Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikace dětské televize na sociálních sítích: případová studie ČT:D
Polák, Tomáš ; Supa, Markéta (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tato studie zjišťuje, jak nahlíží jediná veřejnoprávní televize zaměřená na děti v České republice ČT :D na dětské publikum a jakým způsobem tato televize s dětským potažmo dospělým divákem komunikuje. Primární výzkum této studie je kvalitativní povahy. Byla využita případová studie, data byla analyzována tematicky. V rámci studie bylo uskutečněno několik rozhovorů s klíčovými pracovníky televize odpovědnými za komunikaci. Výzkum opřený o přehled literatury objevil, že pracovníci televizi nahlíží na diváka jako na aktivní publikum. Obsah, který vytváří, se pokouší být edutainment. ČT :D následuje světové trendy, a ke komunikaci s dětským divákem využívá ty nejnovější technologie včetně sociálních sítí. Sociální sítě ale nepovažuje ČŤ :D za klíčové prostředky komunikace s dětským divákem vzhledem k věku své cílové skupiny. V rámci paradigmat, které dominují diskurzu nahlížení na dětského diváka byl u ČT :D zjištěn sociální konstruktivismus.
Aplikace behaviorální psychologie v marketingu se zaměřením na cenové stimuly
Ptáčková, Marta ; Hofmannová, Jitka (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Cena je součástí marketingového mixu a hraje významnou roli v procesu rozhodování zákazníka. Hlavním cílem práce je prozkoumat, co stojí za nákupními rozhodnutími. Práce je rozdělena do dvou částí. První část shrnuje poznatky autorů o tom, jak dochází k nákupnímu rozhodnutí a jakou roli hrají emoce pro jeho správnost. Protože příběhy nejsou emočně neutrální, práce analyzuje dopady vyprávění na cenu, kterou jsou lidé ochotni zaplatit, a také to, zdali má tato cena dopad na vnímanou kvalitu produktu, který konzumujeme. Druhou část tvoří vlastní výzkum, během něhož bylo provedeno šest hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu bylo získat představu o kontextu, v jakém lidé činí svoje nákupní rozhodnutí, a získat nové podněty k tématu práce.
Behaviorální ekonomie - jak kotva ovlivňuje poptávku
PODHOROVÁ, Nikola
Má bakalářská práce se zabývá behaviorální ekonomií. Část behaviorální ekonomie vychází z psychologie, sociologie a ekonomie. Okrajově se zmiňuji o psychologickém směru - behaviorismu. Zajímám se především o téma: jak kotva ovlivňuje poptávku. Ve své práci ověřuji teorii v praxi, cílem experimentu je prokázat, zda se lidé opravdu nechají ovlivnit kotvou. Oslovila jsem 120 respondentů, kteří byli rozděleni na dvě skupiny, kde každá skupina měla svou verzi dotazníku. Každá verze byla opatřena jinou primární kotvou, čímž měli skupiny rozdílné výsledky. Oba typy dotazníku obsahovaly stejné čtyři otázky. Získaná data jsou zpracována v programu STATISTICA pomocí ANOVY. Typ dotaz-níku, s nímž související primární kotva, ovlivňoval nabízenou cenu respondentů. První dotazník měl primární kotvu snubní prsten a druhý masáže. Ale také se stalo, že někteří respondenti nenabídli nic. Pojmenování hvězdy pro ně nemělo žádnou cenu. Z otázek, které obsahovaly dotazníky, měly vliv na rozhodování stupeň vzdělání a zmíněný typ dotazníku. U ostatních otázek se nepodařilo prokázat, že mají vliv na rozhodování.
Vybrané aspekty osvojování jazyka dětmi
KANTOŘÍKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá psycholingvistikou a vybranými aspekty osvojování jazyka dětmi. Ve vývoji psycholingvistiky přibližuje čtyři základní teoretické směry. Behavioristickou teorii, generativní teorii, kontextovou psycholingvistiku a kognitivní psycholingvistiku. Shrnuje dosavadní poznatky v osvojování jazyka dětmi a v utváření a rozvíjení základních komunikačních schopností člověka od jeho narození. Současně práce pro úplnost zmiňuje i obvyklé vývojové poruchy - afázie, dyslexie, dysfázie. Samostatnou kapitolu pak tvoří vlastní pilotní studie konkrétního jazykového jevu, a to osvojování adjektivního pasiva u skupiny osmi dětí ve věku tři až pět let. Ve studii je použita forma rozhovorů s využitím připravených obrázků vztahujících se k jednotlivým větám. Výsledky studie jsou poměrně nejednoznačné, velmi individuální a přibližují se tak i některým známým teoretickým zdrojům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.