Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
High dynamic range rendering of virtual 3D scenes
Goncearenco, Vadim ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis covers the topic of High Dynamic Range (HDR), specifically various HDR techniques that are widely used in the field of computer graphics. Additionally, it covers the Vulkan API and its application for HDR rendering of virtual 3D scenes. The practical part of this thesis is a 3D rendering application, which purpose is to demonstrate the practical implementation of the described HDR techniques, such as global tone mapping operators (photographic, filmic and ACES-based), dynamic eye adaptation, spatially-variant tone mapping based on bilateral filter, exposure fusion, and an advanced bloom effect.
Převod barevných obrázků na černobílé
Pospíšil, Petr ; Brejcha, Jan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Černobílé obrázky nebyly nikdy nahrazeny těmi barevnými, a pravděpodobně také nikdy nebudou, protože jsou v mnohých oblastech nepostradatelné. V této práci byly zvoleny tři metody pro převod barevných obrázků na černobílé. Tyto metody byly následně implementovány. V rámci práce vznikla také testovací sada 24 HDR obrázků, která byla spolu s existující sadou 24 LDR obrázků použita pro otestování a posouzení vlastností implementovaných metod. Tyto metody byly také srovnány z hlediska přesnosti a preferencí pomocí dotazníku.
Nelineární filtrace velkých 3D obrazových dat
Škrášek, Michael ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a efektivní implementací nelineárních filtrů, bilaterálního filtru a non-local means filtru, pro odstraňovaní šumu z 3D obrazových dat. Implementované filtry jsou optimalizovány různými technikami, jako třeba paralelním zpracováním, integračním obrázkem, vzorkováním atd. Práce obsahuje multiplatformní řešení těchto filtrů v jazyce C\# a dvě demonstrační aplikace -- okenní aplikaci pro Windows a multiplatformní konzolovou aplikaci -- demonstrující využití knihovny. Rychlost a výstupy implementovaných filtrů byly otestovány a porovnány s open source referenčními filtry (Itk, scikit-image), přičemž implementace 3D bilaterálního filtru je až $30\times$ rychlejší než dostupná implementace Itk filtru a implementace 3D non-local means filtru je přibližně $2\times$ rychlejší než implementace z knihovny scikit-image.
Vyhlazování polygonálních modelů
Svěchovský, Radek ; Švub, Miroslav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Digitalizace objektů či převod 3D modelů do podoby povrchové reprezentace s sebou přináší nedokonalosti v podobě šumu. Tato práce rozebírá známé přístupy k eliminaci zašumění polygonálních modelů. Čtenář bude srozuměn se základními principy vyhlazování a především s výsledky srovnání jednotlivých metod mezi které patří Laplaceova metoda, algoritmus Laplace-HC, Taubinův filtr dolní propusti a bilaterální filtr.
Techniky používané pro ostření a rozmazávání obrazu
Kubínek, Jiří ; Šilhavá, Jana (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Práce je věnovaná metodám pro úpravu digitálního obrazu. Definuje nezbytné základní pojmy v této problematice, jako je barevný prostor či šum. Především však rozebírá samotné metody umožňující ostření a rozmazávání obrazu. Popisuje několik nejznámějších postupů jak z hlediska teorie, tak následně i nastiňuje jejich implementaci v programovacím jazyce C. Algoritmy jsou dále porovnávány z hlediska časové složitosti. Cílem této práce je seznámení s problematikou filtrace obrazu a vysvětlení základních postupů užívaných k jejich realizaci.
Nelineární filtrace velkých 3D obrazových dat
Škrášek, Michael ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a efektivní implementací nelineárních filtrů, bilaterálního filtru a non-local means filtru, pro odstraňovaní šumu z 3D obrazových dat. Implementované filtry jsou optimalizovány různými technikami, jako třeba paralelním zpracováním, integračním obrázkem, vzorkováním atd. Práce obsahuje multiplatformní řešení těchto filtrů v jazyce C\# a dvě demonstrační aplikace -- okenní aplikaci pro Windows a multiplatformní konzolovou aplikaci -- demonstrující využití knihovny. Rychlost a výstupy implementovaných filtrů byly otestovány a porovnány s open source referenčními filtry (Itk, scikit-image), přičemž implementace 3D bilaterálního filtru je až $30\times$ rychlejší než dostupná implementace Itk filtru a implementace 3D non-local means filtru je přibližně $2\times$ rychlejší než implementace z knihovny scikit-image.
Převod barevných obrázků na černobílé
Pospíšil, Petr ; Brejcha, Jan (oponent) ; Čadík, Martin (vedoucí práce)
Černobílé obrázky nebyly nikdy nahrazeny těmi barevnými, a pravděpodobně také nikdy nebudou, protože jsou v mnohých oblastech nepostradatelné. V této práci byly zvoleny tři metody pro převod barevných obrázků na černobílé. Tyto metody byly následně implementovány. V rámci práce vznikla také testovací sada 24 HDR obrázků, která byla spolu s existující sadou 24 LDR obrázků použita pro otestování a posouzení vlastností implementovaných metod. Tyto metody byly také srovnány z hlediska přesnosti a preferencí pomocí dotazníku.
Techniky používané pro ostření a rozmazávání obrazu
Kubínek, Jiří ; Šilhavá, Jana (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Práce je věnovaná metodám pro úpravu digitálního obrazu. Definuje nezbytné základní pojmy v této problematice, jako je barevný prostor či šum. Především však rozebírá samotné metody umožňující ostření a rozmazávání obrazu. Popisuje několik nejznámějších postupů jak z hlediska teorie, tak následně i nastiňuje jejich implementaci v programovacím jazyce C. Algoritmy jsou dále porovnávány z hlediska časové složitosti. Cílem této práce je seznámení s problematikou filtrace obrazu a vysvětlení základních postupů užívaných k jejich realizaci.
Vyhlazování polygonálních modelů
Svěchovský, Radek ; Švub, Miroslav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Digitalizace objektů či převod 3D modelů do podoby povrchové reprezentace s sebou přináší nedokonalosti v podobě šumu. Tato práce rozebírá známé přístupy k eliminaci zašumění polygonálních modelů. Čtenář bude srozuměn se základními principy vyhlazování a především s výsledky srovnání jednotlivých metod mezi které patří Laplaceova metoda, algoritmus Laplace-HC, Taubinův filtr dolní propusti a bilaterální filtr.
Odstranění šumu z obrazu
Jurák, Martin ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Digitální obraz je často poškozen šumem. Proto bylo vytvořeno mnoho metod pro jeho odstranění. Tato práce se popisuje a porovnává tři z těchto metod: konvoluční filtry typu dolní propust, bilaterální filtr a prahování koeficientů vlnkové transformace. Konvoluční filtry jsou lineární filtry aplikované na obraz konvolucí. Jejich nevýhodou je, že dochází k rozmazání obrazu. Bilaterární filtr je rozšířením konvolučních filtrů, proto také dochází k rozmazání obrazu, nicméně zachovává hrany. Prahování vlnkových koeficientů je komplexní metoda využívající vlnkovou transformaci pro časově-frekvenční rozklad obrazu, jehož koeficienty jsou prahovány. Nevýhodou této metody je vytvoření artefaktů v obraze. Pro odhad kvality obrazu jsou použity metody PSNR a SSIM.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.