Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití školní zahrady pro praktické aktivity s rostlinami na 2. stupni ZŠ
Grygová, Petra ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
V této diplomové práce je zpracováno využití školní zahrady k praktickým činnostem při exkurzních činnostech. Konkrétní vybranou lokalitou je školní zahrada Obchodní akademie a Střední odborné školy zemědělské a ekologické v Žatci. Hlavní cílem byla příprava praktických aktivit v rámci exkurzních činností realizovatelných ve školní zahradě a jejich ověření ve výuce u žáků nižších ročníků 2. stupně ZŠ. Navržený výzkum proběhl prostřednictvím didaktických testů, u kterých byly brány na zřetel vstupní znalosti před uskutečněním praktických aktivit (pretest) a znalosti získané v nich pak byly ověřovány v posttestu. Celkové didaktické pojetí botanicky zaměřených aktivit bylo zpracováno v souladu s oborovou didaktikou biologie. Následně proběhlo i další šetření v podobě postojového dotazníku, který cílil na zjišťování oblíbenosti praktických aktivit ve školní zahradě ze strany samotných žáků. Dosažené výsledky výzkumu ukazují, že praktické aktivity s rostlinami ve školní zahradě jsou účinnou i oblíbenou formou výuky. KLÍČOVÁ SLOVA žák, výukové formy a metody, školní zahrada, praktické aktivity, exkurzní činnosti, didaktický test, postojový dotazník
Využití a porovnání vybraných aktivizujících výukových metod prostřednictvím postojového dotazníku na SŠ
Chvojová, Valerie ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vojíř, Karel (oponent)
Ústředním tématem diplomové práce jsou aktivizující výukové metody, z kterých se do výzkumu diplomové práce vybralo a použilo jedenáct a to konkrétně: brainstorming, řízená diskuze, metoda sněhové koule, badatelsky orientovaná výuka, metoda I.N.S.E.R.T., práce s textem, pojmová mapa, myšlenková mapa, metoda kritického myšlení, kolečka a CLIL. Tyto vybrané aktivizující výukové metody se mezi sebou porovnávaly podle toho, jak je žáci hodnotili prostřednictvím postojových dotazníků, což je stanoveno jako hlavní cíl práce. Postojové dotazníky byly vytvořeny z nástroje IMI (Inventáře vnitřní motivace). V každém postojovém dotazníku žáci hodnotili jednotlivé výukové metody ve škálách zájem/potěšení, vnímaná kompetence, úsilí/důležitost, tlak/tenze a hodnota/užitečnost. Ve škále zájem/potěšení byla žáky nejlépe vyhodnocena metoda sněhové koule, ve škále vnímaná kompetence také metoda sněhové koule, ve škále úsilí/důležitost metoda CLIL, ve škále tlak/tenze badatelsky orientovaná výuka a ve škále hodnota/užitečnost opět metoda sněhové koule. Pro další zhodnocení výsledků byl pro tuto práci vytvořen index subjektivního hodnocení výukových metod, který ukázal, že nejlépe ze všech metod byla hodnocena žáky badatelsky orientovaná výuka a nejhůře metoda kritického myšlení. Nabyté vědomosti a efekt...
Kreativita a její výzkum
Kušičková, Lucie ; Pstružina, Karel (vedoucí práce) ; Vaněk, Jiří (oponent)
Práce se zabývá tématem kreativity, která je považována za nedílnou součást lidského života a často také bývá vnímána jako jeden z předpokladů úspěšného jedince jak na profesní tak i osobní úrovni. Úvodní kapitoly práce jsou věnovány lidské tvořivosti po její teoretické stránce, v jejich textu je tak shrnuto dosavadní poznání se zaměřením na výzkum této oblasti, které se pak stalo podkladem pro vlastní výzkumný projekt, předkládaný v rámci této práce. Navazující kapitoly jsou věnovány přímo realizovanému výzkumnému projektu, který je rozebrán z hlediska své struktury. Je zde definována oblast, na kterou se výzkum zaměřuje, a jsou představeny jeho cíle. Popsána je charakteristika zúčastněných respondentů, navržená metodika, u jednotlivých částí je také vysvětleno, kterým znakem či oblastí kreativity se zabývají. Dále je pak vyložen způsob, kterým jsou získaná data vyhodnocována. V rámci předložených výstupů vyhodnocení nasbíraných odpovědí probandů, je poukázáno na zajímavé skutečnosti, získané tímto výzkumem, a je formulována hypotéza, která konstatuje možnost vypozorování určitého sklonu ke kreativitě ve vztahu ke zvolenému studijnímu oboru.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.