Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie návrhu na zlepšení výrobního procesu
Szymanik, Filip ; MBA, Michal Vašíček, (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou výrobního procesu, určení úzkého místa procesu a jeho optimalizace. V práci je popsán a zanalyzován výrobní proces firmy. Na základě této analýzy bude vytvořen návrh na zlepšení.
Návrh optimalizace výrobní linky v sériové výrobě
Lyčka, Aleš ; Venclík, Milan (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Tento diplomový projekt se zabývá výrobní linkou ve vybrané firmě. Nejprve je zpracována teoretická část zabývající se štíhlou výrobou, následně je popsána vybraná firma a samotná výrobní linka. Na výrobní linku je nahlíženo z různých úhlů pohledu a hledají se vhodná místa k optimalizaci. Nejdůležitějšími hledisky jsou efektivita výroby a ergonomie. Po nalezení kritických míst jsou navrženy rozdílné varianty řešení. Ty jsou dále rozebrány, zhodnoceny a je doporučena ta nejvhodnější z nich.
Algoritmy pro dopřední a zpětné plánování
Sluka, Filip ; Hromková, Ivana (oponent) ; Simeonov, Simeon (vedoucí práce)
Práce se zabývá plánováním výroby. Obsahuje teoretický popis metod používaných pro plánování a optimalizaci výroby. Popisuje problematiku úzkých míst ve výrobě. Nabízí přehled způsobů jejich identifikace a analýzu jejich vlivů na efektivitu výrobního procesu. Navrhuje odstranění úzkých míst s využitím různých druhů algoritmů. Teoretické poznatky z oblasti optimalizace a teorie grafů aplikuje při vytvoření programu určeného k minimalizaci zpoždění zakázek a doby přeseřízení strojů. Program implementuje genetický algoritmus.
Transformace simulačního modelu ze SW SimPro do SW Plant Simulation
Hloska, Jiří ; Štoček, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce je založena na vytvoření simulačního modelu dopravníkového mostu mezi provozem lakovny a montáže ve firmě Škoda Auto, a.s. v Mladé Boleslavi. Model byl vytvořen v simulačním systému Plant Simulation na základě již existujícího modelu v simulačním prostředí SimPro. V práci je proveden rozbor současného modelu v simulačním prostředí SimPro a rovněž je obsažena systémová analýza dopravníkové techniky v příslušné výrobní oblasti. Na tuto část navazují výsledky simulačních experimentů provedených s nově vytvořeným modelem. Ty ověřují dosaženou průchodnost pro různé výrobní programy. Na základě výsledků těchto experimentů je provedena analýza úzkých míst dopravníkového systému a následně jsou navržena opatření vedoucí ke zlepšení jeho průchodnosti.
Studie návrhu na zlepšení výrobního procesu
Plocek, Jan ; Rosenberg, Pavel (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou výrobního procesu, včetně nalezení úzkého místa ve výrobě. V této práci jsou popsány metody a technologie, které společnost využívá při výrobě. Na základě provedené analýzy, bude vytvořen návrh na odstranění úzkého místa ve výrobě a zlepšení výrobního procesu.
Návrh transformátoru s regulací fáze pro laboratorní výuku
Korejčík, Michal ; Švec, Jan (oponent) ; Paar, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou řízení výkonových toků v elektroenergetické soustavě. V práci je uveden přehled zařízení FACTS, jejich základní vlastnosti a také jejich příklady použití. Značná část práce se zabývá transformátory s regulací fáze PST, které se jeví jako vhodné pro použití v přenosové soustavě ČR, pomocí nichž by bylo možné řídit toky činných výkonů na přeshraničních vedeních a zamezit nežádoucím tranzitům. Jsou zde popsány základní typy a vlastnosti těchto transformátorů. V kapitole 7 je navrhnuta laboratorní úloha, která by měla ověřit regulační schopnosti transformátoru PST. Jsou zde uvedeny návrhy modelů jednotlivých částí laboratorní úlohy. V poslední části je pomocí programu GLF/AES ověřen regulační účinek transformátoru PST při přenosu činných výkonů v soustavě s paralelními cestami.
Racionalizace výrobní linky
Straka, Jiří ; Štipčák, Jaroslav (oponent) ; Osička, Karel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce racionalizuje výrobu schodnic nástupních systémů do kolejových vozidel tak, aby se zvýšila kapacita procesu. Toho bylo dosaženo pomocí detailní analýzy výrobního procesu s následným vyhodnocením výsledků, z nichž pak vyšel seznam racionalizačních řešení. Bylo vybráno řešení, které zvýší kapacitu pracoviště nejvýrazněji, a to bylo dále rozpracováno.
