Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí133 - 142dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Komparace dopadů ropných šoků 70. let na automobilový průmysl USA.
Kopřiva, Jaroslav ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Chalupecký, Petr (oponent)
Hlavním cílem této práce je dokázat hypotézu, že ropný šok z roku 1979 neměl negativní dopady na automobilový průmysl v USA. Řešení této hypotézy se nenalézá v období druhého ropného šoku, ale v období let 1973 a 1974, kdy vypukla první ropná krize. V důsledku jejího vývoje byla vláda Spojených států nucena přijmout celou řadu opat-ření ke zmírnění jejich dopadů. Tato administrativní opatření se dotýkala nejen spotřebitelů, ale i energetického průmyslu. Pomocí vládních opatření byly upraveny zákony regulující podmínky jízdy na pozemních komunikacích, finančně podporovány techno-logické inovace v automobilovém průmyslu, diverzifikovány dodávky ropy, byl uskutečněn pokus o zvýšení domácí těžby, byly regulovány ceny ropných produktů. Uvede-ná opatření se však nemohla ve druhé ropné krizi zcela projevit, protože nebyla dokončena anebo neúčinkovala. Automobilový průmysl se musel přizpůsobit novým trendům a požadavkům zákazníků na automobily s nižší spotřebou a investoval v polovině 70. let miliardy dolarů do nových technologií. Další změny se odehrávaly ve strategiích výroby a prodeje s cílem zamezit anebo z velké části eliminovat prudké propady odbytu a výroby.
Automotive industry and Investment climate in Slovakia
Ivan, Samuel ; Müller, David (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na automobilový průmysl na Slovensku a investiční prostředí této země. V její první části jsou vysvětleny základní pojmy, a to přímé zahraniční investice, investiční prostředí a investiční pobídky. Následně jsou tyto pojmy znázorněny prakticky v kontextu hospodářské struktury Slovenska. Ve třetí kapitole práce pojednává o vývoji průmyslu s důrazem na historii automobilového průmyslu na Slovensku. Čtvrtá kapitola řeší současné postavení zdejšího automobilového průmyslu, práce zde porovnává množství vyrobených automobilů na Slovensku s jinými zeměmi. Tato kapitola se také soustředí na otázky zaměstnanosti v automobilovém průmyslu. V závěrečné kapitole se práce zaměřuje na automobilky působící na území této země, řeší jejich produkci v jednotlivých letech, exportní zaměření a společenskou odpovědnost. Závěrem se pokouší naznačit možnou budoucnost automobilového průmyslu na Slovensku.
Audit interních dodavatelů v automobilovém průmyslu
Mocková, Ester ; Mejdrech, Vlastimil (vedoucí práce) ; Hykš, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřená na interní audit procesu výroby ve společnosti Johnson Controls Interiors Czechia s. r. o., přičemž cílem bylo zhodnotit průběh a pochopení auditů dle předepsaných norem a vypozorovat hlavní nedostatky zabraňující k vykonávání interních auditů efektivně. V teoretické části je uveden význam automobilového průmyslu pro ČR, přiblížení normy ISO 9001:2008 a ISO/TS 16949:2009 a hlubší pohled do tématu interních auditů s využitím příručky VDA 6.3 -- Audit procesu. Na základě nedostatků z praktické části je vytvořen nový návrh katalogu otázek pro společnost JCI, který by zvýšil efektivitu průběhu a hodnocení auditu.
Soukromé informace při vstupu na koncentrované trhy
Šimák, Vojtěch ; Koubek, Ivo (vedoucí práce) ; Vozárová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá získáváním soukromých informací při vstupu nové firmy na koncentrované trhy. Cílem práce je ukázat, kolik soukromých informací bude nově vstupující firma požadovat a jak soukromé informace ovlivní výstup firmy a její zisk. Práce využívá k určení optimálního množství soukromých informací standardní optimalizační nástroje mikroekonomické analýzy
Role amerických automobilek v německé ekonomice ve 30. letech 20. století
Tahovská, Anna ; Johnson, Zdenka (vedoucí práce) ; Fabianková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rolí amerických dceřiných automobilových společností v oživení nacionálně socialistického hospodářství Německa ve 30. letech 20. století. Jejím cílem je objasnit, zda tyto společnosti sehrály na německém trhu s automobily klíčovou úlohu. Práce je chronologicky rozdělena do tří hlavních částí. První část se zabývá rozkvětem automobilového průmyslu na německém a americkém trhu ve 20. letech. Je zde také popsán vstup amerických společností na německý trh. Druhá část zkoumá automobilový průmysl Německa ve 30. letech. Zaměřuje se na hlavní automobilové výrobce na trhu a zkoumá jejich roli v přípravách na druhou světovou válku. Tato část objasňuje zejména roli amerických dceřiných společností a jejich úlohu ve zbrojení nacistického Německa. Věnuje se také konceptu Volkswagen. Poslední část popisuje postavení automobilek během a bezprostředně po druhé světové válce. Práce dokazuje, že americké automobilky sehrály významnou roli v německé ekonomice ve 30. letech 20. století a dokládá jejich úlohu ve zbrojení Německa před a během druhé světové války.
