Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika tréninku u dětí s ADHD v tenise
Slavíková, Magdalena ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Specifika tréninku u dětí s ADHD v tenise Cíle: Cílem této studie bylo navrhnout soubor pedagogicko-psychologických doporučení a strategií pro trenéry a rodiče, které by pomohly maximalizovat účinnost a pozitivní dopad tenisového tréninku na děti s poruchou pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Metody: Proběhlo pozorování tří vybraných dětí s ADHD během tenisového tréninku. Pozorování proběhlo po dobu jedné tréninkové jednotky. Tato metoda umožňuje sbírat data přímo z prostředí, v němž se děti přirozeně nacházejí. Dále byl realizován řízený strukturovaný rozhovor s trenérem zmíněných tří dětí. Tento rozhovor byl založen na deseti předem připravených otázkách, které se týkaly práce s dětmi s ADHD, výukových strategií a budoucnosti těchto dětí v tenise. Data z rozhovorů byla analyzována pomocí principu zakotvené teorie, což pomohlo identifikovat klíčové aspekty a vzorce v odpovědích trenéra. Výsledky těchto analýz pak byly využity k vytvoření návrhů pedagogických strategií pro práci s dětmi s ADHD v tenise. Výsledky: Výsledky naší studie poskytují obraz o situaci dětí s ADHD v kontextu tenisového tréninku. Pozorování ukázalo specifické chování a reakce dětí s ADHD během tréninkových jednotek. Byly identifikovány klíčové vzorce a aspekty chování, které mohou ovlivnit jejich učení a vývoj v rámci...
Vliv využívání digitálních technologií na pozornost žáků 1. stupně základní školy
Weishäuplová, Jana ; Ronková, Jolana (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku vlivu využívání digitálních technologií na pozornost žáků 1. stupně základní školy. Cílem práce bylo zmapovat/zjistit pozitivní a negativní důsledky/dopady využívání digitálních technologií na pozornost žáků 1. stupně ZŠ, vyhodnotit výsledky tohoto dopadu ve prospěch či neprospěch jejich využívaní a navrhnout vhodná řešení/doporučení pro praxi. Práce vycházela z předpokladu, že žáci 1. stupně ZŠ nadměrně využívají digitální technologie jako např. chytré telefony, tablety, notebooky či chytré hodinky, což má negativní vliv na jejich pozornost. K dosažení vytyčeného cíle byla práce rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Pro zpracování teoretické části práce byla využita metoda literární rešerše, díky které byly shrnuty současné teoretické poznatky a dosavadní výsledky bádání v dané problematice. Pro zpracování praktické části práce byly využity kvantitativní výzkumná metoda prostřednictvím dotazníkového šetření a test pozornosti. Vyhodnocení vlivu využívání digitálních technologií na pozornost žáků 1. stupně základní školy probíhalo na základě dotazníkového šetření a testu pozornosti u 112 žáků 1. stupně základních škol. Výsledky, jak z dotazníkového šetření, tak i testu pozornosti, ukazují, že žáci 1. stupně základní školy nadměrně využívají digitální...
Krátkodobý efekt používání chytrého telefonu na aktivní selektivní zrakovou pozornost
Nehasil, Lukáš ; Veselý, Viktor (vedoucí práce) ; Kučerová, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá krátkodobým efektem používání chytrého telefonu na selektivní zrakovou pozornost. Cílem práce je zjistit, zda je po jednorázové expozici možné zjistit změnu aktivní selektivní zrakové pozornosti a zda sportovní organizace omezují používání mobilních telefonů svých cvičenců. V teoretické části práce shrnuje vývoj výzkumu pozornosti a popisuje závěry recentních studií zabývajících se tématem chytrého telefonu a pozornosti. Metodika: Změna pozornosti byla měřena pomocí opakovaného Testu pozornosti d2. První měření proběhlo po 10 minutách používání chytrého telefonu, druhé bez použití telefonu. Dále byli telefonicky kontaktováni zástupci pražských sportovních organizací s otázkami zaměřenými na pravidla používání mobilních telefonů. Výsledky: Lepší výkon soustředění byl zjištěn u měření bez předchozího používání chytrého telefonu. V konfidenčním intervalu 95 % je výkon soustředění s telefonem v rozmezí 83 % - 95 % výkonu soustředění bez telefonu. Při porovnání prvních dvou řádků nebyly zjištěny statisticky významné rozdíly oproti zbytku testu. Kontaktováno bylo 85 zástupců 66 pražských sportovních organizací. Omezení používání mobilního telefonu během tréninků bylo zaznamenáno ve 42 případech, během soutěží ve 32 a v určitém časovém intervalu před těmito událostmi pouze v 6...
Koncept všímavosti v prostředí MŠ
DVOŘÁKOVÁ, Marie
Bakalářská práce se soustředí na problematiku všímavosti v prostředí mateřské školy. Teoretická část se věnuje stručnému vymezením pojmu všímavost a jeho souvislostem (pozornosti, regulaci emocí, postojům a rušivým faktorům). Dále kapitola obsahuje rozsáhlou část, jež se zaměřuje na všímavost a její rozvoj u dětí. Součástí praktické části je akční výzkum uskutečněný v závislosti na připraveném tematickém celku, jenž se věnuje rozvíjení všímavosti u dětí, a to postupně od vnější k vnitřní. Obsahuje záznam výsledků tematického celku a část s reakcemi dětí na opakující se cvičení. Dále se věnuje zodpovězení výzkumných otázek a připomínkám či doplnění pro využití tematického celku. V příloze jsou pak uvedeny fotografie z realizace tematického celku.
