použitelnosti a únosnosti podle platných evropských norem (Eurokódů). Bylo posouzeno globální chování konstrukce, montážní stavy, lokální porušení průřezu mostovky, pylony a závěsy. Posudky byly prováděny v programu IDEA StatiCa a byly kombinovány s ručními výpočty. Nakonec byla rovněž analyzována dynamická odezva lávky, kdy byly zjištěny vlastní tvary a frekvence a analyzována odezva na harmonické buzení. Součástí práce je výkresová dokumentace, stavební postup a vizualizace zvolené varianty.
Předpjatý silniční most v obci Staré Město
Krč, Rostislav ; Trenz, Jan (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem hlavní nosné konstrukce betonového mostu převádějícího pozemní komunikaci přes řeku Krupou ve Starém Městě. Jedná se o konstrukci o jednom poli a rozpětí 19 metrů. Pro další výpočet byla vybrána dodatečně předpjatá betonová deska lichoběžníkového průřezu, jež je dále posouzena na mezní stavy použitelnosti a únosnosti podle platných evropských norem (Eurokódů). Je rovněž zpracována studie návrhu předpětí podle bývalých českých norem (ČSN). Součástí práce je výkresová dokumentace a vizualizace zvolené varianty.
Systém identifikace vlaků ve výhybkách pomocí pokročilých metod strojového učení
Krč, Rostislav ; Vorel,, Jan (oponent) ; Plášek, Otto (oponent) ; Podroužek, Jan (vedoucí práce)
Tato disertační práce pojednává o možnostech automatického rozpoznání vlaků ve výhybkách na základě akcelerometrických dat. Byl zohledněn současný stav poznání včetně požadavků výzkumných projektů jako S-Code, In2Track a Výhybka 4.0. V provedených experimentech byly uvažovány různé architektury umělých neuronových sítí (ANN) a statisticky vyhodnoceny různé scénáře použití. Výsledná přesnost dosáhla 89.2 % pro konvoluční neuronovou síť (CNN), která byla vybrána jako vhodná základní architektura pro další experimenty. Projevila se vysoká schopnost zobecnění problému, jelikož modely natrénované na datech z jedné lokality byly schopné určit typ lokomotivy na jiné lokalitě. Další experimenty posuzovaly vliv filtrů a redukce šumu. Ukázalo se, že natrénované modely jsou vhodné pro aplikaci in-situ s ohledem na hardwarová omezení, neboť mají malé nároky na paměť a výpočetní výkon. Kvůli omezenému množství naměřených dat byla využita data z elektrické přenosové soustavy, což umožnilo další upřesnění navržené CNN architektury. Nejvyšší přesnosti pro klasifikaci časových řad je dosaženo pomocí hluboké vícevrstvé architektury s využitím regularizačních metod jako dropout nebo normalizace batche. Využití aktivační mapy tříd (CAM) napomohlo vysvětlení rozhodovacího procesu neuronové sítě. Prezentované výsledky prokázaly proveditelnost identifikace typů vlaků přímo ve výhybce. CNN byla zvolena jako optimální architektura pro tento úkol, vzhledem k vysoké přesnosti, schopnosti automatické filtrace a rozpoznání vzorů, což umožňuje využití end-to-end strategie. Vzhledem k nízkým výpočetním nárokům je navíc možné použití natrénovaných modelů přímo na výhybce. Byly rovněž formulovány požadavky na minimální množství dat a parametry senzorů. Tato disertační práce přispívá k porozumění problematiky identifikace typů vlaků a poskytuje pevné teoretické základy pro další výzkum.
Lávka přes Labe
Krč, Rostislav ; Romportl, Tomáš (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem předpjaté betonové lávky převádějící stezku pro pěší a cyklisty přes řeku Labe u města Čelákovice. Byly analyzovány tři varianty a pro další výpočet byla vybrána zavěšená konstrukce o třech polích, jejíž mostovka je tvořena komorovým průřezem zavěšeným v ose na jednu řadu závěsů. Zavěšení konstrukce je na dvojici betonových pylonů tvaru písmene ‘A‘. Tato varianta byla dále analyzována v programovém prostředí SCIA Engineer a posouzena na mezní stavy použitelnosti a únosnosti podle platných evropských norem (Eurokódů). Bylo posouzeno globální chování konstrukce, montážní stavy, lokální porušení průřezu mostovky, pylony a závěsy. Posudky byly prováděny v programu IDEA StatiCa a byly kombinovány s ručními výpočty. Nakonec byla rovněž analyzována dynamická odezva lávky, kdy byly zjištěny vlastní tvary a frekvence a analyzována odezva na harmonické buzení. Součástí práce je výkresová dokumentace, stavební postup a vizualizace zvolené varianty.
Předpjatý silniční most v obci Staré Město
Krč, Rostislav ; Trenz, Jan (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem hlavní nosné konstrukce betonového mostu převádějícího pozemní komunikaci přes řeku Krupou ve Starém Městě. Jedná se o konstrukci o jednom poli a rozpětí 19 metrů. Pro další výpočet byla vybrána dodatečně předpjatá betonová deska lichoběžníkového průřezu, jež je dále posouzena na mezní stavy použitelnosti a únosnosti podle platných evropských norem (Eurokódů). Je rovněž zpracována studie návrhu předpětí podle bývalých českých norem (ČSN). Součástí práce je výkresová dokumentace a vizualizace zvolené varianty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.