Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 342 záznamů.  začátekpředchozí251 - 260dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Internet a autorské právo - rozsah odpovědnosti jednotlivých subjektů a způsob ochrany proti pirátství
Mačenbacher, David ; Císařová, Zuzana (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Hlavním smyslem p edkládané diplomové práce je analýza a zhodnocení sou asného stavu autorského práva s d razem na odpov dnost jednotlivých subjekt v informa ní spole nosti. Nedílnou sou ástí práce je i p ehled právních norem, a to jak mezinárodních a národních, tak zejména komunitárních. Záv r práce se pak zaobírá problematikou porušování autorského práva s návrhy, jak tento zna ný rozsah porušování eliminovat nebo alespo snížit. vodem pro výb r diplomové práce s tématem "Internet a autorské právo - rozsah odpov dnosti jednotlivých subjekt a zp sob ochrany proti pirátství", pro m byl edevším ten, že má profesní specializace je orientována na prost edí po íta a Internetu. Velmi m také zaujal neustálý legislativní vývoj v tomto sm ru, který kontinuáln p ichází s novými zp soby ochrany autorského práva. Práce je d lena do p ti kapitol, které jsou d leny do množství podkapitol. V úvodu a v prvních dvou kapitolách je Internet definován právn i laicky, p emž se asto snažím najít i hlubší souvislosti, které mají sv j p vod v ostatních oblastech práva, zejména v právu ústavním a dále v lidských právech a svobodách. etí kapitola je zam ena na prameny autorského práva. tená e by tento p ehled l informovat o p vodu autorského práva a zárove mu nastínit aktuální právní edpisy s nastín ním budoucího vývoje....
Autorskoprávní ochrana v hudebním průmyslu
Cittová, Gabriela ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Ve své práci se zabývám autorskoprávní ochranou v hudebním průmyslu. Zaměřuji se především na popis autorských práv, práv souvisejících s právem autorským, kolektivní správu a ochranu těchto práv. Nejdříve uvádím vnitrostátní, mezinárodní a evropské prameny autorského práva a vysvětluji pojmy autorské právo, autorské dílo (včetně díla hudebního a díla zpracovaného) a autorství. Dále se zabývám autorským právem z hlediska jeho vzniku, obsahu a omezení. Autorské právo je založeno na kvazidualistické koncepci, což zjednodušeně znamená, že se rozlišují práva osobnostní a majetkové povahy. Ve své práci se zabývám vysvětlením obsahu všech těchto jednotlivých práv. Věnuji se úpravě licenční smlouvy, kterou autor opravňuje jinou osobu k výkonu práva užít jeho dílo. Zaměřuji se i na případy tzv. mimosmluvního užití děl, což znamená, že uživatel smí dílo užít bez souhlasu autora a bezplatně. Dále se věnuji vymezení pojmů a obsahu práv výkonného umělce k jeho uměleckému výkonu, výrobce zvukového a zvukově obrazového záznamu k jeho záznamu a rozhlasového a televizního vysílatele k jeho vysílání. Dále se zaměřuji na činnost kolektivních správců a v závěru se věnuji soukromoprávní a veřejnoprávní ochraně poskytované autorským právům a právům souvisejícím s právem autorským.
Harry Potter v oficiálním a amatérském překladu
Ešnerová, Kateřina ; Jettmarová, Zuzana (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Předmětem této diplomové práce je amatérský překlad beletrie, který zatím stál na rozdíl od amatérského překladu anime a počítačových her poněkud stranou zájmu translatologického výzkumu. Detailně se přitom zaměříme na amatérské překlady románů o Harry Potterovi do češtiny. Cílem této práce je postihnout co nejširší škálu aspektů, kterými se amatérský překlad beletrie vyznačuje. V úvodních kapitolách nastíníme vývoj tohoto fenoménu a dosavadní stav jeho zkoumání. Na základě srovnání s amatérskými překlady anime a počítačových her vyvodíme, jakou funkci amatérské překlady beletrie zastávají vůči překladům oficiálním. Následně fenomén amatérského překladu zasadíme do širšího kontextu a pojednáme o jeho vztahu k fanouškovským komunitám a zodpovíme otázku legálnosti této činnosti. K poznání vlastností amatérského překladu beletrie přispěje také srovnání s překladem oficiálním, které provedeme na příkladu románů o Harry Potterovi. Nejprve porovnáme proces vzniku obou typů překladu a následně překlad úryvků z posledního dílu série, Harry Potter and the Deathly Hallows. Kromě porovnání s překladem oficiálním srovnáme amatérské překlady i mezi sebou, čímž odhalíme, jak se liší překlad kolektivní od překladu vytvořeného jednotlivcem. Na základě tohoto srovnání vyvodíme u všech zkoumaných překladů závěry...