Attention Based High Resolution Image Classification
HEINDL, Dominik
Modern digital images, especially in the field of medicine, have extremely high resolutions. Current state-of-the-art image recognition techniques, like Convolutional Neural Networks, cannot handle such high dimensional inputs. In this thesis I compared the standard approach ofclassifying images by downscaling them with an attention-based Multiple Instance Learning approach where the original image is split up into several smaller patches and low dimensional embeddings are calculated for each patch by a Convolutional Neural Network. All low dimensional embeddings are then again processed in a MIL fashion, where attention-pooling is used to determine the importance of each patch. The data set for this thesis consisted of ultra high resolution histological slides of human skin which were classified to contain Basal Cell Carcinoma or not.
Vliv arousalu na proces učení
TORÁČOVÁ, Kamila
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním vlivu nízkoarousalové (nízkoaktivační) a vysokoarousalové (vysokoaktivační) hudby na proces učení. Teoretická část práce se věnuje procesu učení, pozornosti, mechanismu paměti a konceptualizaci arousalu jakožto emoční komponenty i obecné složky aktivace v oblasti hudebního pozadí. Praktická část bude provedena formou experimentu, v němž bude ovlivňován proces učení za pomocí prezentace standardizovaných hudebních nahrávek ohodnocených na základě arousalu. Jako experimentální úlohy jsou zvoleny úkoly na zapamatování a analýza dat se bude zabývat rozdíly v míře zapamatování na základě přítomnosti variace hudebního působení. Experiment se skládá ze dvou částí. V první se snaží probandi zapamatovat číselné řady a ve druhé části skupiny slov.
Podívaná v cirkuse - rozptýlení, nebo koncentrace pozornosti?
Machalíková, Pavla
Příspěvek vychází z teze Jonathana Craryho o fragmentarizaci moderní společnosti a na jejím základě se věnuje vztahu volného času a cirkusu. Vychází z plakátů, které dokumentují vystupování vídeňské krasojezdecké společnosti Kryštofa de Bacha v Praze v letech 1803–1818 a které se dochovaly ve sbírce Národního muzea v Praze. Zkoumá cirkus jako druh moderní volnočasové podívané, představující nový způsob manipulace s vnímáním diváka, který se blíží obdobným manipulacím v moderním umění.
Transformer Neural Networks for Handwritten Text Recognition
Vešelíny, Peter ; Beneš, Karel (oponent) ; Kohút, Jan (vedoucí práce)
This Master's thesis aims to design a system using the transformer neural network and perform experiments with this proposed model in the task of handwriting text recognition. In this thesis, a multilingual dataset with predominate Czech texts is used. The experiments examine the influence of basic hyperparameters, such as network size, convolutional encoder type, and the use of different text tokenizers. In this work, I also use text corpora of the Czech language which is used to train the network decoder. Furthermore, I experiment with the usage of additional textual information during the decoding process. This information comes from the previous line of the transcribed image. The transformer achieves a character recognition error rate of 3.41 % on the test data set which is 0.16 % worse performance than the recurrent neural network achieves. To compare this model with other transformer-based models from available articles, the network was trained on the IAM dataset, where it achieved an error of 2.48 % and therefore outperformed other models in handwriting text recognition task.
Lukostřelba jako prostředek ke zlepšení pozornosti u dětí mladšího školního věku
Chrzová, Kateřina ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se snaží přispět k řešení nápravy poruch pozornosti u dětí mladšího školního věku. Cílem je zhodnotit dopady lukostřelby na pozornost dětí i v běžném životě. Zabývá se historií lukostřelby, lukostřelbou v dnešní době a propojením problematiky pozornosti u dětí mladšího školního věku. Jakými poruchami děti v tomto věku trpí a zda může lukostřelba pomoci dětem s problémy pozornosti. Pomocí dotazníkového šetření o povědomí široké veřejnosti o lukostřelbě a experimentu založeném na pozorování dětských lukostřelců jsem došla k závěrům této práce.
Jóga a její vliv na pozornost v předškolním a mladším školním věku
Škarvadová, Katka ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
The diploma thesis deals with yoga and it's effect on attention in preschool and early school age. The theoretical part talks about the issue of attention in childhood, the components of attention and the circumstances that affect child's development. There is also a description of the history and directions of yoga, the specifics of chlidren's yoga and the principles of the exercise itself. The theoretical part also describes the development of kids in preschool and early school age. The research part is devoted to research that took place in kindergarden and two primary schools in Prague. It lasted three months. There are hypotheses for this work based on the studied literature. The research set and it's creation are described here, as well as the research methods used. It describes the framework of the yoga lesson, attention test for both age groups and in the research part we can find tables of results of each class and their percentage improvement between input and output tests. KEYWORDS Yoga, attention, preschool age, early school age

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.