Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Escaping Babylon: History and Therapeutic Effects of Music at the Rainbow Gatherings
Jonssonová, Noemi ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Higgins, Bernadette (oponent)
Tato práce zkoumá, jakým způsobem je arteterapie použita a jak funguje na Rainbow setkáních. K poznatkům docházím skrz detailní analýzu literatury, která se přímo i okrajově týká obou témat, rozhovory s několika účastníky Rainbow, a osobní zkušeností z několika Rainbow setkání a jejich variet. Nejprve vkrátce uvedu teoretický základ a dějiny arteterapie, procesu a motivace sublimace v umění. Pak uvedu hnutí Rainbow rodinu žijícího světla, jejich původ, a praktiky jako záměrně vytvořené komunity. Poté se zaměřuji na význam Babylonu, a jak je to hlavním motivátorem za jejich formou kontrakultury. V následujících kapitolách vysvětluji charakteristiku Rainbow hudby a jak je spojená s a může být charakterizovaná pod teorií arteterapie, což je zámě Dokazuji jak jejich hudba je terapeutická pro neurózu nejspíš způsobenou systémem Babylonu, kterému se Rainbow do určité míry snaží odporovat. Proto fungují Rainbow setkání jako protilátka k nervóze a způsob její sublimace. Klíčová slova
Možnosti využití arteterapie na rozvoj sebevědomí při komunikaci u dětí s narušenou komunikační schopností
Pekáriková, Zuzana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rozvojem sebevědomí při komunikaci u dětí prvního stupně s narušenou komunikační schopností pomocí arteterapie. V úvodní kapitole je podrobně popsána narušená komunikační schopnost a jaký má vliv na osobnost dítěte. Je zde kladen důraz na sebevědomí v komunikaci u osob s NKS. Druhá kapitola se zaměřuje na arteterapii. Popisuje jednotlivé formy, fáze setkání, metody, vymezuje cíle arteterapie a konkrétně arteterapii u osob s NKS. V poslední části je navržen arteterapeutický program cílený na rozvoj sebevědomí při komunikaci. Je rozvržen detailně do deseti setkání a zohledňuje specifické potřeby dítěte. Postupuje dle náročnosti. Hlavním cílem navrženého programu je nejen rozvoj sebevědomí při komunikaci, ale také odreagování a rozvoj fantazie. Klíčová slova Arteterapie, arteterapeutický program, narušená komunikační schopnost, sebevědomí, logopedie Abstract This bachelor thesis deals with the development of self-esteem in communication in first grade children with communication disability through art therapy. In the introduction chapter, the impaired communication disability is described in detail and how it affects the child's personality. There is an emphasis on self-awareness in communication in individuals with communicative disability. The second chapter focuses on art...
Odraz snů v tvůrčím projevu umělce v kontextu uplatnění arteterapeutických postupů
HORÁKOVÁ, Kristýna
Tématem bakalářské práce je odraz snů v tvůrčím projevu umělce v kontextu uplatnění arteterapeutických postupů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou snů, motivem snu napříč dějinami výtvarného umění a následným představením práce se sny v rámci arteterapeutického přístupu. Praktická část se věnuje analýze vybraných výtvarných artefaktů na téma Sen či Včera v noci se mi zdálo s cílem představit využití interpretačního potenciálu tohoto tématu v projektivně-intervenční arteterapii.
Arteterapeutická práce v náročných životních situacích
VÍCHOVÁ, Magdaléna
Práce se zabývá tématem dětí prožívající zátěžové rodinné situace. Jsou zde pojmenovány nejčastější problematické události, jako je rozvod, zanedbávání, psychické a fyzické týrání, které mohou zapříčinit traumatizující zážitky dítěte. Trauma je popsáno jako častý důsledek zátěžových situací. Je zde zmíněn jeho vznik, znaky, symptomy a posttraumatická stresová porucha. Obsahem jsou možnosti arteterapeutické práce s dětmi postiženými syndromem CAN a popis jejich projevů ve výtvarné tvorbě. Součástí jsou zkušenosti z praxe v krizovém centru, kde probíhala arteterapeutická práce s dětmi. Cíl práce se zaměřuje na možné projevy traumatických událostí ve výtvarném vyjádření dětí. V souvislosti se sledováním tohoto cíle jsou uvedeny dvě případové studie, popis tvorby a úvahy nad ní. V závěrečné kapitole je věnována pozornost interpretaci různých obrázků dětí z centra s cílem hledání projevů zátěžových situací v jejich tvorbě. Tyto projevy jsou pak blíže specifikovány v kontextu úvah nad dítětem.
Výtvarné zpracování pohádky Perníková chaloupka u dětí v předškolním věku
BLAŠKOVÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá výtvarným zpracováním pohádky Perníková chaloupka dětmi v předškolním věku. Je členěna na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly. První kapitola přibližuje předškolní věk, především prostřednictvím různých vývojových pojetí, dotýká se také tématu rodiny. Druhá kapitola je věnována výtvarnému projevu dětí a etapám jeho vývoje. Poslední kapitola se zaměřuje na téma pohádek, dále na různé verze pohádky O perníkové chaloupce a jejich psychologickým aspektům. Praktická část hledá ve výtvarných zpracováních pohádky společné prvky, typické ztvárnění této pohádky předškolními dětmi. Dále se zaměřuje na část příběhu, kterou si děti volí a hledá případnou souvislost mezi symbolickými významy pohádky a osobní, sourozeneckou, rodinnou či další problematikou. Vzhledem k malému a nereprezentativnímu vzorku participantů nelze výsledky této práce zobecňovat, avšak závěry mohou být námětem pro další studie.
Spirituální tematika v projektivně intervenční arteterapii
STONE, Kateřina
Bakalářská práce pojednává o spirituální tématice (náměty, aspekty) v projektivně intervenční arteterapii. V teoretické části se věnuje rozpracování konceptu spirituality a jejího vnímání a definuje její vývojové aspekty. Rozlišuje, kde mluvíme o spiritualitě a kde o náboženství. Zkoumá spirituální témata v umění a spirituální témata v terapii. Zde rozpracovává možnost využití biblioterapie a hagioterapie. Praktická část popisuje jednotlivá díla dospělých respondentů dle zadaného námětu s možnou spirituální tématikou (Adam a Eva, Betlém apod.). Na obrázky je nahlíženo dle stanovených kritériíl a následně jsou vyvozovány závěry dle výtvarného projevu a rozhovoru s autory. Dle výstupů rozpracování využitelnosti pro arteterapeutickou praxi na základě potřeby mít v životě další rozměr vzhledem ke spirituálnímu aspektu zadávaných témat.
Odraz sourozeneckého vztahu ve výtvarné produkci
NOVÁKOVÁ, Gabriela
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití prvků arteterapie v oblasti sourozeneckých vztahů. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezena specifika sourozeneckého vztahu, sourozeneckých konstelací a pohádek. Práce se podrobněji zabývá pohádkou O perníkové chaloupce, která sloužila jako výchozí bod pro práci s respondenty. Je zde zmíněna historie pohádky a interpretační potenciál, který tato pohádka nabízí. Praktická část shrnuje arteterapeutickou práci s 5 respondenty. Je v ní popsáno, jak probíhal sběr dat a také jsou zde popsána zadání k jednotlivým tématům pro tvorbu. V kapitole případových studií jsou uvedeny 4 případové studie respondentek. Tato kapitola shrnuje informace, které byly získány z rozhovorů s respondenty a porovnává to s obsahy, které lze najít v jejich obrázcích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 156 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.