Příspěvek k problematice redukce průběžných dob ve výrobních systémech
Hromková, Ivana ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Šťastný, Jiří (oponent) ; Mostýn, Vladimír (oponent) ; Knoflíček, Radek (vedoucí práce)
Předkládaná dizertační práce má za cíl rozpracování metodologií a nových přístupů pro redukci průběžných dob ve výrobních systémech. Práce se tedy detailně zabývá návrhem nových komplexních přístupů pro zkracování průběžných dob. V dizertační práci je popsána metodologie využití těchto přístupů ve výrobních systémech, je navrhnuto jejich zařazení do řídící struktury výrobního podniku a rozpracována odpovídající manažerská podpora pro úspěšnou aplikaci těchto nových přístupů do průmyslu. První část práce shrnuje aktuální poznatky z oblasti redukce průběžných dob. Jsou definovány a popsány jednotlivé metody, které mohou být pro redukci průběžných dob využity, z nichž je vybrána simulace diskrétních výrobních systémů jakožto vhodná metoda pro účely rozpracování problematiky. Další část práce se proto věnuje simulačnímu přístupu k problematice redukce průběžných dob a faktorům, které je ovlivňují, jako například procesní čas, velikost výrobní dávky, délky front atd. V této části práce je také diskutováno využití informačních technologií (programovací jazyky, knihovny a softwarové nástroje), které umožňují efektivní tvorbu simulačních modelů. Druhá část práce je zaměřena na průmyslové aplikace realizované za účelem redukce průběžné doby výroby. Konkrétní simulační analýzy se zabyvají například redukcí průběžné doby pro výrobu chirurgických nástrojů, šroubů, lamel, ale i transportních systémů, optimalizací vstupu výrobních příkazů do výrobního systému, problematikou zásobování atd. V druhé části práce je také popsán praktický přístup k transferu dat do/z simulačního modelu, připojení simulačního SW na databázi ERP podniku a energetická náročnost výroby. Závěr práce shrnuje poznatky, které byly zjištěny ohledně problematiky redukce průběžných dob, a v rámci zvolené metodiky simulace výrobních procesů naznačuje další postup možný v oblasti výzkumu i praktického využití.
Phylogeography and conservation genetics of rare palearctic megaherbivores
Červeňák, Jakub ; Hulva, Pavel (vedoucí práce) ; Robovský, Jan (oponent)
Táto literárna rešerš je zameraná na preživšie druhy pleistocénnych megaherbivorov v palearktickej oblasti. Popisuje základné členenie herbivorov podľa trofickej niky, adaptácie spojené s typom potravy a uplatnenie Copeho pravidla v evolúcii kopytníkov. Následne rozoberá rôzne prístupy v definovaní megafauny a dôvody extinkcií veľkých živočíchov na konci pleistocénu a v priebehu holocénu. V závere všeobecnej časti zdôrazňuje význam zástupcov megafauny ako kľúčových druhov a koncepty downsizingu, s ním spojeného trofického downgradingu a myšlienku rewildingu. V druhej časti je u losa mokraďového (Alces alces), zubra hrivnatého (Bison bonasus) a koňa Przewalského (Equus przewalskii) podľa dostupnej literatúry popísaná pleistocénna história druhu, fylogeografia a výrazná antropogénna redukcia areálu v holocéne. Napokon je preberaná história snáh o záchranu druhu a súčasné poznatky o ochranárskej genetike týchto druhov v súvislosti s prekonaným bottleneck efektom. Kľúčové slová: pleistocénna megafauna, bottleneck, reintrodukcia, rewilding, browsing, grazing
Model dopravního toku s překážkou
Kovařík, Adam ; Janovský, Vladimír (vedoucí práce) ; Vejchodský, Tomáš (oponent)
Název práce: Model dopravního toku s překážkou Autor: Adam Kovařík Katedra (ústav): Katedra numerické matematiky Vedoucí diplomové práce: prof. RNDr. Vladimír Janovský, DrSc. e-mail vedoucího: janovsky@karlin.mff.cuni.cz Abstrakt: Tématem této práce je mikroskopický dopravní model typu follow-the-leader s překážkou popisující pohyb aut po kruhové dráze. Předpokládáme, že všichni řidiči mají stejné vlastnosti a že se nesmí vzájemně předjíždět. Představíme část z bohaté dyna- miky tohoto modelu včetně tzv. Hopfovy a Neimarkovy-Sackerovy bifurkace. Zavedeme tzv. POM a kvazi-POM řešení a ukážeme postup, jak je nalézt. Hlavním úkolem práce je pak zjistit, jaký vliv bude mít na OV-model s překážkou tzv. agresivní chování řidičů. Prozkoumáme i efekt proměnných reakčních dob na řešení a působení obou zmíněných faktorů současně. Pomocí numerických simulací zjistíme, že agresivita a rychlejší reakce mají pozitivní účinek na dopravní tok. Na závěr probereme ještě model s dvěma překáž- kami a model s jedním výjimečným řidičem. Klíčová slova: dynamický systém, obyčejné dif. rovnice, dopravní tok, překážka, agresivita. 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.