Zelený Marketing: Elektrické Automobily
Humbatova, Maya ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Od nástupu "Velké deprese" v rámci finanční a ekonomické krize v letech 2008 až 2009 a v důsledku prohlubování krize eurozóny vyvstává čím dál více otazníků nad omezenou kapacitou lidského rozvoje. V akademické sféře vzkvétá teorie trvale udržitelného rozvoje představující komplexní přístup ke společenské, ekonomické a institucionální sféře. Tato práce zkoumá paradigma zvané "zelený marketing" (Green Marketing), jeho perspektivy a kritiky; zelený spotřebitelský trh; segmentaci a strategie zeleného marketingu. Pro dosažení hlubšího výzkumu aplikace teorií zeleného marketingu se tato práce zaměřuje na automobilní průmysl. Jedním z důvodů je, že současná mobilita, regulovaná řadou zákonů, si klade za cíl snižovat emise CO2. Druhým pak samotná existence elektromobilů, které představují technologicky velmi pokrokový a k přírodě šetrný způsob dopravy, a tudíž vyžadují kreativní marketingový přístup. Další část práce vysvětluje specifika elektrických vozidel značky Tesla Motors a popisuje, jak tato firma za pomoci strhujících objevů v dané oblasti ovlivňuje potřeby, požadavky a vnímání spotřebitelů. Studie zkoumá, jakým způsobem elektrická vozidla čelí konkurenci konvenčních dopravních prostředků, aby dosáhla vstupu na nové trhy.
Postavení a trendy vývoje automobilového průmyslu EU na vnitřním trhu a v globální ekonomice
Rynda, Tomáš ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem, jak významný je v současnosti automobilový průmysl pro ekonomiku Evropské unie. Na počátku nového tisíciletí se automobilový průmysl potýká s problémy s odbytem a tato diplomová práce tedy zkoumá, zda-li je tato situace způsobena nepříznivou hospodářskou situací nebo jinými faktory. Práce analyzuje současné postavení tohoto odvětví a charakterizuje jeho význam pro evropskou ekonomiku, zkoumá současné problémy, se kterými se automobilový průmysl potýká, a na základě této analýzy pak nastiňuje směr, kam se pravděpodobně evropský automobilový průmysl bude v budoucnu ubírat.
Pozice značky Škoda ve světovém automobilovém průmyslu: případová studie " Škoda na švédském trhu"
Tomšová, Anna ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Jeníček, Vladimír (oponent)
Tématem práce je analýza aktivit společnosti ŠKODA AUTO a.s. na švédském trhu. V rámci kapitol nejdříve popisuje automobilový průmysl ve světovém měřítku, jeho vývoj a aktuální situaci v jednotlivých regionech. Dále je přiblížena historie společnosti ŠKODA AUTO a.s., především její rozvoj od sloučení s německou společností Volkswagen Group. Další kapitola je věnována vstupu společnosti na zahraniční trhy a prodejům v celosvětovém měřítku. Jádrem práce je poté analýza švédského automobilového trhu. Na začátku tomu věnované kapitoly je analyzováno ekonomické a sociální prostředí Švédska a specifika tamního automobilového trhu. Následující odstavce se zabývají skupinou Volkswagen Group Sverige a samotným importérem značky ŠKODA, společností ŠKODA Sverige. Představeni jsou konkurenti, přiblíženy a analyzovány prodeje a aktivity v oblasti aftersales a dealerské sítě. Závěrečná část odhaluje příležitosti trhu a podává návrhy na zlepšení postavení značky na švédském trhu.
DOPADY PRŮBĚHU HOSPODÁŘSKÉHO CYKLU NA AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL V ČR A KOMPARACE S VÝVOJEM V ZAHRANIČÍ V LETECH 2003 - 2013
Novotný, Ondřej ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem hospodářského cyklu na automobilový průmysl v České republice v letech 2003 -- 2014. Popisuje základní ekonomické teorie zabývající se hospodářskými cykly. Zkoumán je dopad vývoje ekonomiky na výrobu automobilů a to jak na celkovou produkci, tak také na jednotlivé automobilky v České republice, konkrétně automobilek Škoda auto, TPCA a Hyundai. Tento vývoj je komparován s vývojem na Slovensku, Německu a USA. Zároveň byl zkoumán dopad hospodářského cyklu na poptávku po nových automobilech podle počtu prvních registrací nových automobilů. Zhodnocen byl také vliv "šrotovného" na prodeje a výrobu.
Finanční analýza ŠKODA AUTO a.s.
Malyavskaya, Yulia ; Holečková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Staňková, Anna (oponent)
Hereby presented diploma thesis "Financial analysis of ŠKODA AUTO a.s." introduces the financial performance of the joint-stock company ŠKODA AUTO and attempts to provide with comprehensive in-depth analysis and to determine financial situation over the period from 2009 to 2013. The work comprises two main parts- theoretical and practical. The first part discusses theoretical issues related to financial analysis and establishes framework for further implementation of methodology. It involves purpose and objectives of financial analysis, resources employed to conduct research and methods and techniques, namely, horizontal and vertical analysis, financial ratios and models for financial health assessment. The second part describes company profile, industry analysis and particularly focuses on implementation of financial analysis of ŠKODA AUTO. This research is processed on the basis of financial data derived from the annual reports of the firm, which are available for public. In order to evaluate the company's performance and demonstrate its development various approaches are applied. Specifically, I will implement trend and vertical analysis of the balance sheet and the income statement, analyze the cash-flow statement and compute the following financial ratios: liquidity, profitability, activity, debt and solvency indicators. In addition, DuPont decomposition of return on equity (ROE) will be presented. Furthermore, analysis of financial health and credibility of the firm represented by the Beaver Test, Kralicek Quick Test and the Altman-score model will scrutinize the company's stability, profitability and creditworthiness as well as assess the threat of bankruptcy. In the conclusion all results of conducted financial analysis are summarized and evaluated.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí133 - 142dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.