Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vytváření zvuků z obrazových dat
Brada, Tomáš ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá různými převody obrazových dat -- dvourozměrný diskrétní signál na zvuk -- jednorozměrný diskrétní signál. Pro převod se používá znalostí hudební teorie, vlastností lidského vnímání zvuku, základních technik zpracování 1D a 2D signálu jako jsou Fourierovy transformace a filtrace spekter pomocí filtrů typu dolní a horní propust.
Harmonizace melodie na základě pravidel
Kuchár, Pavol ; Žák, Pavel (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje počítačem podporovanému přístupu ke tvorbě hudby. Vytvořený program implementuje vybraná pravidla z hudební teorie a pomocí CSP vymezuje vhodné tóny pro harmonizaci zadané melodie. Výsledek je nakonec zobrazen v notovém zápisu a hudebně demonstrován prostřednictvím MIDI souboru.
Harmonizace melodie
Vlasák, Jaroslav ; Černocký, Jan (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá automatickou harmonizací melodie. Implemetovaný systém využívá strojového učení, kdy se principy harmonie učí z databáze MIDI souborů. Vstupem tohoto systému mohou být jednohlasé skladby ve formátu MIDI či v ABC notaci. Výstupem jsou pak zharmonizované MIDI soubory ve stylu protestantského chorálu.
Generátor harmonických zvuků a akordů
Bednář, Jan ; Mašek, Jan (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Hlavní cíl této bakalářské práce je vytvoření VST zásuvného modulu (plug-inu), který bude schopný generovat zvuk pro několik tónů současně. V této práci je popsána stručná teorie hudební akustiky, která se zaměřuje na základní vztahy mezi tóny, harmonickými složkami a jejich vlivem na zvukovou barvu. Dále je popsán způsob fungování temperované soustavy ladění, vztahy mezi jednotlivými intervaly a způsob vytváření akordů různých tónin na základě jednotné půltónové masky akordu. Zmíněny jsou základy technologie VST, prostředky pro programování pomocí VST SDK a základní zprávy technologie MIDI potřebné pro její implementaci do VST plug-inu.
Harmonizace melodie
Maňák, Ondřej ; Černocký, Jan (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou automatické harmonizace melodie. Program využívá principů harmonizace a je implementován v programovacím jazyce Perl. Vstupem je textový soubor, který obsahuje zadanou melodii. Výstupem je midi soubor obsahující melodii s klavírním doprovodem.
Detekce akordické struktury v hudebních nahrávkách
Kučera, Ondřej ; Miklánek, Štěpán (oponent) ; Ištvánek, Matěj (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá získáváním informací z hudby, a to detekcí akordické struktury z audionahrávek. V práci jsou definovány pojmy akord či chroma příznaky a popsány způsoby převádění signálu z časové do frekvenční oblasti. Práce se věnuje průzkumu metod automatické detekce akordů; state-of-the-art metody jsou založené na principu hlubokého učení. Práce obsahuje systém implementovaný v jazyce Python, který umožňuje detekci akordů z audionahrávek. Jednotlivé nahrávky a přiřazená akordická označení lze vizualizovat. Systém nabízí výběr metod pro rozpoznání akordů – metodu na základě akordických šablon, metodu využívající deep chroma vektory a metodu založenou na konvoluční neuronové síti. Výsledky metod jsou vyhodnoceny na multižánrovém datasetu sestaveném z volně dostupných anotací a nahrávek.
Zahradníčkův Akord
Vandasová, Anna ; Wiendl, Jan (vedoucí práce) ; Binar, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se věnuje postavě českého básníka Jana Zahradníčka v době, kdy vedl literární časopis Akord, a rozboru této činnosti. Jádru práce předcházejí kapitoly uvádějící do problematiky života a díla básníka a poskytující základní informace o předchozím období revue. Následně se snažíme přiblížit, jak Zahradníček časopis řídil a s jakými nepříznivými okolnostmi se potýkal za probíhající okupace a po osvobození. Charakterizujeme základní obsah jednotlivých ročníků, rubriky a jejich proměny a činnost nejvýznamnějších přispěvatelů. Důležitým výstupem je bibliografie Zahradníčkem redigovaného Akordu v letech 1940-1948, jmenný rejstřík a věcný rejstřík.
Vytváření zvuků z obrazových dat
Brada, Tomáš ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá různými převody obrazových dat -- dvourozměrný diskrétní signál na zvuk -- jednorozměrný diskrétní signál. Pro převod se používá znalostí hudební teorie, vlastností lidského vnímání zvuku, základních technik zpracování 1D a 2D signálu jako jsou Fourierovy transformace a filtrace spekter pomocí filtrů typu dolní a horní propust.
Generátor harmonických zvuků a akordů
Bednář, Jan ; Mašek, Jan (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Hlavní cíl této bakalářské práce je vytvoření VST zásuvného modulu (plug-inu), který bude schopný generovat zvuk pro několik tónů současně. V této práci je popsána stručná teorie hudební akustiky, která se zaměřuje na základní vztahy mezi tóny, harmonickými složkami a jejich vlivem na zvukovou barvu. Dále je popsán způsob fungování temperované soustavy ladění, vztahy mezi jednotlivými intervaly a způsob vytváření akordů různých tónin na základě jednotné půltónové masky akordu. Zmíněny jsou základy technologie VST, prostředky pro programování pomocí VST SDK a základní zprávy technologie MIDI potřebné pro její implementaci do VST plug-inu.
Harmonizace melodie na základě pravidel
Kuchár, Pavol ; Žák, Pavel (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje počítačem podporovanému přístupu ke tvorbě hudby. Vytvořený program implementuje vybraná pravidla z hudební teorie a pomocí CSP vymezuje vhodné tóny pro harmonizaci zadané melodie. Výsledek je nakonec zobrazen v notovém zápisu a hudebně demonstrován prostřednictvím MIDI souboru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.