Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv rozhodujících mobilních zdrojů emisí znečišťujících látek na kvalitu ovzduší v sídelních aglomeracích a v jiných oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší v návaznosti na potřebu tvorby zón podle požadavků rámcové směrnice 96/62/EC
Technická univerzita v Liberci, Fakulta strojní, Katedra strojů průmyslové dopravy ; Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Hornicko-geologická fakulta, Institut geologického inženýrství, Ostrava ; Myška, Miroslav ; Ginzel, Hans ; Šturma, Jaromír ; Scholz, Celestýn ; Bartoníček, Ladislav ; Beroun, Stanislav ; Vaňura, Jan ; Fiedlerová, Zdeňka ; Maxa, Daniel ; Blažek, Josef ; Pospíšil, Milan ; Šebor, Gustav
Cílem projektu je posouzení vlivu emisí škodlivin z provozu motorových vozidel na kvalitu ovzduší v sídelních aglomeracích (Praha, Ostrava). Vypracování a optimalizace metodiky modelového hodnocení kvality ovzduší respektující skladbu a intenzitu silniční dopravy. Posouzení kvality ovzduší z hlediska limitních hodnot platných i připravovaných v EU. Návrh systému hodnocení zdravotních rizik pro vybrané anorganické a organické polutanty v ovzduší. Návrh emisních faktorů charakterizujících dopravu v ČR. Posouzení změn v kvalitě ovzduší v zájmových územích v důsledku variantních řešení rozvoje silniční dopravy (alternativní použití plynných paliv, vybavení a technický stav vozidel, změny ve složení a intenzitě dopravního proudu). Hodnocení emisí a imisí znečišťujících látek charakteristikách pro automobilovou dopravu - CO, NOx, PM10, polyaromatické uhlovodíky, těkavé uhlovodíky, aldehydy. Druhá část zprávy (část B) prezentuje výsledky experimentálních měření, jejichž cílem bylo doplnit emisní data ze spalování zemního plynu ve vekoobjemových motorech. Byla realizována další měření zaměřená na studium účinnosti katalytických konvertorů výfukových plynů.
Vliv rozhodujících mobilních zdrojů emisí znečišťujících látek na kvalitu ovzduší v sídelních aglomeracích a v jiných oblastech se zhoršenou kvalitou ovzduší v návaznosti na potřebu tvorby zón podle požadavků rámcové směrnice 96/62/EC
ATEM, ateliér ekologických modelů, Praha ; Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Hornicko-geologická fakulta, Institut geologického inženýrství, Ostrava ; Štych, Přemysl ; Říha, Milan ; Jareš, Radek ; Karel, Jan ; Horníček, Karel ; Maxa, Daniel ; Blažek, Josef ; Kubešová, Alena ; Rakovičová, Marcela ; Brechler, Josef ; Píša, Václav ; Víden, Ivan ; Pospíšil, Milan ; Šebor, Gustav
Cílem projektu je posouzení vlivu emisí škodlivin z provozu motorových vozidel na kvalitu ovzduší v sídelních aglomeracích (Praha, Ostrava). Vypracování a optimalizace metodiky modelového hodnocení kvality ovzduší respektující skladbu a intenzitu silniční dopravy. Posouzení kvality ovzduší z hlediska limitních hodnot platných i připravovaných v EU. Návrh systému hodnocení zdravotních rizik pro vybrané anorganické a organické polutanty v ovzduší. Návrh emisních faktorů charakterizujících dopravu v ČR. Posouzení změn v kvalitě ovzduší v zájmových územích v důsledku variantních řešení rozvoje silniční dopravy (alternativní použití plynných paliv, vybavení a technický stav vozidel, změny ve složení a intenzitě dopravního proudu). Hodnocení emisí a imisí znečišťujících látek charakteristikách pro automobilovou dopravu - CO, NOx, PM10, polyaromatické uhlovodíky, těkavé uhlovodíky, aldehydy. První část zprávy (část A) obsahuje souhrn literárních poznatků z výše uvedeným tematickým okruhům. Dále jsou uvedeny dva vypracované modely a popsána jejich konstrukce.
Systém carsharing a jeho využití v ČR (Jihočeský kraj)
VACHTOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývala analýzou carsharingu, jako jedním ze systémů možnosti snižování individuální automobilové dopravy a jeho aplikací ve vybraném regionu. K úspěšnému analyzování přispěl v první řadě rozbor problematiky individuální automobilové dopravy, která ukázala, že je potřeba se nad tímto problémem pozastavit a hledat alternativy, jak jeho negativní důsledky alespoň trošku zmírnit. Systém carsharing se po tomto zkoumání jeví jako velice slibná alternativa, která by se v budoucnu mohla rozšířit po celé republice, pokud by oslovila určitou část populace, což není nemožné a mohla by tak pomoci zmírnit působení dopravy jak na nás samotné, tak i na celou společnost. Následná aplikace systému, která je rozebírána a popisována ve čtvrté kapitole by k tomu také mohla dopomoci. Lokalita, která byla pro tento projekt vybrána je jednou z nejkrásnějších v republice a lidem, kteří nevlastní automobil, nebo nevlastní zrovna vhodný typ, kterým by se mohli vydat obdivovat krásy Šumavy například na kolech, by jistě tato služba mnohé věci usnadnila. V kapitole Vyhodnocení a doporučení je pak nastíněno, jak by mohl být projekt realizován, kde se jako nejlepší řešení jeví zažádaní o různé dotace, které by projekt značně posunuly dopředu a urychlily celý proces.
