Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální práce s klienty závislými na hazardních hrách
HUDEČKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá sociální prací s klienty závislými na hazardních hrách. Je pouze teoretická a rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá definicí závislosti, společnými znaky nelátkové a látkové závislosti a příznaky závislostního chování. Druhá kapitola popisuje hazardní hry a s tím spojený problém závislosti na hazardních hrách neboli patologické hráčství. Dále se zabývá druhy hazardních her, online hazardem, dopady závislosti na hazardních hrách a regulací hazardních her v České republice. Třetí kapitola se zaměřuje na sociální práci s klienty závislými na hazardních hrách. Popisuje sociální poradenství vedoucí ke stabilizaci sociálních podmínek závislého, krátkou intervenci a dluhové poradenství. Další důležitou podkapitolou je práce s rodinou a posilování motivace u závislých.
Role moderních technologií a internetu u dětí v předškolním věku: rizika jejich používání z pohledu rodičů
Rokosová, Kateřina ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šťastná, Lenka (oponent)
Východiska: Moderní technologie a internet používá stále rostoucí počet dětí v předškolním věku, avšak nejsou známy důsledky tohoto chování na vývoj jedince. Cíle: Hlavním cílem výzkumu je zmapovat problematiku používání moderních technologií a internetu u dětí v předškolním věku a zaměřit se na problémové, závislostní chování a rizika v souvislosti s těmito technologiemi na základě výpovědí rodičů. Metody: Data byla získána formou kvalitativního výzkumu s využitím polostrukturovaného rozhovoru s rodiči dětí v předškolním věku. Celkem bylo realizováno 8 rozhovorů, které byly přepsány do podoby textu a dále upraveny s použitím metod kódování a kategorizace. Výsledky: Ve srovnání s ostatními technologiemi, děti v předškolním věku tráví nejvíce času sledováním televize a videí na YouTube. Tablet vlastní více než polovina dětí. Problémové či závislostní chování vzniká častěji při používání tabletu a mobilního zařízení než u jiných technologií. Rodiče podceňují rizika používání moderních technologií a internetu. Pravidla, která pro ně stanovují, vychází pouze z vlastního přesvědčení, jsou často nedostačující a vedou k nežádoucímu chování dětí. Závěr a doporučení: V oblasti rizik používání moderních technologií a internetu dětmi v předškolním věku je nutné pokračovat v dalším výzkumu. Rodiče by měli...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.