Porušování práv duševního vlastnictví v prostředí počítačových sítí
Jeřábek, Tomáš ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Název: Porušování práv duševního vlastnictví v prostředí počítačových sítí Těžiště předkládané diplomové práce leží v popisu relevantní legislativy, judikatury a v rozboru druhů právních odpovědností. Legislativa je popsána od úrovně mezinárodních smluv, včetně dohody TRIPS a Internetových smluv WIPO, přes evropské směrnice až po české vnitrostátní právo, zejména autorský zákon a další vybrané normy občanskoprávní i trestní. Práce se zabývá také předpisy Francie a Spojených státu amerických, známých tvrdou linií ochrany autorských práv. Krátce je pojednáno o metodickém návodu Nejvyššího státního zastupitelství. Naváže rozbor civilních, správních a trestních odpovědností. Judikatura zahrnuje rozhodnutí Ústavního soudu, Nejvyššího soudu a Nejvyššího správního soudu, dále rozsudek Evropského soudního dvora ve věci Scarlett a několik zahraničních rozhodnutí, zejména nizozemských rozsudků ve věcech profesní asociace BREIN a amerického případu Betamax.
Apropriace a recyklace mediálních obrazů
Černá, Iveta ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce Apropriace a recyklace mediálních obrazů se zabývá tím, jakými způsoby se mediální obrazy dostávají mimo svůj původní kontext a jak tento proces mění jejich funkci a významy. Práce sestává ze tří částí. První část čtenáře seznamuje s metodou apropriace a recyklace, a to jak s jejími počátky, tak i s jejími specifiky. Druhá část se zabývá tím, co jsou ikony a jak je využívá umění. K tomu je nejdříve potřeba uvést základní sémiotické pojmy, abych se dále mohla věnovat tomu, jak se posouvá význam a jak fungují mediální ikony. V třetí části se věnuji konkrétním případům apropriace a recyklace, které jsou podle charakteru rozděleny do jednotlivých podtémat malířství, politická ikonografie, modely a autorovo promítnutí sebe sama do fotografických ikon. Čtvrtá část se zabývá apropriací a recyklací mediálních obrazů ve vztahu k autorským právům. Zahrnuje podkapitoly o českém autorském právu i o licencích Creative Commons, o teoretických návrzích svobodné kultury a o konkrétních případech apropriace zajímavých z hlediska porušení autorských práv.
Právní ochrana loga z hlediska autorského zákona a zákona o ochranných známkách
Krbová, Lucie ; Dobřichovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
V této diplomové práci jsem se snažila vysvětlit problematiku právní ochrany loga v České republice. Toto téma jsem si vybrala proto, že logo je každodenní součástí života každého z nás a pomáhá nám dělat důležitá rozhodnutí. Logo není právním termínem a velice často je těžké ho i definovat. To však neznamená, že nepožívá právní ochrany, což mnohdy záleží na tom, jak budeme logo pojímat. Obvykle je chráněno jako značka a v mnoha případech registrováno jako ochranná známka, což mu dává plnou ochranu právem ochranných známek. Ale i neregistrovaná loga požívají určité právní ochrany a navíc spolu s registrovanými logy jsou zároveň vždy chráněna právem proti nekalé soutěži. Velice často jsou loga také autorským dílem a jsou chráněna autorským zákonem. V první části této práce jsem se věnovala právní ochraně loga z hlediska autorského zákona a vysvětlila, jaké podmínky logo musí splňovat, aby tímto zákonem mohlo být chráněno. Dále jsem nastínila práva autora loga, proces poskytnutí těchto práv třetím osobám a nakonec, jak se autor případně může domáhat ochrany svých práv. Ve druhé části práce jsem popsala logo jako ochrannou známku. To znamená, jaké náležitosti musí splňovat, aby mohlo být jako ochranná známka registrováno, dále proces této registrace a také práva vlastníka ochranné známky a možnost,...
Licenční smlouva v autorském právu
Kadlečková, Hana ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Licenční smlouva v autorském právu - abstrakt Autorské právo je dle českého právního řádu založeno na dualistické koncepci, což znamená, že jsou oddělena osobnostní a majetková autorská práva. V České republice mohou být převedena jen majetková práva, a to pouze licenční smlouvou. Diplomová práce je věnována popisu licenční smlouvy dle současné právní úpravy s ohledem na moderní trendy související se sítí internet. První kapitola stručně popisuje současnou právní úpravu, která je složena z vnitrostátních pramenů, mezinárodních úmluv a norem evropského práva. Druhá kapitola je zaměřena na rozdělení licencí obecně, a poté se zabývá charakteristikami licenční smlouvy. Je zmíněna rovněž ochrana autora jako slabší smluvní strany. Nejdůležitější část licenční smlouvy je obsažena v kapitole třetí. Zde jsou vysvětleny požadavky na licenční smlouvu obsažené v zákoně č. 121/2000 Sb., autorský zákon. Pozornost je věnována rovněž dalším ujednáním, které licenční smlouva může obsahovat, např. zajištění či opční právo. V neposlední řadě se práce zabývá odměnou autora a popisem veřejné nabídky k uzavření licenční smlouvy a jeho neadresným přijetím. Kapitoly čtvrtá a pátá obsahují stručný popis nakladatelské smlouvy a kolektivních a hromadných licenčních smluv, které jsou typickým institutem kolektivní správy práv....