Budoucnost biopaliv v evropském palivoenergetickém řetězci
Grygar, Filip ; Slavíková, Lenka (vedoucí práce) ; Czesaný, Slavoj (oponent)
Tato práce se zabývá zaváděním biosložek do pohonných hmot v Evropské Unii a dopadem této činnosti na životní prostředí a ekonomiku států. Jedná se o snahu redukovat závislost na ropě, jejíž zásoby se dle odborníků snižují a taktéž o snahu omezit produkci emisí z automobilové dopravy, zejména skleníkových plynů, jež se nemalou měrou podílejí na klimatických změnách. Nárůst spotřeby ropy a produkce emisí během posledního století je vysoký a způsoben především zvyšujícím se počtem automobilů, který je ovlivněn mimo jiné, vyšší životní úrovní obyvatel Evropy. Cílem této práce je srovnat mezi sebou ideu Evropské unie o přechodu na biopaliva a zprávy světových organizací, které tento postup kritizují. Dalším cílem práce bude snaha zjistit, zda vůbec, a za jakých podmínek, a v jakém množství je zavádění biosložek výhodné a ekonomicky efektivní, vzhledem k nákladům na výrobu směsného paliva a nákladům na zavedení opatření včetně dopadu na státní rozpočet.
Problém velkých měst s automobilovou dopravou.
Batela, Štěpán ; Minárik, Pavol (vedoucí práce)
V mé práci se zabývám problémem velkých měst s automobilovou dopravou, v podobě negativních extrnalit, a jeho možným řešením formou zavedení mýtného.V teoretické části popisuji teorii externalit a uvádím dva nejrozšířenější názory na řešení problematiky extrnalit, které pochází od A.C.Pigoua a R.H.Coase.V analytické části jsem se zaměřil na města, kde už systém mýtného funguje zejména na Londýn a Stockholm.dále se podrobněji zabývám dopravní situací v Praze a možnou podobou mýtného. Výsledkem mé práce je zjištění, že mýtné má na dopravu ve městech pozitivní dopad.
Vliv automobilové dopravy na životní prostředí a možnosti snížení užívání osobních automobilů
Knorová, Jana ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Diplomová práce popisuje a analyzuje negativní vlivy automobilové dopravy na životní prostředí a hodnotí jejich ekonomické dopady. Zároveň nabízí možná řešení těchto negativních vlivů. Jedná se především o řešení ekonomická, ale okrajově také o možnost řešení pomocí vývoje nových technologií. Jednou z možností snížení dopadů automobilové dopravy na životní prostředí je omezení používání vozidel. Mezi nástroje ke snížení jejich počtu patří hlavně zavedení placených parkovacích zón a výstavba parkovišť typu P+R a K+R. Dalším řešením je systém car-sharingu. Tento systém je rozebírán z pohledu efektivnosti, variabilních a fixních nákladů a předpokladů pro fungování. Práce analyzuje vliv daně na pohonné hmoty, substituce MHD a cyklistikou, cla a mýtného.
VÝVOJ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVY V ČESKOSLOVENSKU V MEZIVÁLEČNÉM OBDOBÍ. EKONOMICKÁ A HISTORICKÁ ANALÝZA.
Růžička, Aleš ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Tajovský, Ladislav (oponent)
Cílem této práce je popsat historický vývoj železnice v českých zemích a její hospodářské souvislosti a analyzovat problematiku vybraných státních zásahů v odvětví dopravy. Teoretická část práce nastiňuje hlavní vývojové trendy železnice na našem území od jejích počátků až do období první republiky včetně mezinárodně-politických témat a poukazuje na její ekonomické aspekty (především z pozice průmyslu a zahraničního obchodu). Analytická část práce vychází zejména z přístupu rakouské školy ekonomie a analyzuje dopady i nezamýšlené důsledky postupného zestátňování soukromých železnic a regulace provozování soukromé automobilové dopravy. Tato práce se snaží přiblížit historii železniční dopravy a pomocí ekonomické analýzy prokázat nežádoucí důsledky státních zásahů nejen pro sektor dopravy, ale i ostatní odvětví ekonomiky.
Využití satelitni navigace v doprave
Pešek, Radim ; Traurig, Michal (vedoucí práce)
Práce se zaobírá uplatněním satelitní navigace v automobilové a námořní dopravě. Představuje nejznámější satelitní navigační systémy. Popisuje jejich historický vývoj a jejich činnost. Práce se zaobírá dalším uplatněním satelitních přijímačů v nákladní automobilové dopravě při výběru elektronického mýta. Porovnává rakouský (mikrovlnný) a německý(satelitní) model.
Vliv vývoje automobilismu a automobilové dopravy na životní prostředí
Knorová, Jana ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Kotíková, Eliška (oponent)
Cílem práce je poukázat na negativní vlivy, kterými působí automobilová doprava na životní prostředí a snaha ukázat na možnosti jejich řešení jak technologicky tak pomocí právních úprav a jinými způsoby

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.