Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tržní orientace a řízení vztahů k zákazníkům
Frejková, Daniela ; Karlíček, Miroslav (oponent) ; Stávková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá tržní orientací (MO) a řízením vztahů k zákazníkům (CRM). MO i CRM jsou neustálým předmětem zájmu akademiků i praktiků, neboť jsou považovány za významné pro zajištění dlouhodobého úspěchu firem. Překvapivé je, že tyto dva strategické koncepty byly zkoumány odděleně. Chybí zde výzkum, který by systematicky analyzoval případné souvislosti mezi MO a CRM. Hlavním cílem práce je posoudit existenci souvislostí mezi koncepcí MO a koncepcí CRM. Práce byla vypracována na základě jak výzkumu sekundárního, tak výzkumů primárních. Pro získání komplexního pohledu na řešenou problematiku byly použity kvalitativní i kvantitativní metody. Hlavní primární výzkum této práce byl proveden pomocí dotazníkového šetření u firem z oblasti letectví v České republice. K naplnění dílčích cílů přispělo testování hypotéz. Předkládané výsledky představují cenný příspěvek k prohloubení znalostí o koncepcích MO a CRM. Byly odhaleny souvislosti mezi MO a CRM. Dále byl navržen a ověřen nástroj pro měření CRM a určena míra využití MO a CRM v analyzovaných firmách. Také byly identifikovány bariéry implementace MO a CRM, protože problémem zůstává skutečná aplikace těchto koncepcí v praxi firem. Byly formulovány závěry a doporučení a zdůrazněny přínosy pro teorii, praxi a oblast pedagogickou. Závěry práce poskytují příležitost k dalším výzkumům.
Digitální government a jeho bariéry v Evropské unii a České republice
Polášková, Jitka
Bakalářská práce se zabývá problematikou digitálního governmentu a zaměřuje se na bariéry jeho implementace zejména v českých podmínkách. V teoretické části jsou identifikovány bariéry, trendy a modely e-governmentu, a je analyzována situace v ČR a dalších čtyřech státech EU. V praktické části je provedena komparace úrovně e-governmentu mezi ČR a státy EU. Dále je realizováno dotazníkové šetření analyzující poptávkovou stranu. Následně je vypracován návrh plánu implementace digitálního governmentu aplikovatelný v podmínkách české veřejné správy.
Gender jako faktor ovlivňující zdraví
Šenková, Eva ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Kotherová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na vztah genderu a zdraví. Postoje a projevy chování, související s mužskou či ženskou rolí jedinců ve společnosti, jsou jedním z faktorů, které působí na lidské zdraví a ovlivňují délku života. Práce mapuje situaci v České republice - zda je směřována politika ke snižování genderových nerovností ve využívání zdravotních služeb a zda jsou nějak reflektovány rozdíly mezi ženami a muži v jejich potřebách a v přístupu ke svému zdraví. Práce se opírá o teorii implementace se zaměřením na identifikaci bariér, které úspěšné implementaci brání, o koncept determinant zdraví a gender mainstreamingu. Při výzkumu byly uplatněny kvalitativní i kvantitativní metody. Primární data byla získána expertními rozhovory a písemným dotazováním odborníků. Mezi sekundárními daty měly klíčovou roli strategické veřejněpolitické dokumenty a publikované statistické údaje. Výzkumem bylo zjištěno, že Česká republika se hlásí ke strategickým cílům v souvislosti s nerovnostmi ve zdraví žen a mužů, není však vyvíjena adekvátní činnost k jejich dosažení. Dále bylo identifikováno několik bariér, které naplnění strategických cílů mohou znesnadňovat či bránit. Tyto bariéry byly rozčleněny na dvě hlavní skupiny: bariéry subjektivní a objektivní.
Tržní orientace a řízení vztahů k zákazníkům
Frejková, Daniela ; Karlíček, Miroslav (oponent) ; Stávková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá tržní orientací (MO) a řízením vztahů k zákazníkům (CRM). MO i CRM jsou neustálým předmětem zájmu akademiků i praktiků, neboť jsou považovány za významné pro zajištění dlouhodobého úspěchu firem. Překvapivé je, že tyto dva strategické koncepty byly zkoumány odděleně. Chybí zde výzkum, který by systematicky analyzoval případné souvislosti mezi MO a CRM. Hlavním cílem práce je posoudit existenci souvislostí mezi koncepcí MO a koncepcí CRM. Práce byla vypracována na základě jak výzkumu sekundárního, tak výzkumů primárních. Pro získání komplexního pohledu na řešenou problematiku byly použity kvalitativní i kvantitativní metody. Hlavní primární výzkum této práce byl proveden pomocí dotazníkového šetření u firem z oblasti letectví v České republice. K naplnění dílčích cílů přispělo testování hypotéz. Předkládané výsledky představují cenný příspěvek k prohloubení znalostí o koncepcích MO a CRM. Byly odhaleny souvislosti mezi MO a CRM. Dále byl navržen a ověřen nástroj pro měření CRM a určena míra využití MO a CRM v analyzovaných firmách. Také byly identifikovány bariéry implementace MO a CRM, protože problémem zůstává skutečná aplikace těchto koncepcí v praxi firem. Byly formulovány závěry a doporučení a zdůrazněny přínosy pro teorii, praxi a oblast pedagogickou. Závěry práce poskytují příležitost k dalším výzkumům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.