Současný vývoj kolektivní správy práv
Pařík, Jiří ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (vedoucí práce) ; Žikovská, Petra (oponent)
Institut kolektivní správy práv je zejména v posledních desetiletí pod velkým tlakem a čelí výzvám, které s sebou přináší výrazný technologický pokrok, který v multimediálním informačním prostředí globalizujícího se světa přináší nové problémy a otázky, které musí kolektivní správci i evropské orgány reflektovat a nějakým způsobem na ně reagovat. Pojmy jako teritorialita, digitalizace, přeshraniční správa práv nebo veřejných licence jsou v souvislosti s kolektivní správou práv často skloňovanými pojmy. Po stručném úvodu zaměřeném na definování základních charakteristik kolektivní správy práv v České republice se zaměřím na fenomén veřejných licencí Creative commons (dále jen "CC licence"). Jejich existence a popularita je více než patrná a již v úvodu této práce si dovolím tvrdit, že jejich vliv nadále poroste, jelikož autorům poskytují jednoduchý a srozumitelný nástroj, jímž mohou poskytnout oprávnění užít své dílo veřejnosti, což v případě kolektivní správy práv prozatím konstatovat nemůžeme. Jejich vznik je pevně spjat s technologickým vývojem a zejména internet, který je již v dnešní době velice snadno dostupným médiem, jehož prostřednictvím může docházet k šíření autorských děl, poskytuje licencím CC živnou půdu pro jejich další růst. Jelikož jsou tyto licence použitelné kdekoliv na světě, dochází při...
Autorskoprávní ochrana počítačového programu
Beluský, Michal ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
diplomové práce Cílem této práce bylo shrnout relevantní prost!edky ochrany po"íta"ového programu. M#m zám$rem bylo promyslet a popsat minulost i sou"asnost právní ochrany po"íta"ov#ch program% všech druh%, se zam$!ením zejména na "eské status quo této ochrany. Hlavním zdrojem pravidel v této oblasti byl a stále je "esk# Autorsk# zákon, pokusil jsem se však analyzovat i další, p!edevším evropské, normy. Spolu s popisem historie po"íta"ového programu bylo m#m cílem uvedení problematiky v širším kontextu. Na po"átku práce, za "ástí definující po"íta"ov# program a krátkém historickém exkurzu, v kapitole o p!edm$tu autorského práva, po"íta"ovém programu, se sna'ím vymezit rozdíly mezi zdrojov#m a objektov#m kódem. V procesu psaní této práce, jsem se dále pokusil shrnout p!íslušné zp%soby u'ití, a to zejména instalaci programu, právní d%sledky a konotace tohoto procesu. Také jsem psal o ší!ení po"íta"ového programu, pokud jde o autorova práva. Následn$ jsem stru"n$ zanalyzoval relativn$ "erstvé rozhodnutí Soudního dvoru Evropské unie, t#kající se ochrany grafického u'ivatelského rozhraní po"íta"ového programu. Ve dvou záv$re"n#ch kapitolách popisuji problémy v licencování softwaru a dále pak nástroje ochrany autorsk#ch práv. Pokud jde o strukturu dokumentu, sna'il jsem se dodr'ovat (s v#jimkou "ásti o...
Webové sociální sítě a galerie jako podpora při budování kariéry jednotlivce v oblasti umělecké fotografie
Synek, Pavel ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Němečková, Lenka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku současného prolínání fotografie s moderními informačními technologiemi a její přizpůsobení současným trendům. Zvláštní důraz je přitom kladen na fotografii uměleckou (výtvarnou). V první části se autor kromě vymezení problematiky věnuje historii a základům fotografie, kde poukazuje na dramatické změny, které se odehrály v samých začátcích tohoto oboru. Druhá část je zaměřena na fenomén současnosti, tedy sociální sítě a jejich rapidní rozmach do virtuálního prostoru Internetu v posledním desetiletí. Prostor je věnován klíčovým atributům sociálních sítí, které mají signifikantní vliv právě při spojení s fotografií. Další část se krátce zaměřuje na problematiku autorských práv a klíčové otázky, které v souvislosti s digitální fotografií vyvstávají. Součástí práce je také analýza vybraných systémů zaměřených na publikování děl v oblasti umělecké fotografie, popřípadě na jejich prodej. Autor popisuje jejich hlavní prvky, principy funkce a vzájemné rozdíly. Stěžejní část se věnuje praktickému pohledu na propojení umělecké fotografie s informačními technologiemi, přičemž se opírá o strukturované rozhovory provedené s vybranými fotografy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 342 záznamů.   začátekpředchozí251 - 260dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.